ציפוי שיניים למינייט
ציפוי למינייט (Laminate) הוא אופציה מתקדמת במיוחד. היתרון המשמעותי ביותר של ציפויי למינייט, שנקראים גם ציפויי פורצלן, הוא העובי שלהם. ליתר דיוק, היותם דקים להפליא: כ-0.2-0.3 מ"מ. בזכות היותו כל כך דק, ציפוי למינייט לשיניים מצריך שיוף מינימלי בלבד, כך שהתהליך כולו פשוט יותר.
יתרונות נוספים הם אי ספיגת צבע ממזונות שונים כך שהגוון המקורי של הציפוי נשמר לטווח ארוך מאוד, יכולת החזרת אור גבוהה (בזכות השקיפות של הלמינייט) והחוזק שלו. כל ציפוי כזה מתוכנן ומיוצר באמצעות מחשב שמבטיח רמת דיוק גבוהה במיוחד כך שאפשר להתאים את הלמינייט לכל שן.

1 צפייה בגלריה
ציפוי שיניים ברחובות
ציפוי שיניים ברחובות
ציפוי שיניים ברחובות
(צילום: pixabay)

ציפוי קומפוזיט
עוד אופציה נפוצה של ציפוי שיניים ברחובות היא קומפוזיט (Composite). זהו חומר המבוסס על שרף מלאכותי, והוא מתאפיין בתאימות ביולוגית גבוהה מאוד לפה שלנו.
עוד יתרונות משמעותיים הם העלות הנמוכה, האפשרות לצפות את השיניים באופן מידי מפני שאין צורך בהליך הכנה מורכב והמראה האסתטי. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי תוחלת החיים של ציפויי קומפוזיט לשיניים יחסית קצרה (ובפרט בהשוואה ללמינייט).
תהליך הציפוי כולל שיוף של שכבת האמייל העליונה בשיניים, הנחת הקומפוזיט עליהן ועיצוב השכבה החדשה כדי לתקן את הפגמים הקיימים. בשלב הבא מתבצעת חשיפה של השן לתאורה ייעודית שגורמת לקומפוזיט להתקשות ולהיצמד לשן.

ציפוי חרסינה לומינירס
כמו הלמינייט, גם לומינירס (Lumineers) הוא עלעלי חרסינה דקיקים. זהו מוצר ספציפי של חברה אמריקאית בשם Den-Mat, שנחשבת למובילה בתחום ציפויי השיניים.
שימו לב: רק מי שעבר הסמכה ייעודית רשאי לבצע ציפוי שיניים ברחובות עם לומינירס. היתרון החשוב ביותר של ציפוי שיניים זה הוא שאין כלל צורך בשיוף השן כדי להשתמש בו, ולמעשה הוא מתאים גם לציפוי כתרים וגשרים. לומינירס לא מתאים לשן בודדת, וגם לא לבעלי ובעלות שיניים ארוכות יחסית, מפני שהציפוי עצמו מאריך מעט את השן.
תהליך הציפוי בשיטה זו כולל שלוש פגישות: הראשונה מוקדשת לתכנון השינוי הרצוי, בשנייה יונח הציפוי הנבחר על השיניים ובשלישית רופא השיניים מוודא שהתהליך הושלם בהצלחה.

ציפוי שיניים ברחובות Emax
ציפוי שיניים שמספק מענה גם לפגמים קלים בשיניים מעבר להבטחת גוון לבן מרשים במיוחד. זהו ציפוי בעל שקיפות גבוהה, ולכן המראה המתקבל טבעי לחלוטין. חשוב לציין כי מדובר בשיטה יקרה יותר בהשוואה לשיטות הקודמות.
בכל מקרה, חשוב למצוא מרפאת מומחים ורופאים לרפואת שיניים עם ניסיון רב ביישום כל השיטות המתקדמות. בדרך זו ההמלצה שתקבלו תהיה זו המתאימה לכם ביותר, והציפוי עצמו יבוצע באופן מקצועי.

מוגש מטעם: gal-clinic
פורסם לראשונה: 20:33, 09.07.24