בחירת תחום לימוד
התחילו לחשוב על תחומי העניין, החוזקות והשאיפות שיש לכם בכל הקשור לנושא הקריירה. נסו להבין אילו נושאים או תחומים מלהיבים אתכם והיכן הכישורים שלכם יכולים לבוא לידי ביטוי. חשבו איזה סוג של עבודה אתם רואים את עצמכם עושים בעתיד, מהם היעדים המקצועיים שאתם מציבים לעצמכם ואיזה ידע ויכולות אתם צריכים כדי להשיג את כל המטרות הללו.
מחקר של מסלולי לימוד
ערכו מחקר יסודי על תוכניות לימוד מתקדמות הרלוונטיות בתחומי העניין שלכם. בדקו את תוכנית הלימודים, המומחיות של הפקולטה, המשאבים והמוניטין שיש לכל תוכנית שתחקרו עליה. קחו בחשבון גורמים כמו משך התוכנית, גמישות (משרה חלקית לעומת משרה מלאה), מיקום והתמחויות זמינות.

1 צפייה בגלריה
תואר שני
תואר שני
תואר שני
(צילום: PEXELS)

יעדי קריירה
העריכו כיצד כל תוכנית לימוד מתיישרת עם יעדי הקריירה ארוכי הטווח שהצבתם לעצמכם. האם זה יספק לכם את הידע והכישורים הדרושים כדי להתקדם בתחום הרצוי? לדוגמא, אם יש לכם עניין רב בתחום המשפטי ואתם שואפים לעבוד בתפקידים או בתעשיות הקשורות למשפט, אך הנכם חסרי השכלה משפטית פורמלית - תואר שני במשפטים ללא משפטנים יכול לספק לכם ידע ומיומנויות בסיסיות להשתלבות במסגרות משפטיות, להבין סביבות רגולטוריות ולעסוק בניתוח ביקורתי של סוגיות משפטיות.
בנוסף, חקרו את אפשרויות התעסוקה של בוגרי כל תוכנית לימוד כדי לאמוד את יעילותה בסיוע לסטודנטים, ולהבטיח שתוכלו למצוא משרות רלוונטיות עבורכם.
התייעצות עם סטודנטים ואנשי מקצוע בתחום
פנו לאנשי מקצוע העוסקים בתחום הלימוד הרצוי לכם, או לבוגרי התוכניות של מסלולי הלימוד בהם אתם מעוניינים להשתלב. התובנות שלהם יכולות לספק לא מעט נקודות מבט חשובות על החוזקות והחולשות של התוכנית והרלוונטיות של מסלול הלימוד למטרות הקריירה שלכם.
הסמכה ומוניטין
ודאו אם מסלול הלימוד קיבל הסמכה על ידי גופים רשמיים ומוכרים. המוניטין של תוכנית לימוד בתעשייה או בקהילה האקדמית יכול גם להשפיע על ההחלטה שלכם. קחו בחשבון גורמים כמו מוניטין, חברי סגל הלימוד והשתייכות מוסדית.
עלות וסיוע פיננסי
העריכו את עלות שכר הלימוד והוצאות אחרות הקשורות לכל תוכנית לימוד לתואר שני שתרצו לברר עליה. שקלו בהתאם את מצבכם הפיננסי ובדקו מלגות זמינות, מענקים וסיוע אחר כדי לאפשר את המימון של מסלול הלימוד בו אתם מתעניינים. כדאי בנוסף גם לחשב את ההחזר הפוטנציאלי על ההשקעה של כל תוכנית לימוד, במונחים של פוטנציאל השתכרות עתידי בהתאם לסוג הקריירה אליה אתם שואפים.
מבנה מסלול הלימודים
החליטו אם אתם מעדיפים תוכנית לימוד מסורתית המתקיימת בכיתה, כזו שנעשית בשילוב עם למידה מקוונת או מודל למידה היברידי וגמיש. בדרך הזו תוכלו להבין את מבנה התוכנית כולל דרישות הקורס, אפשרויות תזה, פרויקטים וכל הזדמנויות למידה חווייתיות נוספות כמו התמחות מעשית והאם המבנה הזה מתאים לכם.
מיקום ואורח חיים
קחו בחשבון את מיקומו של מוסד הלימודים והשפעתו על אורח חייכם. חשבו על גורמים כמו קרבה להזדמנויות עבודה פוטנציאליות, יוקר מחיה, שירותים תרבותיים והעדפות אישיות לגבי סביבה עירונית או כפרית.
תנאי קבלה
בחנו את דרישות הקבלה לכל תוכנית ומסלול לימוד כולל דרישות קדם אקדמיות, ציוני מבחנים, מכתבי המלצה ובקשות אישיות. ודאו שאתם עומדים בקריטריונים לזכאות, ונסחו מכתב בקשה שמדגיש את הכישורים והמוטיבציה שלכם להצטרפות למסלול הלימוד הנבחר.

מוגש מטעם: clb.ac.i