שלא כמו כל מוצר אחר, הרי שהזהב שומר על ערכו, ולרוב מוסיף על ערכו. מוצרי צריכה רגילים, מוצרי חשמל, רהיטים, כלי רכב וכיו"ב כמעט תמיד רק מאבדים מערכם. מרגע הקניה, ערך המוצר נחתך, וממשיך לרדת לאורך השנים, עד שבחלוף הזמן הוא כבר לא שווה דבר. זה משתנה כאשר מדובר בחפצי אספנות בעלי ערך ייחודי, כמו למשל רהיטים עתיקים או מכוניות יוקרה לאספנות. בכל הנוגע לזהב, כללי השוק שונים לגמרי, ומשתנים בעיקר בהתאם למצב הגאו-פוליטי-כלכלי בעולם.

1 צפייה בגלריה
מחיר זהב
מחיר זהב
מחיר זהב
(צילום: PIXABAY)

אז איך נחליט אם למכור או לא?
1. האם ערך הזהב עלה מאז שרכשנו את התכשיט או הבוליון שלנו? בדיקה בסיסית, המתאפשרות כמובן רק במידה ויש לכם את הנתון הראשוני של ערך הקנייה (הסכום אותו שילמתם במעמד הרכישה של הזהב), תחשוף בפניכם באופן מיידי האם שווה לכם למכור את הזהב שלכם במחיר הנוכחי של השוק. מדובר במתמטיקה פשוטה, וכמובן, ביכולת שלכם להבין את מחיר הזהב היום (שהרי הוא משתנה). יש לדעת את משקל הזהב ואת טוהר הזהב שאתם מחזיקים, אך על זה כבר בהמשך.
2. האם אתם צריכים כסף מזומן – לפעמים ערך הזהב שברשותכם לא השתנה מאוד מהתאריך בו רכשתם את הזהב. ובכל זאת, אפילו שהרווח קטן אם בכלל, עולה ומתעורר צורך במזומן בחיים, והזהב מאפשר לכם לענות על הצורך הזה בקלות. זה יכול להיות כי צריך לשלם חובות לבנק, או לממן אירוע משפחתי חשוב כמו חתונה או ברית, וזה יכול להיות מכל סיבה אחרת.
ההחלטה האם ומתי למכור את הזהב שלכם היא אם כך אך ורק בידיים שלכם, כאשר יש לזכור כי אנשים רבים נצמדים לזהב שלהם במעין אחיזה חסרת חשיבה, מתוך חשש ואי-הבנה שמדובר בסה"כ בכלי מסחר שמחזיק ערך של כסף.
אבל למי למכור את הזהב?
שאלה חשובה לא פחות מאשר תזמון מכירת הזהב שלכם היא כמובן למי למכור את הזהב שלכם. זה לא שאתם מוקפים בסוחרי זהב שרק מחפשים לקנות ולמכור זהב. זה לא שבסופר הקרוב למקום מגוריכם יש עמדה או מדף שאפשר למכור בו את הזהב שלכם. ובכלל לאן הולכים כדי לדעת מחיר זהב היום? ואיך בודקים כמה שווה הזהב שלכם?
כאשר אתם מתכוונים למכור את הזהב שברשותכם חשוב עד מאוד להבין אצל מי תבצעו את המכירה. ההמלצה החד-משמעית היא לעבוד מול סוחרים מקצועיים, אנשים שמתמחים בתחום זה. סוחר זהב מקצועי ידע לבדוק איתכם את שווי הזהב (קראט או טוהר בנוסף למשקל הזהב) ולתת לכם את המחיר הטוב ביותר, תמורת מזומן ליד.

מוגש מטעם diamond-center