למזלי, בעיצומה של סערת החיים הזו, נתקלתי במה שאני מחשיבה כעת כחבל ההצלה שלי: קורס NLP. זה לא היה סתם קורס, זה היה קורס NLP קצר, שנועד להשתלב בחייהם העמוסים של אנשים כמוני, המתמודדים עם אילוצי זמן ועם המורכבות והאחריות שלעתים קרובות מתלווים לאמצע החיים. ואז גיליתי את קורס NLP Master Practitioner. בעיני התוכנית בלטה מכמה סיבות. ראשית, המוניטין של המקום בו התקיים קורס ה-NLP הומלץ ע"י רבים ובבירור שעשיתי, הקורס זכה לשבחים מכל עבר על העומק, המקצועיות והישימות המעשית שלו, דברים שמאוד חשובים לי ברמה האישית.
חיפשתי מקום שיאפשר לי גמישות, יאפשר לי לעבוד בקצב המתאים לי וללוח הזמנים המאוד עמוס שלי. ממש התרגשתי כשגיליתי את לימודי NLP אונליין באותו המוסד. בנוסף כשהייתי צריך להשלים שיעור, גיליתי שיש למכללה פריסה ארצית ופשוט בחרתי להצטרף פרונטלית לקורס NLP ברחובות הקרוב ביותר לביתי. בקורס הפרונטלי נתנו לי להרגיש שייך כאילו למדתי איתם מהיום הראשון.
1 צפייה בגלריה
משבר אמצע החיים
משבר אמצע החיים
משבר אמצע החיים
(צילום: קאנבה)

מסע של גילוי עצמי ורכישת מיומנויות
ככל שהעמקתי בקורס מאסטר NLP, גיליתי שזה יותר מסתם עיסוק לימודי תיאורטי. זה היה מסע של גילוי עצמי, זה אתגר ועיצב מחדש את התפיסות שלי. הקורס עסק במגוון נושאים, מהבנה ושימוש בשפת גוף ועד שליטה באמנות התקשורת האפקטיבית. מיומנויות אלו לא היו רק מושגים תיאורטיים אלא כלים מעשיים שיישמתי מיד בחיי האישיים. אם זה ביכולת ההשפעה שלי בעבודה, ואם זה ביחסים מול בן הזוג והילדים, פתאום הקשיבו לי יותר, האווירה בבית נהיתה יותר נינוחה וחמימה.
מה עשה אצלי את השינוי הגדול ביותר?
אחד ההיבטים שהשאירו עלי הכי הרבה רושם היה לימוד אומנות העיצוב מחדש של נקודות מבט. טכניקות שלימדו אותי לראות את משבר אמצע החיים שלי לא כמכשול מרתיע אלא כהזדמנות לצמיחה ולהמצאה עצמית מחדש. היכולת לשנות את הנרטיב מסיפור של אובדן ובלבול לסיפור של העצמה והזדמנות.
לדוגמה, עבדתי על זיכרון מחליש של אירוע בו ראיתי פעם פרויקט כושל כחסרון אישי שלי שלווה ברגשות שליליים מצדי, למדתי לנסח את האירוע מחדש כחוויה לימודית בעלת ערך, לזהות מה ניתן לשפר ואיפה ניתן להתפתח עבור אירועים דומים לו בעתיד. השינוי הזה בנקודת המבט שלי היה מכריע בעיני, הוא ממש הפך רגעים של ספק עצמי, לאבני דרך להתפתחות אישית והצלחה. החלטתי לשחרר את המטען הרגשי העודף ולשמר את התובנות והלמידות.
כלים מעשיים ליישום בעולם האמיתי
קורס ה-NLP צייד אותי בכלים מעשיים לנווט במורכבות של אמצע החיים. הצבת יעדים הפכה מבחינתי להרבה יותר מ"רק משימה", היא הפכה לגישה אסטרטגית לתכנון חיים. הבנת שפת הגוף ותקשורת אפקטיבית שינו את האינטראקציות שלי, והן נהיו יותר ויותר משמעותיות, המילים שלי הפכו לבעלות השפעה רחבה יותר.
קורס NLP שעברתי במכללת רטר צייד אותי גם בכלים מעשיים שהשפיעו עמוקות על חיי האישיים, במיוחד בתחום המשפחה והזוגיות. לפני הלימודים, מערכת היחסים שלי עם בן זוגי הייתה מתוחה, ולעתים קרובות נפגמה עקב תקשורת שגויה ואי הבנות. מצאנו את עצמנו תקועים במעגל של ויכוחים, האשמות וטינה, שלא רק השפיעו על הזוגיות שלנו אלא גם על האווירה הכללית בבית. אחד השינויים המרכזיים שחוויתי היה באופן שבו תקשרתי ועיבדתי רגשות. בעבר, הייתי מגיבה באימפולסיביות במהלך חילוקי דעות ונותנת לרגשות להכתיב את התגובות שלי. בטכניקות שעברתי בקורס למדתי לעצור, לשקף ולהבין את הרגשות והצרכים הבסיסיים מאחורי האינטראקציות שלנו. זה שינה את האופן שבו התנהלו השיחות עם בן זוגי, התחלנו להיאבק אחד ביחד עם השני במקום אחד נגד השני. גם בסוגיות של הורות, מצאתי את עצמי מקשיבה באופן פעיל, מזדהה ומצליחה להביע את מחשבותיי בשלווה. השינוי הזה לא רק פיזר את המתח אלא גם אפשר לנו להגיע להבנה הדדית ולכבוד זה, לנקודות המבט של זו.
החיים אחרי קורס NLP
סיום קורס ה-NLP במקום הנהדר הזה, סימן נקודת מפנה משמעותית במסע שלי במשבר אמצע החיים. תחושת הקיפאון פינתה את מקומה לתחושת מטרה וכיוון מחודשת. הכישורים והתובנות שהתקבלו מהקורס הניעו אותי לא רק מבחינה מקצועית אלא גם אישית, ואפשרו לי לגשת לחיים בבהירות ובביטחון חדש.
הייתי שמחה לו המכללה היתה מוסיפה ימי גיבוש פרונטליים לקבוצות האון ליין, אני חושבת שזה הדבר היחיד שאולי הייתי מוסיפה לקורס. למרות שאני אדם ששומר בדרך כלל על פרטיותו, במפגש הפרונטלי היה סוג של קסם, הרגשתי שאני יותר פתוחה, יותר משתפת וממש עושה עבודה פנימית בלי חשש מה יגידו או איך אני אתפס בעיני אחרים.
דוגמה בולטת אחת הייתה בחיי המקצועיים. לפני הקורס, נאבקתי לעתים קרובות בדיבור מול קהל, מה שהפריע ליכולת שלי להציג רעיונות ביעילות. בזכות המיומנויות שנרכשו בקורס, במיוחד בתחומי תקשורת יעילה וביטחון עצמי, הצלחתי לשדרג את יכולות הדיבור שלי מול קהל. רק כמה חודשים לאחר הקורס, הובלתי מצגת גדולה בעבודה. לא רק שהצלחתי לשאת את נאומי בביטחון, אלא גם ריתקתי את הקהל שלי בהצלחה, וקיבלתי משוב חיובי מעמיתי ומהממונים עלי. זה היה ניגוד מוחלט להתנסויות הקודמות שלי ועדות ברורה להשפעה המעשית של לימודי NLP שעברתי.
ההמלצה האישית שלי אליכם
אם אתם מוצאים עצמכם במצוקה של משבר אמצע החיים, מרגישים אבודים או חסרי ביטחון, אין משהו שאני יכולה להמליץ לכם יותר מאשר קורס NLP במכללת רטר. זה יותר מסתם תוכנית, אם אתם אנשים של אנשים, זו חוויה טרנספורמטיבית שיכולה מאוד להיות נקודת המפנה שאתם מחפשים. תזכרו שאתם יכולים לבחור בדרך שהכי מתאימה לקצב החיים שלכם אם זה קורס NLP קצר, NLP אונליין כמו שאני בחרתי, או תוכנית ה- NLP Master Practitioner הרחבה יותר, אתם עושים צעד לעבר עתיד מזהיר ומספק יותר.
כתבה: תמר וולך.

מוגש מטעם retter