מרפאת 'עריה ולדן' שנפתחה בימים אלה בביה"ח 'קפלן' נועדה לטפל ולשפר את איכות חייהן של המטופלות. מטרתה לאבחן ולטפל בתלונות שמקורן בנרתיק ובפות, ועלולות לפגוע משמעותית באיכות חיי האישה ואף בדימוי העצמי שלה.
1 צפייה בגלריה
ד"ר אושרית ברט, מנהלת המרפאה | צילום: דוברות 'קפלן'
ד"ר אושרית ברט, מנהלת המרפאה | צילום: דוברות 'קפלן'
ד"ר אושרית ברט, מנהלת המרפאה | צילום: דוברות 'קפלן'
ד"ר אושרית ברט, מנהלת המרפאה החדשה מסבירה שאחת הסיבות העיקריות שנשים פונות לרופא נשים היא תלונה שמקורה בפות ובנרתיק, ולפעמים הבעיה לא נפתרת לאורך זמן. "ישנו ספקטרום של מצבים שנשים רבות חוות ויש לכך השלכות משמעותיות על איכות החיים, אבדן ימי עבודה, הפרעות בתפקוד המיני ועוד", היא מסבירה.
ברט מוסיפה ואומרת כי: "ההערכה היא כי 5%-10% מנשים בגיל פריון ועד 40% בקרב נשים לאחר חדלון וסת – סובלות מכאבים בזמן קיום יחסי מין במשך שנים רבות והן נוטות להסתיר ולא לשתף ולא לפנות לגורם מקצועי. זאת, ממחשבה מוטעית, שכך זה אצל כולן. אין סיבה לחיות ככה וניתן לטפל ברוב התלונות".
"אני מאמינה כי לנשים זכות בלעדית על גופן, זכות לקבל מידע מלא על הבעיה ממנה הן סובלות, וזכות להיות שותפות מרכזיות בלקיחת האחריות על הטיפול הנכון", היא מדגישה. ברט מציעה לנשים להגיע, לדבר על הכאב ולהגדיר אותו, ולקבל פתרון מעשי שיוכל להחזיר להן את עצמן ואת הזוגיות שלהן.
לקביעת תור ניתן ליצור קשר עם מזכירות מרפאות החוץ בטלפון 08-9441356