1 צפייה בגלריה
"הכוונה טובה" | המחשה: Shutterstock
"הכוונה טובה" | המחשה: Shutterstock
"הכוונה טובה" | המחשה: Shutterstock
פוסט שעלה בקבוצת פייסבוק רחובותית של אמהות, הציף נושא שחוזר על עצמו בכל חג בבית החולים 'קפלן': קבוצות ובודדים מגיעים לשמח ילדים, וכמויות הממתקים והמשחקים המסוכנים חוגגות. הורים לילדים במחלקה: "על אף הכוונה הטובה, זה לא בריא וזה מסוכן".
"היינו מאושפזים במחלקת הילדים בסוכות וקרה לנו אותו הדבר, וחברה שהיתה מאושפזת בשבוע האחרון מספרת אותו דבר", מספרת מיה, תושבת העיר.
"הכוונה טובה אבל הביצוע פחות. הילדים המאושפזים לרוב לא יכולים לאכול ממתקים. הם מאושפזים כי יש להם בעיות שסוכר וממתקים במקרים רבים יזיקו להם, ובשאר המקרים היה עדיף שפשוט לא יאכלו כמויות של סוכר. יש לאנשים כוונות טובות אבל תנסו שנייה לדמיין איך זה כשאת מאושפזת עם הילדה, היא לא מרגישה טוב, עצבנית, את עייפה, וכל שעה עגולה מישהו נכנס לחדר, עם כוונות טובות כמובן, אבל נכנס למרחב הזה ומבקש לתת לילדה משהו שאסור לה לאכול, או מעיר אותה משינה. זה לא נוח, זה גם לא תקין, והכי נורא זה שאתה לא יכול להגיד לאנשים לא, כי הכוונה טובה אבל הביצוע פחות".
בתקופת החגים התופעה מודגשת עוד יותר כאשר אנשים רבים, בהם מתנדבים עצמאיים ועמותות, משפחות ויזמים פרטיים, מגיעים כדי לחלק מתנות לילדים בבתי החולים, בהם לא קיימת כיום מדיניות שמסדירה את הנושא.
"יש בתי חולים בהם יש חדרי מתנות, וזה קצת יותר מסודר", אומרת אחת האמהות. "אני חושבת שבית החולים צריך להסדיר את הנושא. זה מבורך ומקסים, אבל אנשים נמצאים בבתי החולים כי יש להם בעיה והם חולים וזה מקשה מאוד שכל הזמן נכנסים לחדרים ומציעים דברים לילדים. לא אמורה להיות כניסה לחדרים אם אתם לא קרובי משפחה או צוות רפואי".
מבית חולים 'קפלן' נמסר בתגובה: "אנו מודים לכל המתנדבים המגיעים כדי לשמח את הילדים המאושפזים. יש בבית החולים מדיניות ברורה לגבי ביקורים בבניין הילדים, המתואמת עם הצוותים במחלקות ועם צוות הביטחון. הביקורים מתואמים מראש והמבקרים מקבלים הוראות מפורשות אילו דברי מזון מותר להביא לילדים. בנוסף, קיימת הקפדה רבה על נושא הבטיחות ושעות המנוחה וישנה בבית החולים עגלת מתנות שעוברים איתה בין החדרים ונותנים לילד/ה לבחור לעצמו מתנה. עניין החדר הייעודי נמצא בבדיקת ההנהלה האדמיניסטרטיבית ובהחלט תינתן לכך התייחסות חיובית".