שלוש שנים עברו מאז הפריצה הגדולה של ילד הפלא דקל וקנין מטבריה, שהופיע בספטמבר 2019 לצד משה פרץ על הבמה בקיסריה.
הנסיקה שלו היתה מטאורית: הוא הוציא כמה סינגלים שצברו מאות אלפי צפיות, ובמקביל התקבע בתודעה גם כ'נער הברכות' וכמרענן הרשמי של ישראל בתקופת הקורונה.
4 צפייה בגלריה
דקל וקנין
דקל וקנין
דקל וקנין
(צילום: ארן חן צלמים)
אלא שבחודשים האחרונים נדמה שנעלם מהתודעה הציבורית. מהבום הגדול של הפריצה הפך לשקט, גם בעקבות תאונת דרכים שעבר.
ולמרות זאת - גם אם נדמה לכם שווקנין נעלם קצת, אין לו שום תוכניות כאלה. הזמר הצעיר, שחגג 16 לא מזמן, עדיין ממשיך ליצור ובקרוב יוציא לאור סינגל חדש שכתב אושר כהן ואפילו קיבל תפקיד כשחקן בסדרה 'תמונות יפואיות' שתעלה לשידור בקרוב. בשורה התחתונה - הוא מבטיח שהוא כאן כדי להישאר.
וקנין, תלמיד כיתה י"א בבית הספר אורט במעלה, עדיין מתגורר עם ההורים והמשפחה בטבריה. "אין על טבריה בעולם", הוא אומר, "גם כשאין מה לעשות בה - אין עליה. בהתחלה היה לי קשה לעשות את הנסיעות למרכז אבל כבר התרגלתי, זה כבר קל. שעה וחצי נסיעה ואני כבר במרכז".

4 צפייה בגלריה
דקל וקנין. "יש כאלה שלא אהבו ולא פרגנו ויש כאלה שמפרגנים"
דקל וקנין. "יש כאלה שלא אהבו ולא פרגנו ויש כאלה שמפרגנים"
דקל וקנין. "יש כאלה שלא אהבו ולא פרגנו ויש כאלה שמפרגנים"
(צילום: שרון צור)

בתקופת הקורונה התפרסם וקנין כאמור כנער הברכות וצילם ברכות בווידאו לכל דורש. אך בשנה האחרונה הוא הנמיך פרופיל והפסיק כמעט לגמרי עם המנהג. "יש אנשים שנפגעים כשלא עושים להם ברכות וזה יותר בלגן", מסביר וקנין, "אני גם לא התחברתי לברכות כמו שאני מתחבר למוזיקה ולמשחק שאני יותר אוהב.
"את הברכות עשיתי כי כולם ביקשו ולחצו עליי. לא הפסקתי עם זה לגמרי, אני עדיין שולח ברכות לחיילים ולאנשים חולים".
בחודשים האחרונים הוא לקח פסק זמן מהקריירה המתהווה בעקבות תאונת דרכים שעבר עם הקטנוע שלו. "הייתי שלושה חודשים בבית עם רגל שבורה, זה היה מבאס אבל זה עבר. אני עדיין עושה טיפולי פיזיותרפיה".
בימים אלו הוא חוזר לעבוד על דברים חדשים. "עכשיו אני עובד על שיר חדש וגם השתתפתי בסדרה 'גולסטאריות'. לא חסר מה לעשות. אני גם זמר וגם שחקן ואשתתף ברימייק של הסדרה 'תמונות יפואיות'. התקשרו אליי והתעניינו אם אוכל לשחק והתקבלתי".
מהפרסום המהיר שלו זכה וזוכה עד היום הוא נהנה מאוד. "זה בסך הכול כיף מאוד. יש כמה פעמים שזה קצת לא נעים אם אני אוכל במסעדה ופתאום מצלמים אותי".
אנשים עדיין מזהים אותך ועוצרים אותך ברחוב ומבקשים להצטלם?
"בטח, עוצרים אותי ומבקשים ממני תמונות וסרטונים".

4 צפייה בגלריה
(עם משה פרץ. פתח לו דלת | צילום: ארן חן צלמים)

אבל בטח פחות מפעם.
"לא, אותו דבר. כל בן אדם שרואה אותי ברחוב ומזהה - עוצר אותי".
בשיא שלו זכה וקנין גם לחיקוי בארץ נהדרת, ממנו הוא ממש לא נעלב - בדיוק להפך. "זה אחד הדברים הטובים שקרו לי. זה מחמיא לי מאוד שזכיתי לדמות בארץ נהדרת. זה כבוד, יש הרבה אנשים מפורסמים שלא הגיעו לשם".
היה גם לעג כלפיך ואנשים שצחקו עליך שהתבלבלת באחד הראיונות ולא הצלחת לבטא את המילה 'תצפיתניות'. נפגעת?
"לא, אני לא מתרגש מאנשים שצוחקים עליי. זה דווקא מצחיק ועשה רעש ובלגן. אני לא לוקח ללב אף פעם כי אני יודע שהכול בצחוק והומור ואני זורם".

4 צפייה בגלריה
דקל וקנין. "לכל בן אדם מתחלף הקול ואני מרגיש שהוא התחלף לטובה"
דקל וקנין. "לכל בן אדם מתחלף הקול ואני מרגיש שהוא התחלף לטובה"
דקל וקנין. "לכל בן אדם מתחלף הקול ואני מרגיש שהוא התחלף לטובה"
(צילום: שרון צור)

שואף גבוה


מאז שפרץ עם קריירה מוזיקלית הספיק וקנין להיות מיוצג על ידי הסוכנות של אייל גולן והיום הוא מנוהל על ידי המשפחה, אבל הוא לא מרגיש שהוא עשה טעות בהתנהלות שלו בדרך. "היום המשפחה מנהלים אותי. אם יבוא מישהו טוב אין בעיה, אני בטוח בכל החלטה שלקחתי".
בתקופה האחרונה התחלף לו הקול, אך זה לא משפיע על וקנין שמרגיש עד היום ילד פלא. "לכל בן אדם מתחלף הקול ואני מרגיש שהוא התחלף לטובה. אני מרגיש ילד פלא ומרגיש כמו זמר מפורסם. יש כאלה שלא אהבו ולא פרגנו ויש כאלה שמפרגנים".
אתה שואף להיות כמו נועה קירל ואגם בוחבוט שגם התחילו כמוך את הפריצה שלהן בגיל 14?
"לא, אני שואף להיות זמר מפורסם ולהופיע על הבמות הגדולות של קיסריה ובלייב פארק. אני שואף להיות דקל וקנין, לא נועה קירל ולא אגם בוחבוט".
אז מתי נראה אותך בקיסריה?
"לאט-לאט, זה תהליך שלוקח זמן ודורש עבודה קשה אבל היא תשתלם. אני מאמין שזה יקרה בסוף בעזרת השם".
עכשיו כשאתה מסתכל אחורה מה ההצלחה הזאת עשתה לך?
"היא שינתה אותי. להיות ילד מפורסם זה אומר לא לעשות שטויות ופחות להסתובב ברחובות כל היום. אני יודע שאני גם מודל לחיקוי להרבה אנשים".
קראו גם: