לוחם תותחנים מגדרה שנפצע בעזה קם על רגליו בזכות שיקום שעבר בבית חולים 'הרצפלד'. סמל עומר שלום (20) מגדרה, לוחם בתותחנים, נפצע פציעה מורכבת מהתפוצצות פצמ"ר בעזה, שפגע בעיקר בגפיו התחתונות ובנוסף גרם לפציעות קלות בשאר גופו.
1 צפייה בגלריה
עומר שלום עם לירז טנצר
עומר שלום עם לירז טנצר
עומר שלום עם לירז טנצר
(צילום: בי"ח הרצפלד)
שלום היה בכוננות במהלך חודש מאי 2019 לאור ההסלמה הביטחונית ושיגור הרקטות באיזור הדרום, בימים שלפני קיום האירוויזיון בישראל. במהלך שמירה נפל פצמ"ר במרחק של מטרים ספורים ממנו ומחייל נוסף.
"נשכבנו על הקרקע והרגשתי פגיעות ברגליים ובגוף", הוא נזכר. "כמה דקות לא ידעתי מה קורה איתי. זחלתי קדימה כדי להתרחק מהתחמושת. הרגשתי שלקח כמה דקות לפנות אותי, אבל בפועל בפחות מדקה באו חיילים עם אלונקה לקחת אותי".
שלום עבר סדרת ניתוחים במהלך שלושה חודשים והגיע למרכז שיקום יום בבית החולים השיקומי הרצפלד בגדרה.
"עומד לרשותי צוות רפואי נרחב ומקצועי: ד"ר טטיאנה ונדר, מנהלת שיקום יום לירז טנצר, טל פלג ועומרי הפיזיותרפיסטים, יונית וייס המרפאה בעיסוק ונטלי פרקש הפסיכולוגית, שקיבלו אותי בחיוך גדול ובהתלהבות רבה. מהיום הראשון קיבלתי יחס חם והרגשתי סביבה חמה ואוהבת שנתנה תחושה של משפחתיות, דבר שהשפיע רבות על הצלחת הטיפול השיקומי".
ד"ר ונדר, סגנית מנהלת בית החולים ומנהלת אשפוז יום שיקומי, מומחית בנוירולוגיה, רפואה פיזיקלית ושיקום, מתארת את דרכו של שלום בחזרה לחיי שגרה: "עומר הוא לוחם אמיתי, ולחם להגיע למצב של שיקום מלא. היום הוא עצמאי לחלוטין, חוזר לפעילויות הפנאי, עבר מבחן פסיכומטרי וממשיך במסלול חיים מתוכנן. אין ספק כי השיקום של עומר הינו בגדר שיקום מציל חיים, שכן הוא קיבל את חיי השגרה שלו בחזרה".
שלום הודה בחום לכל הצוות הרפואי בהרצפלד. "קמתי על הרגליים בזכותכם ואמשיך להוקיר אתכם בכל מקום אפשרי. כי אין ראויים מכם לתודה שלי".