כמה מילים על אפיית הפיצה
רגע לפני שנרחיב לגבי מרכיבי הפיצה, ונבין כיצד בכלל מגדירים פיצה איכותית, בהחלט ראוי לדבר על האפייה של הפיצה, שהיא, כידוע, מהווה את הבסיס לפיצה איכותית. לפני שמזמינים משלוחים פיצה לכל נקודה בארץ, חשוב לציין כי פיצה אמיתית הינה פיצה אשר עוברת אפייה בטמפרטורות גבוהות. עד כמה גבוהות? ובכן, זה מאוד תלוי אם מכינים את הפיצה בתנור פיצות או בטאבון. אבל, ככה או ככה, פיצה איכותית נאפית בטמפרטורה גבוהה של כ-300 מעלות צלזיוס ומעלה, לזמן קצר. לא רבים מהאנשים מודעים לכך, אבל למעשה, אמורים לאפות פיצה לא יותר מכ-7 דקות.

1 צפייה בגלריה
פיצה
פיצה
פיצה
(צילום:PEXELS)

מה הופך פיצה לאיכותית? - המרכיבים!
בשורה התחתונה, הכי קל להקליד בגוגל פיצה רחובות ולהזמין מאחת הפיצריות באזור. עם זאת, זה לא בהכרח מה שיוביל אתכם לפיצרייה הכי מומלצת באזור שלכם. בין אם אתם מחפשים פיצה ברחובות, או אולי בכלל בעולם כאשר אתם נופשים בחו"ל, כדי למצוא פיצריות טובות, כדאי לדעת מה הופך פיצה לפיצה איכותית. בסופו של יום, פיצה נחשבת איכותית כל עוד המרכיבים שלה הם אמיתיים ולא תחליפיים, כמו למשל תחליף גבנ"צ. אבל, רגע לפני סוגי גבינות צהובות, בואו נדבר על המרכיבים ועל ההיבטים הבסיסיים יותר של הפיצה:
• הבצק: באופן כללי, בצק איכותי מורכב מקמח, מים, שמרים ומלח, זה כנראה ידוע לרוב האנשים. אבל, לא כולם יודעים כי רצוי להשתמש בקמח מאיכות גבוהה, כמו קמח "00".
• הלישה: מכירים את הפיצריות האלה שיש בהן חלון, אשר דרכו ניתן לראות עובדים לשים בצק? זה לא בכדי. הלישה חשובה לפיתוח גלוטן, המעניק לבצק את האלסטיות והמבנה שלו. נתקלתם בפיצרייה שיש בה עובד אשר אחראי נטו על לישת בצק? זו פיצרייה איכותית!
• הרוטב: כדי להכין פיצה באמת איכותית, רצוי להשתמש בעגבניות טריות או מרוסקות איכותיות. לכן, תמיד כדאי לשאול את העובד בדלפק מאילו סוגי עגבניות הם מכינים את הרוטב.
כמה מילים על הגבינה והתוספות בפיצה
מה אנחנו אוהבים לראות נמתח בין סלייס הפיצה לבין הפה שלנו? נכון, מילת הקודש - גבנ"צ. גבינה צהובה איכותית היא גבינה טרייה ומלוחה, כמו מוצרלה או פרמזן. שימו לב, המליחות כאן משחקת תפקיד חשוב, שכן הרוטב בדרך כלל מהווה בסיס די מתקתק לפיצה. לכן, המליחות של הגבינה הצהובה למעשה מספקת איזושהי קונטרה אשר מאזנת את מתיקות הרוטב. כמו כן, אין ספק כי כמות הגבינה משחקת גם היא תפקיד מכריע באיכות של הסלייס. חשוב לא להגזים בכמות הגבינה, כדי שהיא לא תשתלט על הטעמים האחרים, ומעבר לכך, קחו בחשבון שכמות גדולה של גבינה צהובה גורמת לפיצה להיות הרבה יותר כבדה בבטן.
מעבר לגבינה הצהובה, אשר אמורה להיות מדויקת בכמויות שלה, רצוי לאתר פיצרייה אשר משתמשת בתוספות טריות ואיכותיות. מצד שני, חשוב לא להעמיס את הפיצה בתוספות, כדי שהיא לא תהיה כבדה מדי. החוקים כאן די דומים לכללים של הגבינה הצהובה, בעוד כי הטריות והכמות משחקות תפקיד חשוב באיכות של הפיצה. לבסוף, הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם הוא - למצוא פיצרייה אשר מעניקה שירות אדיב ונעים.

מוגש מטעם: דומינוס פיצה