לרובנו יש מספר ביטוחים, כאשר כל אחד מהם נועד לכסות אותנו בסיטואציה כזאת או אחרת. רק מעטים יודעים כי הזכות להגשת תביעת ביטוח בגין נזק שאירע לכם מתיישנת אחרי שלוש שנים. מהם הטיפים הטובים ביותר למניעת מצב של התיישנות תביעת ביטוח, מתי כדאי להתייעץ עם עורך דין ומה עוד חשוב לדעת בנושא? כל התשובות במאמר שלפניכם.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

התיישנות תביעת ביטוח - האם יש סיבה לדאגה?

דמיינו לכם סיטואציה - אדם משלם בכל חייו אלפי שקלים לביטוח נכות כתוצאה מתאונה או מחלה קשה. לכאורה, אמור הדבר להבטיח לו שקט מדאגות כלכליות בשעת צרה, אך בפועל ברגע האמת הוא מגלה להפתעתו כי חברת הביטוח מתנערת ממנו, כאשר הסיבה לכך היא שהתביעה שאותה הגיש התיישנה. כאשר תביעת הביטוח התיישנה, לא יוכל בית המשפט, ברב המקרים, לעשות דבר בנידון. מצב זה יוצר פחד וחשש אצל לא מעט מבוטחים אשר נגרם להם נזק בגין מחלה או תאונה, החוששים לאבד את הזכויות המגיעות להם.

מהי תקופת ההתיישנות?

סעיף 31 לחוק חוזה הביטוח, תשמ"א – 1981, קובע כי תקופת ההתיישנות של תביעה לתגמולי ביטוח היא שלוש שנים לאחר שאירע מקרה הביטוח. סעיף זה קובע גם, כי אם הייתה עילת התביעה נכות בגין מחלה או תאונה - תקופת ההתיישנות תיספר מהיום בו מתגבשת הזכות לתבוע בגין מקרה הביטוח. למשל, במקרה של נזק אשר נגרם מתאונה, תקופת ההתיישנות תימנה מהיום בו מתגבש מצבו הרפואי של המבוטח, והנכות שנותרה לו בגינה. חשוב לדעת, כי במקרה שעילת התביעה מתחדשת מידי חודש בחודשו, כמו בתביעת ביטוח אובדן כושר ותביעת ביטוח סיעוד, רשאי המבוטח לתבוע בגין שלוש השנים שקדמו לאותו חודש. בנוסף, מבוטחים רבים חושבים כי פנייתם לחברת הביטוח בדרישה לקבלת תגמולי ביטוח, או לצורך ניהול מו"מ, עוצרת תקופת ההתיישנות – אך לא כך הדבר. מרוץ ההתיישנות להגשת תביעת ביטוח נעצר אך ורק כאשר מוגשת תביעה לבית המשפט.

הטיפים הטובים ביותר למניעת מצב של התיישנות תביעת ביטוח

• השתדלו להגיש את התביעה בזמן הקצר ביותר, היו ערים למועד התיישנות התביעה ולאפשרויות העומדות לרשותכם במידה ותתקרבו למועד האחרון להגשתה.
• דאגו לאסוף ולארגן את כל המסמכים מראש, שכן תהליך איסוף המסמכים לוקח זמן רב, וזו אחת הבעיות השכיחות ביותר בקרב מגישי התביעות. ככל שתהיו מאורגנים יותר ומוכנים לתביעה, כך תוכלו להגיש אותה בתוך זמן קצר וללא עיכובים מיוחדים.
• אם הגעתם למועד האחרון להגשת תביעת ביטוח, או שאינכם בטוחים מתי תתיישן תביעתכם - מומלץ לפנות לעו"ד תביעת ביטוח שידאג להגיש את תביעתכם במועד, או לחלופין לדאוג להארכת המועד להגשת תביעת ביטוח. בצורה זו תימנעו מלהביא עצמכם למצב בו זכויותיכם נפגעות בגלל התיישנות התביעה.

התייעצו עם עורך דין תביעות ביטוח

במידה וחברת הביטוח אינה מוכנה לבוא לקראתכם בכל הקשור להתיישנות של התביעה - מוטב שתפנו לעורך דין תביעות ביטוח. מדובר על עורך דין שחי ונושם את עולם הביטוח, ומכאן שתהיה באפשרותו היכולת להסביר לכם מהן הזכויות המגיעות לכם בצורה מדויקת, מפורטת וברורה. כל מקרה נשקל לגופו, לכן ייעוץ שקיבלו אחרים לא בהכרח יהיה הייעוץ הנכון עבורכם - ומכאן שגם אם אתם מתקשים להאמין כי יש לכם סיכוי להתמודד מול חברת הביטוח, עורך דין תביעות ביטוח הוא ללא ספק האיש הנכון עבורכם לצלוח איתו את הדרך הסבוכה והמאתגרת הזו.
למידע נוסף וקבלת ייעוץ בנושא ניתן לפנות לתומר לינר משרד עורכי דין