ממד בחדר קיים – הבחירה האולטימטיבית
לרשות האנשים המעוניינים להקים חדר מוגן דירתי עומדות בסך הכול שתי אפשרויות. האפשרות הראשונה הינה הוספת חדר ממד לדירה, חדר שיתווסף לחדרים הנמצאים בבית. אך כולם מבינים כי מדובר על התעסקות בירוקרטית לא פשוטה, כזאת שלא תמיד מתאפשרת. האפשרות הפופולארית ביותר שעומדת לרשותכם הינה בניית ממד בחדר קיים. כלומר להפוך את אחד החדרים בבית לחדר מוגן, כך לא תצטרכו להתעסק עם כל מיני קשיים בירוקרטיים. זוהי לא סתם הבחירה האולטימטיבית, היא מביאה איתה יתרונות רבים שחובה להכיר. אז לפני שאתם עושים בחירה שתתחרטו עליה, מוטב שתכירו את האפשרות החשובה הזו. אפשרות שבזכותה תדעו כי בפעם הבאה שתישמע אזעקה, תוכלו להגיע בקלות למרחב המוגן הדירתי.

1 צפייה בגלריה
בניית ממ"ד
בניית ממ"ד
בניית ממ"ד
(צילום: freepik)

כל הסיבות לבנות ממד בחדר
למה שתעדיפו לבצע בניית ממד בחדר קיים? את השאלה הזאת בוודאי שאלתם את עצמכם לא מעט. בראש ובראשונה לא יהיה צורך להשיג אישורים מיוחדים מטעם הרשות המקומית. הרי אינכם מרחיבים את הדירה שבבעלותכם, אלא רק הופכים חדר קיים לחדר מוגן. ההמתנה לא תהיה ארוכה, ובתוך זמן קצר תדעו שיש לכם לאן להתפנות בעת הצורך. מעבר לעובדה הזו, העלות הכספית של הפיכת חדר קיים לממד הינה נמוכה באופן יחסי. אם העלות של הקמת ממד גבוהה לכם, כדאי מאוד לבחון את העלויות של בניית ממד בחדר קיים. אם עדיין לא השתכנעתם, הפיכת חדר קיים לממד תאפשר לכם להמשיך בשגרת החיים. לא תצטרכו לעשות שינויים מהותיים עד לסיום העבודה שתיקח מעט מאוד זמן.
כיצד הופכים חדר קיים לחדר ממד?
כמובן שאת העבודה עצמה עושה מהנדס מוסמך שיודע כיצד לבצע אותה בצורה מדויקת ונכונה. ההחלטה הראשונה תהיה לבחור את החדר המתאים ביותר שיהפוך להיות המרחב המוגן. כדי למגן את החדר מעבים את הקירות בבטון, ידוע כאחד מחומרי הגלם החזקים ביותר. את הקירות החיצוניים מעבים ב-25-30 מ"מ של בטון, ואת הקירות הפנימיים מעבים ב-20-35 של בטון. מתקינים בחדר חלון ברזל שמטרתו להגן על האנשים הנמצאים בתוך החדר בעת הצורך. הדלת הרגילה מוחלפת בדלת הדף, אותה בוודאי יצא לכם לראות בחדרי ממד אחרים.
מהי העלות של הפיכת חדר קיים לממד?
כמובן שאי אפשר להגיד באופן חד משמעי מהי העלות להפיכת חדר קיים לחדר ממד. השוואת מחירים בין מספר קבלנים עשויה להוביל לכך שתוזילו מעט את העלות הממוצעת. חשוב להגיד כי שווה לשלם קצת יותר בידיעה כי אתם מקבלים עבודה איכותית, מקצועית ואמינה. העלות עשויה להתחיל מסביבות 50 אלף ₪ עבור כל העבודה, ולהגיע עד ל-80 אלף ₪ בחלק מהמקרים. הקבלן יגיע אליכם לדירה על מנת לבחור את החדר המתאים, לאחר מכן גם יוכל לספק הצעת מחיר. בהשוואה לעלות של הקמת חדר ממד נוסף לחדרים הקיימים מדובר על חיסכון של עשרות אלפי שקלים.

מוגש מטעם yesodot77