1 צפייה בגלריה
הצוות הרפואי עם טייס הקרב לשעבר  | צילום: באדיבות 'הרצפלד'
הצוות הרפואי עם טייס הקרב לשעבר  | צילום: באדיבות 'הרצפלד'
הצוות הרפואי עם טייס הקרב לשעבר | צילום: באדיבות 'הרצפלד'
הטייס שקם על הרגליים: גדעון פלג (83, תושב ראשל״צ) הוא טייס קרב שנלחם בכל מלחמות ישראל, ולאחר השירות הצבאי היה קברניט באל על. הוא אובחן עם גידול מוחי שגרם ללחץ על בלוטת יתרת המוח והביא להתדרדרות משמעותית ביכולת המוטורית שלו.
לאחר שהצוות הרפואי באשפוז יום שיקומי של בית החולים השיקומי-גריאטרי 'הרצפלד' בגדרה מקבוצת כללית, רכש מכשיר עמידון דינאמי חדשני המאפשר למטופלים לאחר פגיעות מוחיות מכל סוג לעמוד על רגליהם, הוא הצליח להתרומם, דבר שעד כה נראה בלתי אפשרי.
עופרה פלג, אשתו של גדעון, שהוא אב לארבעה וסב לתשעה, מספרת כי מצבו התחיל להתדרדר מלפני שנתיים. הוא אובחן בפרקינסון ומצבו הלך והתדרדר בתנועות המוטוריות וחוסר תנועה טוטאלי שלו עד איבוד זיהוי של קרוביו ואף התעוור.
"רק כשהגענו לבית חולים 'הרצפלד' נטעו בנו תקווה אמתית שהמצב יכול להשתפר. הוא עובר תהליך שיקומי מדהים והתקדמות מרתונית עד כדי כך שהוא מיישר רגליים בעזרת העמידון, שמפחית כאבים דרך תנועה. הוא בפעם הראשונה מתחיל ללכת בזכות העמידון וההרגשה שלנו היא אושר מוחלט", מספרת פלג.
ד"ר טטיאנה ונדר, ס. מנהלת בית החולים ומנהלת אשפוז יום שיקומי: "העמידון מאפשר להוריד את דרגות התמיכה וממש לנוע עם פלג הגוף העליון לכל הצדדים, דבר שמאפשר לעבוד על יציבות גב עם מטופלים ביכולת גבוהה יותר, לחזק אצלם את שרירי הגב ולעורר מודעות ליציבה ולשיווי המשקל".
בביה"ח מסבירים שהעמידון מתאים גם עבור מטופלים במצב קשה שאינם מסוגלים לעמוד ללא תמיכה פסיבית, וגם כאשר הם מתקדמים יותר ומסוגלים לעמוד עם פחות תמיכה. "הצוות הרפואי והשיקומי המצוין שלנו מנסה לאתגר אותם דרך משחקי מחשב להניע את הגוף החוצה וחזרה מבסיס התמיכה, והתוצאות מעוררות התרגשות רבה, הן בקרב המטופל ובני משפחתו והן בקרב הצוות המטפל".
בזכות העמידון מספרת פלג שמצבו של בעלה הולך ומשתפר מדי יותר: "הנכדים שלו מאושרים. הוא מדבר ומתקשר איתם ורואה אותם, וזה כל כך מרגש אותם. אני רוצה להודות לצוות הרפואי ב'הרצפלד' על רכישת העמידון ועל הטיפול המיטיב שהרים אותו על הרגליים".