נוכחותם של אזורי הייטק גדולים ובתוכם חברות סטארט-אפ רבות לצד מרכז מחקר מוביל בישראל, הפכו עם השנים את רחובות למוקד של חדשנות טכנולוגית ויזמות, אולם עד לפני קצת יותר מעשור רחובות עדיין הייתה נחשבת לעיר שלא מממשת את הפוטנציאל הגלום בה.
את קפיצת המדרגה המשמעותית רחובות החלה לעשות רק לאחר שפרויקטים רבים של התחדשות עירונית יצאו לאור ושינו את פני העיר מקצה לקצה.
בזכות הפרויקטים הללו שכללו פיתוח ושיפוץ של שכונות ישנות, בנייה של פארקים ירוקים, שיפור התשתיות ומערכות התחבורה הציבוריות, העיר הייתה ערוכה ומוכנה לקבל עשרות אלפי תושבים חדשים ממעמד סוציו-אקונומי גבוה. הצפי לעשור הקרוב הוא כי אוכלוסיית העיר תמשיך לגדול באופן משמעותי.

1 צפייה בגלריה
מנור וכפיר גינדי
מנור וכפיר גינדי
מנור וכפיר גינדי
(צילום: אושר בן שטרית)

בניגוד לערים אחרות בישראל, לרחובות אין תוכנית מאושרת להתחדשות עירונית, אך ישנו מסמך מדיניות תכנונית אשר מעביר את הלך הרוח של הגורמים התכנוניים בעיר ומשמש כקו מנחה עבור יזמים בפרויקטים שונים.
המטרה של מסמך זה היא לייצר סדר ולסייע ליזמים השונים לבחון הזדמנויות עסקיות, כך שיוכלו להגדיל את היצע הדירות ולשדרג את התשתיות, הסביבה ואיכות החיים בעיר.
עד כאן הכל נשמע חלומי, אך בפועל פרויקטים של התחדשות עירונית יכולים להתפספס לחלוטין במידה ולא מנהלים את כל ההליך בצורה מפוקחת ומקצועית החל מהרגע הראשון. מנור וכפיר גינדי הבעלים של חברת איי גינדי, מיזמי גינדי TLV ואנשי נדל"ן מובילים בישראל כבר לאורך שני עשורים מסבירים מדוע: "כבעלים של חברה יזמית אנו יודעים, ברגע ישנה הזדמנות לצאת לדרך עם פרויקט של התחדשות עירונית באזור מסוים בעיר, שעון החול קצר ביותר. לכן צריך לפעול במהירות מול כל הגורמים השונים, החל מהעירייה וגופים נוספים. אך למרות הנטייה לחשוב כי מי שמובילים למשברים מעכבים כתוצאה ממשחקי כוחות ובירוקרטיה מעייפת הם גורמים בעירייה וחברות קבלן, לעיתים קרובות אלה הם דווקא הדיירים עצמם שמקשים על זירוז התהליכים, במידה והם אינם מגובשים מספיק ומתעקשים לבזבז זמן יקר על סעיפים שהחשיבות שלהם פחותה מאוד".
הצצה אל מספר שלבים בתוכנית הליווי הייחודית של איי גינדי
בנקודה זו בדיוק בא לידי ביטוי כוחה של חברת איי גינדי המתמחה בפיתוח, שיווק וניהול של פרויקטים למסחר ולמגורים, קניונים, מרכזים מסחריים, מגדלי יוקרה ושכונות מגורים בכל רחבי ישראל.
למדנו כי בימים אלה החברה מקדמת בהצלחה את מתחם דניה ברחובות. אזור אשר הוכרז כמתחם פינוי בינוי על ידי הרשות המקומית לצד הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור, בנוסף למספר פרויקטים נוספים בהם החברה מעורבת ברחבי העיר.
כל הדיירים באזורים הללו ביקשו להיעזר בשירות שמציעה חברת איי גינדי, זאת לאחר שלמדו כי החברה גיבשה תוכנית עבודה מסודרת וברורה, שלמעשה מקדימה תרופה למכה ומנטרלת כל אפשרות לעיכוב מיותר. על חלק מהשלבים של תוכנית העבודה מנור וכפיר גינדי מפרטים:
כנס דיירים למינוי נציגות
"נקודה זו הינה קריטית והינה בעצם הסנונית שמבשרת על תחילת התהליך. מכיוון שלא ניתן להתנהל מול עשרות דיירים במקביל, מתקיים כנס אליו מוזמנים כלל הדיירים, מסבירים על התהליך ובסופו נבחרת נציגות של דיירים (בדרך כלל 3 נציגי דיירים) על פי החוק. תפקיד הנציגות הינה לקדם את התהליכים הנדרשים לצורך הוצאתו לפועל של הפרויקט.
החוכמה היא לבחור נציגות שתצליח למנוע את סירובם של דיירים ליציאה לפרויקט עקב חששות או התנגדויות כאלה ואחרים, על ידי כך שהיא תהיה רחבה מספיק וכל הקולות והדעות יהיו מוצגים בה. מדובר בתפקיד שהאמון בו משחק תפקיד מרכזי מבחינת הדיירים בבניין, לכן ההמלצה שלנו היא לבחור מספר אי זוגי של דיירים במנהלת, כך שלא ייווצר מצב של שוויון קולות, ולדאוג לכך שהנציגות תהיה מגוונת מבחינת גילאים, מגדר ושפות,
חשוב לציין שעל ההסכם מול היזם, חותמים בסופו של דבר כל הדיירים".
מינוי איי גינדי
"הנציגות חותמת ומסמיכה את איי גינדי על מנת לקדם את התהליכים הרבים והסבוכים, על מנת לייעץ ולהוציא לפועל את מכרז היזמים לבחירת היזם אשר יבצע את הפרויקט. גם כאן חשוב לציין כי ההחלטה על בחירת היזם הינה של הדיירים בלבד".
בחירת עו״ד
"מדובר בעורך דין אשר ילווה את הדיירים מטעמם - בכנס יציגו איי גינדי מספר חלופות של משרדי עוֿ״ד מומחים ומובילים בתחום ההתחדשות העירונית אשר יתחרו על הדיירים על הזכות לייצג אותם בפרויקט ולשמור על האינטרסים שלהם. ההמלצה הגורפת בנקודה הזו היא לא לבחור בעורך דין שיש לו קשר חברי או משפחתי לאחד מדיירי הבניין או ליזם עצמו, זאת כדי למנוע אפשרות של ניגוד עניינים. כמובן שכדאי מאוד לבחור בעורך דין המתמחה ומנוסה בעולם ההתחדשות העירונית, ושהרזומה שלו הולך לפניו. גם כאן הבחירה הינה של הדיירים מול איזה משרד להתקשר. התהליך מתבצע בשקיפות מלאה מול נציגות הדיירים".
גיבוש ההסכם משפטי והתקשרות
"על המסמכים הללו יחתמו הדיירים והיזם אשר ייבחר על ידם. כחלק ממסמכי ההליך התחרותי, יסוכמו תמורות המינימום לרבות המפרט המינימלי אותם יקבלו הדיירים".
ההליך התחרותי – מכרז
"עצם קיום הליך תחרותי עם ריבוי הצעות מצד היזמים, מבטיח תמורה מקסימלית לדיירים , תוך הגנה אופטימלית ומתן ביטחון מרבי לקיום ההסכם ע״י היזם הנבחר. בתום ההליך ייבחרו הדיירים את היזם איתו יתקשרו בהסכם הסופי.
ישנם מספר תנאי סף שמבחינתנו צריכים להוביל לבחירת היזם. תנאי ראשון הוא לקבל כמה שיותר הצעות מיזמים מובילים בארץ, כך שאפשר יהיה לערוך סינון בין כולם ולבחור את שלושת ההצעות הטובות ביותר.
התפקיד שלנו הוא לדאוג שהיזם אכן יעמוד בכל ההבטחות שניתנו, שכל בעלי המקצוע הנלווים יעשו את תפקידם על הצד הטוב ביותר, ולדווח לדיירים באופן תמידי על קצב התקדמות העניינים", מנור וכפיר גינדי העניקו הצצה קטנה נוספת על הדרך בה איי גינדי שינתה את כללי המשחק וכיצד הם מבטיחים שכל היתרונות מרחיקי הלכת שפרויקט התחדשות עירונית מביא עמו אכן ימומשו.
לצאת לפרויקט התחדשות עירונית בראש שקט
מעוניינים לגלות האם אזור המגורים שלכם ברחובות יכול להיכלל בפרויקטים של התחדשות עירונית בעיר, או מעוניינים לקבל פרטים נוספים אודות הליווי האישי של חברת איי גינדי, חייגו עכשיו: 058-402-0000
מעבר לאתר iGindi

מוגש מטעם: iGindi