תקופת הקורונה שמתארכת ואף אחד עדיין לא יודע איך או מתי היא תסתיים הביאה איתה לא מעט אתגרים ודרכי פעולה חדשות ומיוחדות שאף אחד מאיתנו לא היה מורגל בהן. הורים רבים הוצאו לחופשה ללא תשלום, מקומות עבודה נסגרו וכל זאת עוד לפני שהוזכרה סגירת מערכת החינוך כולה. משפחות שלמות מצאו את עצמן בבית, בלי יכולת לצאת ממנו ולהתרחק, בלי לנסוע לטיולים או לבקר חברים ובני משפחה. עבור לא מעט הורים וילדים היה מדובר במצב חדש שהם מעולם לא התמודדו איתו לפני כן – שהייה בבית במשך 24 שעות, כל יום, בלי לצאת לשום מקום. יחד עם זאת היו הורים שהמשיכו לעבוד במתכונת דומה לזו שעבדו בה לפני הסגר – אבל מהבית. מצב זה הביא אפילו יותר אתגרים למשפחה, שכן עבודה מהבית כשגם הילדים בבית (בגילאים שונים) היא אתגר גדול מאד ללא קשר לעיסוקו של ההורה. נשאלת השאלה – איך בכל זאת אפשר וכדאי להתמודד עם מצב ולהוציא ממנו את המירב ולו מהסיבה הפשוטה שהקורונה עדיין לא עזבה אותנו.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

התנהלות מיטבית כשההורים עובדים מהבית והילדים לא הולכים לבית הספר

חשוב מאד שכל משפחה תמצא את הדרך שבה היא מוצאת לנכון להתנהל בתקופה הזאת. לא בכל המשפחות שני ההורים עובדים, ישנם ילדים בגילאים מגוונים ולכן יש הרבה מאד אפשרויות לצלוח את התקופה הזאת למרות אי הוודאות שיש בה. להלן כמה עצות שאפשר וכדאי לאמץ או להתאים באופן אישי וכך לסייע בתחושות טובות יותר ובהרגשה של כל אחד מבני המשפחה שלמרות הצפיפות והאינטנסיביות – אפשר לנצל את התקופה לדברים משפחתיים טובים ומקדמים –
• קביעת סדר יום – חשוב מאד לשמור כל סדר יום ולא לשוות לבית מראה ותחושה של חופש גדול, כיוון שהחזרה לשגרה ממצב שכזה עלולה להיות מאתגרת וקשה לא פחות.
• הקדשת זמן אישי לכל אחד מבני המשפחה – בהיעדר נסיעות לחוגים, למקום העבודה ולשלל נושאים או מקומות אחרים שכעת לא אפשרי לצאת מהבית עבורם – יש לכל אחד מההורים את האפשרות להקדיש זמן אחד על אחד עם הילדים על מנת להקל על תחושות קשות או על הסתגלות פחות טובה למצב.
• קשר עם העולם החיצון – למרות המגבלות הפיזיות – חשוב לשמור על קשר עם החברים או בני המשפחה, דרך הטלפון ושיחות הווידאו וכך לשתף בסיפורים מעניינים ובכל מה שקורה בבית.
• קבלת ייעוץ מאנשי מקצוע – זה הזמן לפנות לשירות מקצועי של הדרכת הורים ולקבל עוד עצות, טיפים והמלצות שיכולים לשפר לאין שיעור את ההרגשה בבית ויעזרו לכל אחד מבני המשפחה להסתגל למצב החדש בצורה הכי טובה. גם לאנשי מקצוע אלה מדובר בנושא חדש שאין הם מורגלים בו אך היצירתיות המחשבתית שלהם יכולה לעשות פלאים!