צילום רנטגן בהול שנערך לתינוק בן עשרה חודשים שהיה לא רגוע והקיא דם הדהים את רופאי 'קפלן'. הוריו של התינוק הביאו אותו למלר"ד ילדים במרכז הרפואי, והמנהל ד"ר אורי בלה הפנה אותו לצילום מיידי.
למרבה ההפתעה, בצילום נצפה חפץ שזוהה כסיכת מ"מ צה"לית. עקב גודלו וצורתו החריגים של הגוף הזר הוזעק צוות משולב של מומחי גסטרו ילדים, אף אוזן גרון וטיפול נמרץ ילדים לבית החולים והתינוק הוכנס מיידית לחדר הניתוח.
לאחר פעולה ממושכת ומורכבת שדרשה זהירות רבה הצליחו הצוותים הרפואיים להוציא את הגוף הזר בשלמותו. התינוק היה מונשם מספר ימים ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, בניהולו של ד"ר אלי שפירו, ולאחר מכן עבר למחלקת כירורגיה ילדים – ומשם שוחרר לביתו כשהוא מרגיש טוב.
הוריו של התינוק, שניהם משרתים בצה"ל, סיפרו כי הוא שכב במיטתו ולאחר שקיבל בקבוק חלב החל להשתנק ולהקיא דם. "מיד רצנו אליו והזמנו מד"א ונסענו לקפלן", מתארת אמו. "כשהגענו לחדר המיון בקפלן ביקשנו לבצע צילום כי הילד לא הצליח לבלוע. התברר כי הוא בלע גוף זר ויש צורך בהוצאתו המידית בחדר ניתוח.
"היינו בלחץ היסטרי ואני רוצה לציין את ד"ר מיכל קורי שכל הזמן יצאה והרגיעה אותנו והסבירה את כל התהליך במדוייק", הוסיפה האם. "לאחר שעתיים של ניתוח מורכב אמרו לנו שהצליחו להוציא בהצלחה את הסיכה כולל שני ה'חומוסים' (התופסנים). עברנו ימים של תפילה ותקווה כשהתינוק שלנו מונשם בטיפול נמרץ ילדים אצל ד"ר שפירו המקסים, ועכשיו אנחנו במחלקת ילדים עם הפנים לחזור לשגרת החיים".
"העובדה שסיכת המ"מ הוצאה בזמן מנעה סיכונים שעלולים להיגרם במקרים אלו כגון קרע של הושט, זיהום וקשיי בליעה", ציינה ד"ר קורי. "אין ספק שערנות ההורים במקרה זה היתה בעלת חשיבות רבה".
אמו של התינוק אמרה שהיא מקפידה לשים את סיכת המ"מ במקום גבוה וככל הנראה היא נשמטה על המיטה, ופנתה להורים בבקשה לנקוט משנה זהירות.