שפה היא לא רק דרך לתקשר עם אנשים ולגלות דברים חדשים. ללימוד שפה נוספת ישנם יתרות רבים, ביניהם שיפור הזיכרון, תרומה ליכולת הקוגניטיבית של המוח, התמצאות קלה יותר בעת שהייה בחו"ל ואיך לא - הרחבת אפשרויות התעסוקה וקבלת הזדמנויות עסקיות רבות. עם זאת, יש שיעידו כי למידת שפה זרה יכולה להוות אתגר לא קטן. לעיריית רחובות ולחברה העירונית יש פתרון קל ונוח עבורכם: הכירו את מכללת השפות העירונית.

2 צפייה בגלריה
הקתדרה העממית רחובות
הקתדרה העממית רחובות
בניין בית התרבות ע"ש סמילנסקי ברחובות
(צילום: אבי אמסלם)

לא רק אנגלית


מכללת השפות העירונית פועלת בעיר רחובות כבר למעלה מ-20 שנה ונחשבת לאחד המוסדות הגדולים ביותר ללמידת שפות בכל האזור. היא מציעה מגוון רחב וייחודי של קורסים ללימודי שפות, המועברים על ידי מורים מקצועיים ומנוסים, דוברי שפת אם, בשיטות ייחודיות ובסביבת לימודים איכותית.
בין השפות שניתן ללמוד במקום: אנגלית, איטלקית, יוונית, ספרדית, צרפתית, ערבית ועוד שלל שפות. היצע רחב וייחודי זה מאפשר היכרות עם תרבויות רבות ושונות דרך השפה, מה שהופך את אופן הלימוד למרתק ומעמיק עוד יותר.
2 צפייה בגלריה
מישל צבע
מישל צבע
מישל צבע
(צילום: פרטי)

"המכללה מציעה מגוון רחב מאוד של שפות ללמידה", אומרת ליאת קצב, מנהלת הקתדרה העממית ברחובות. "אנשים לא באים רק ללמוד אנגלית, אלא להעשיר ידע ולחקור על ארצות ותרבויות חדשות בהן ירצו לבקר או אפילו לגור. כך יצא, שהקורס ללימוד יוונית הפך להיות בין הקורסים הגדולים והמלאים במכללה בזמן האחרון".
המכללה פועלת במסגרת הקתדרה העממית רחובות, כחלק מהחברה העירונית לתרבות, ספורט ונופש.

שפה = תרבות


ב"מכללת השפות" של רחובות, לימוד השפה לא מסתכם רק בלימוד אוצר מילים ודקדוק, שפה היא גם היסטוריה, תרבות ושירה. אפשר לראות זאת בחומר הלימוד בקורסים השונים, כאשר לצד לימוד אוצר המילים, מקדישים זמן גם להקניית ידע על האקטואליה, התרבות והמנהגים, בשילוב שירים, ספרים וסרטים.
אופן לימוד זה לא רק הופך את הלימוד לעשיר ומהנה יותר, אלא גם למקיף, מעמיק וכזה שנותן מוטיבציה לתלמיד להסתקרן וללמוד עוד ועוד. "לימוד התרבות הכרחי להבנת השפה", אומרת מישל צבע, מורה לצרפתית במכללה. "בשיעורים התלמידים נוגעים בהכל, החל ממוזיקה, תיאטרון, מלחמות ואפילו משבר האקלים – והכל בצרפתית".

3 טיפים ללימוד שפה חדשה מאת המורה מישל צבע


1. לא לפחד, זה הטיפ הכי חשוב. לבוא בראש פתוח ללמידה ולא לחשוש לא להבין או לשכוח. ללמוד שפה זה כמו ללמוד שחיה, בהתחלה רק מכניסים את הגוף, אחר כך לומדים לצוף ולבסוף - מצליחים לשחות גם במים העמוקים.
2. לתרגל כל הזמן. מרגע שמתחילים ללמוד שפה חדשה, היא לא נשארת בכיתה אלא צריכה להיות איתנו בכל מקום, ברחובות, במוזיאונים, ואפילו בחנויות. אין דבר כזה שפה סטרילית, בכל שפה יש מילים דומות וההתבוננות במרחב החיצוני דרך השפה אותה אתם לומדים תגרום לכם לשים לב להמון מילים חדשות.
3. לשמוע מוזיקה, לצרוך תרבות וקולנוע בשפה אותה אתם לומדים - לא מדובר בשינון רגיל, מדובר בשינון שמחבר אתכם לשפה באופן עמוק ביותר ומהנה ביותר. דרך השירים והסיפורים לא רק זוכרים יותר, אלא גם מכירים יותר.

ברמה שלכם, בזמן שלכם


גם אם אתם מעוניינים ללמוד שפה מ-0, וגם אם אתם רוצים להעמיק שפה שאתם כבר מכירים, ובין אם אתם עובדים בבוקר או בערב - למכללת השפות יש מקום לכולכם. המכללה מציעה מגוון אופציות של לימודיי שפות קבוצתיות ברמות שונות, מה שמאפשר לימוד מדוייק יותר, מותאם יותר ובסביבה עם רקע דומה לשלכם. בנוסף, המכללה מאפשרת קיום שיעורים בבוקר או בערב, בהתאם לרצונכם, מה שמאפשר לימודים נוחים יותר, ובתנאים שלכם. חשוב לציין שגם היחס האישי שהתלמידים מקבלים במכללה ראוי לציון, כאשר המכללה מלמדת בכיתות קטנות, ובמעטפת רחבה הכוללת קבוצת ווטס-אפ עם מורה והתלמידים לשאלות ודיונים, וכן שיעורי תגבור ב-zoom במידת הצורך.

מתי, איך וכמה?


הלימודים במכללת השפות העירונית כוללים 25 מפגשים פרונטליים המתקיימים אחת לשבוע (לא כולל חופשות וחגים), בבית התרבות ע"ש סמילנסקי, ברח' גולדין 2, רחובות. עלות הקורס הינה 1,500 שקלים בלבד, וישנן הנחות לאלו הנרשמים מראש עד לתאריך – 8.10.23. הלימודים יתחילו ב- 29.10.2023 – מהרו להירשם.
לפרטים, לשיחת ייעוץ והכוונה, ניתן ליצור קשר עם אולגה: 08-9390390 | olga@ironitr.co.il