הגשם שחוזר אלינו היום, יחד עם טמפרטורות חורפיות, עושה חשק להתכרבל מתחת לשמיכה עם תה חם.
3 צפייה בגלריה
יום התה הבינלאומי
יום התה הבינלאומי
יום התה הבינלאומי
(צילום: shutterstock)
ההכרה בסגולותיו הרפואיות של התה הירוק קיימת כבר למעלה מ-2,000 שנה, ועדיין, התה סבל מיחסי ציבור גרועים ובמשך שנים התייחסו אליו כאל משקה משעמם שנועד לזקנים ולחולים.
בשנים האחרונות, אחרי גלגולים, מיתוגים וחליטות שמוגשות בבתי קפה בקומקומים מהודרים, הוא זכה למהפך תדמיתי שמיצב אותו ככוס התה האולטימטיבית של חובבי הבריאות.
מזה 15 שנה מציינים בעולם את "יום התה הבינלאומי".
קראו גם:
"סגולותיו של התה ידועות מימים ימימה", אומרת הנטורופתית ענת לשם. "בסין החלו לשתות תה ירוק במהלך האלף השלישי לפני הספירה. במאה ה-17 עלתה קרנו ברחבי העולם והוא נודע כבעל סגולות רפואיות: משתן, נוגד רעלים וממריץ עיכול. היום חלק מהדברים גם נתמכים במחקר מדעי".
3 צפייה בגלריה
שתייה של שלוש כוסות תה ירוק ביום תעזור להגביר את קצב חילוף החומרים
שתייה של שלוש כוסות תה ירוק ביום תעזור להגביר את קצב חילוף החומרים
שתייה של שלוש כוסות תה ירוק ביום תעזור להגביר את קצב חילוף החומרים
(צילום: shutterstock)
"כל סוגי התה הירוק מכילים תרכובת מקבוצת הפוליפנולים", אומרת אתי לוין, נטורופתית והרבליסטית קלינית.
"התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון והוא אמצעי להגדיל את כמות האנטי אוקסידנטים ולהילחם ברדיקלים החופשיים, מה שמסייע למנוע מחלות לב וכלי דם, לצמצם דלקות בגוף, להפחית את הכולסטרול הרע ולשפר את מדדי הכולסטרול הטוב. תה ירוק מכיל את הכמות הגדולה ביותר של נוגדי חמצון בהשוואה לסוגי תה אחרים.
"יש מגוון רחב של חליטות תה, שמסייעות לבעיות שונות: צמח הפילטנדולה מומלץ למי שסובל מצרבת, הבבונג/קמומיל טוב לבעיות במערכת העיכול, תה מליסה עוזר לסובלים מבעיות שינה וזוטה לבנה מסייעת להרגעה".
"חשוב להבדיל בין משקאות העשויים על בסיס צמח התה וכאלו המבוססים על צמחים ופירות ללא תכולת עלי תה", אומרת חלי ממן, מייסדת רשת המתמחה באורח חיים בריא.
"התה הירוק והלבן עוברים תהליך עיבוד קצר יותר לעומת התה השחור, לכן שומרים על חלק גדול מיתרונותיהן התזונתיים ותכולת הקפאין שלהם לא זמינה לגופנו כמו בתה השחור. חליטות הצמחים אינן מכילות את עלי התה ולכן אין בהן קפאין".
3 צפייה בגלריה
התה סבל בעבר מדימוי של משקה משעמם שנועד לזקנים ולחולים
התה סבל בעבר מדימוי של משקה משעמם שנועד לזקנים ולחולים
התה סבל בעבר מדימוי של משקה משעמם שנועד לזקנים ולחולים
(צילום: shutterstock)
אם צריכת התה שלכם בעלייה, אתם בחברה טובה: בשנים אחרונות קטגוריית החליטות צומחת בהתמדה והשוק מגלגל כ-250 מיליון שקלים בשנה.
בסקר שערכה חברת טאק עבור המותג פומפדור (לרגל השקת חליטות צמחים חדשות בטעמי ג'ינג'ר מנגו וקמומיל דבש) עולה כי 67 אחוז מהישראלים שותים תה ירוק או חליטות צמחים ופירות, 33 אחוז שותים אותו כתחליף לקפה ו-40 אחוז לא מסתפקים בכוס אחת ביום. והסיבות? מתחלקות בין שאיפה לבריאות לבין אהבת הטעמים.
הטיפים לשותים המבולבלים:
רוצים להגביר את שריפת הקלוריות היומית? שתייה של שלוש כוסות תה ירוק ביום תעזור להגביר את קצב חילוף החומרים. אם תשתו אותו כמו שהוא, הוא יישאר דל קלוריות. תוספת של חלב, פירות יבשים, כפית דבש או סוכר תהפוך אותו למשקה של 100 קלוריות ויותר.
אם חשוב לכם לשתות תה ללא קפאין קראו את האותיות הקטנות של רשימת המרכיבים על גבי אריזת התה שאתם קונים.
חליטת עלים יעילה: השרו כפית של עלים מכל צמח מהתערובת לכוס מים רותחים למשך עשר דקות. אם חסר לכם משהו בטעם, הוסיפו קינמון, ג'ינג'ר, ציפורן או הל.
סבלנות. שלוש דקות הוא הזמן הנכון להכנת תה ירוק מתיון במים רותחים, כדי שנוגדי החמצון יגיעו אל היעד.
כמה לצרוך? כשלוש כוסות ביום, סמוך לארוחה או לארוחת ביניים.
קשה לכם לשתות מים? חליטות תה יכולות לשמש תחליף ולגוון בדרך בריאה וטעימה את השתייה היומית – קרה או חמה. הכינו מדי בוקר קנקנן תה ללא תוספת של סוכר ומזגו לעצמכם לאורך כל היום.
אחרי ארוחה כבדה, כדי להרגיע את מערכת העיכול, כדאי לשתות תה צמחים על בסיס קמומיל, הל, כמון וזרעי אניס.