לתכנן את המשכנתא המתאימה ביותר:
ליאת, הנדסאית אדריכלות בהשכלתה, הקימה את TOP TARGET לייעוץ משכנתאות בשנת 2018 ובחמשת השנים האחרונות צברה ניסיון רב בניהול כל סוגי המשכנתאות. "אני מתכננת במהותי" היא אומרת ומוסיפה: "אני מתכננת עבור הלקוחות שלי את העתיד הפיננסי שלהם בצורה נכונה ושקולה ועוזרת להם לשפר את איכות החיים שלהם. כשמדובר במשכנתא, המטרה שלי היא לתכנן את המשכנתא הטובה והנכונה ביותר עבור הלווים תוך התחשבות בכלל הגורמים מסביב."

1 צפייה בגלריה
ליאת
ליאת
ליאת
(צילום: אופיר גפקוביץ)

אחד התפקידים החשובים ביותר של יעוץ משכנתאות בתהליך לקיחת המשכנתא הוא להתאים את הבנק הנכון ללקוח ולסוג העסקה, כאשר יש עסקאות שמתאימות בבנק אחד אבל לא באחר. "אני מבצעת בדיקה של כל הנתונים ולאחר מכן בוחרת את הבנק שאני מאמינה שידע ויצליח לטפל בעסקה הספציפית של אותו לווה, באופן כזה שהיא תאושר עם התנאים הטובים ו/או הנכונים ביותר עבורו"
חישוב וניהול סיכונים עתידיים:
עד 2022 נהנו רוכשי דירות ומשכנתאות חדשות מריבית נמוכה במיוחד, מצב שגרם לרבים
לקחת משכנתא בתנאים שהיו טובים בזמן ההלוואה. נכון להיום, לאחר 9 עליות רצופות של הריבית בשנה אחת בלבד, יש לבדוק את התנאים מחדש. "כאשר נוטלים משכנתא יש לחשב לא רק את הנתונים הקיימים אלא גם לחשב ולנהל סיכונים עתידיים" מסבירה ליאת "רוב בעלי המשכנתאות לא לוקחים בחשבון מצבי קיצון כגון הריבית והאינפלציה שאנו חווים כיום שהביאה, ביחד עם גורמים נוספים, להתייקרות משמעותית בהחזרי המשכנתא החודשיים."
רוב בעלי המשכנתאות לא היו מוכנים להתייקרות המשמעותית של החזר המשכנתא החודשי ומצאו את עצמם מחפשים פתרונות פיננסיים שיעזרו להם להתמודד. "בין אם מדובר ברכישת נכס חדש בתקופה הנוכחית בה שוק הנדל"ן נמצא בהקפאה, או בבחינת האפשרות לחסוך במשכנתא קיימת על ידי ביצוע מחזור משכנתא או אם יש צורך באיחוד הלוואות בשעבוד נכס, חשוב להתייעץ עם אשת מקצוע בתחום טרם פנייה לבנק" מסכמת ליאת.

מוגש מטעם: TOP TARGET