2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
בהלת השפעת הגיעה לרחובות ובעוד שמשרד הבריאות ממשיך וקורא לציבור ללכת ולהתחסן, ברחובות נראה שמדובר כמעט במשימה בלתי אפשרית, לאור חוסרים רבים. בחלק מקופות החולים מעדכנים את המלאי. במקביל בתי החולים באזור מדווחים על מאושפזים במצב קשה.
מקופת חולים 'כללית' נמסר כי נכון לאתמול (ראשון) התחסנו בעיר רחובות 14,813 מטופלים. מדוברות הקופה נמסר ל"מיינט רחובות" כי בעיר נותרו מנות חיסון בודדות בלבד.
לשאלה האם ישנה כוונה להזמין חיסונים נוספים, מסבירים בקופת חולים 'כללית' כי בעקבות גל ההתחסנות של הימים האחרונים מלאי חיסוני השפעת הנותר עומד על אלפים. נכון להיום (30.12) ניתן עדיין להתחסן בחלק מהמרפאות, ועד כה התחסנו בכללית למעלה ממיליון מטופלים.
"אנו ממתינים לפי שעה לתשובת יבואן החיסונים מחו"ל לגבי אפשרות לאספקת חיסונים נוספים. במידה והדבר יתאפשר, ניידע את הציבור. המידע על זמינות חיסונים משתנה ומתעדכן כל העת בהתאם לקצב המתחסנים באתר כללית או במוקד 2700*", נמסר ב'כללית'.
מ'מכבי שירותי בריאות' נמסר כי בעיר רחובות התחסנו 6,600 אנשים. מלאי החיסונים חודש אמש בכל האזור בכמה מאות חיסונים.
מקופת חולים 'מאוחדת' נמסר כי ברחובות חוסנו עד כה 19,595 מטופלים, וכי ל'מאוחדת' עדיין יש מלאי של כ-23,000 חיסונים, וכבר הוזמנו 30,000 נוספים. בנוסף למרפאות, פתחה 'מאוחדת' 20 מוקדים לחיסון הפועלים עד לשעות הלילה המאוחרות (23:00).
2 צפייה בגלריה
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
צילום המחשה: shutterstock
גם בבתי החולים מורגשת מחלת השפעת היטב. לפני כשבוע הובהלה לבית החולים 'קפלן' פעוטה כבת שנה וחצי במצב אנוש תוך פעולות החייאה. הרופאים בחדר המיון נאלצו לקבוע את מותה, ודבר מחלתה בשפעת התגלה בבדיקת דם שבוצעה לה.
היום (שלישי 30.12) נמסר מבית החולים 'קפלן' כי, "נכון לרגע זה מאושפזים בבית החולים חמישה מטופלים עם שפעת, מתוכם ארבעה מבוגרים ופעוטה אחת. שניים במצב קשה. הצוותים הרפואיים בקפלן מיומנים ומתודרכים להעניק לחולי השפעת טיפול מיטבי בבטיחות מרבית ובאחריות הנדרשת".
בבית החולים 'אסף הרופא' מעדכנים כי אישה בת 32 מונשמת ומורדמת במצב קשה בטיפול נמרץ. כ-15 חולים בשפעות בדרגות שונות נמצאים בבידוד (בגלל סוג ותסמיני השפעת והחשש שהן מדבקות) במחלקות הפנימיות של המרכז הרפואי, מספר נשים בהריון החולות בשפעת שאינה קשה מאוד מאושפזות במחלקת נשים בסיכון במעקב בגלל הריונן.