עוגת שוקולד חמה
מתוך שלל עוגות בחושות עוגת שוקולד היא הקינוח המושלם לכל יום בשבוע ובפרט לסופו. זוהי עוגה חמה, וטעימה שקל להכין. המרקם שלה נימוח ואפשר להגיש אותה עם רוטב שוקולד חם לצד כדור גלידה קר וגם קצפת. היא מושלמת גם מהסיבה שאופן הכנתה מצריך מצרכים פשוטים שנמצאים בבית של כל אחד, לאחר הכנת הבלילה והכנסתה לתנור, הבית כולו יריח משוקולד מתקתק ברחבי הבית. הרוטב החם שנלווה אל העוגה הוא למעשה גאנש אשר מעניק לה את הטאץ' הסופי והופך אותה לקינוח שרוצים לאכול ממנו עוד ועוד. מומלץ לשפוך את הגנאש מיד עם צאתה של העוגה מהתנור כך שתהיה נימוחה ומלאה בטעמי שוקולד עמוקים.

1 צפייה בגלריה
עוגות לסוף שבוע
עוגות לסוף שבוע
עוגות לסוף שבוע
(צילום: pixabay)

עוגת חמאה בציפוי שמנת מתוקה
עוגת חמאה מושלמת עבור סוף השבוע. היא קלה להכנה, טעימה ומאוד אהובה על ילדים כמו גם על מבוגרים. המצרכים לעוגה זו פשוטים ובסיומה תקבלו עוגה בטעמי חמאה עדינים. מרקמה רך ונימוח והריח שהיא מפיצה הוא מדהים. את העוגה הזו אפשר להכין בתבנית קוגלהוף ולאחר שהיא מתקררת לבזוק עליה אבקת אפייה ולטבול אותה בכוס שתייה חמה. לחילופין תוכלו להכין אותה בתבנית אינגליש קייק ולהכין לה ציפוי של קצפת טעימה ואוורירית. כדי לקבל מרקם מאוד אוורירי השתמשו רק בשמנת ובסוכר בלי אינסטנט. לאחר מכן צפו את העוגה.
עוגת מוס שוקולד לבן ופירות יער
אם אתם ממש רוצים להשקיע בעוגה מפוארת, זוהי אחת העוגות היפות והעשירות בטעמן. החלק הכי טוב הוא שמאוד פשוט להכין אותה. את חלקה התחתון נכין מעוגת ספוג רגילה שאליה נוסיף את המוס. להכנתו המיסו את השוקולד הלבן במיקרוגל בפולסים קצרים עם מעט שמן. לאחר מכן הקציפו שמנת ביחד עם אינסטנט פודינג ופירות היער. הוסיפו אל הקצפת את השוקולד המומס וקפלו בעדינות עד שיתקבל מרקם חלק. כעת על גבי עוגת הספוג הניחו את הקצפת עם פירות היער. את חלקה העליון תוכלו לעטר עם זילופי קצפת לבנה ופירות יער טריים. העוגה הזו מושלמת כקינוח לאחר ארוחת ערב גדולה רבת משתתפים שתפנק את כל האורחים שלכם ותשאיר אותם עם טעם של עוד.
עוגת מקפא מנגו
עוגה זו מושלמת גם היא כשמתחשק קינוח קליל לסוף השבוע. והחלק הכי טוב הוא שניתן להקפיא אותה ולאכול ממנה לא רק בסופ"ש אלא לאורך כל השבוע. את הבסיס נכין עם ביסקוויטים מרוסקים מעורבבים היטב עם חמאה ממוסת. שטחו את התערובת בתבנית זכוכית והכניסו למקפיא. את המקפא נכין באמצעות שמנת מתוקה, אינסטנט ורכז מנגו. הקציפו הכול יחד ובסיום יתקבל קרם מנגו צהוב משגע! הניחו אותו על בסיס הביסקוויטים הקפואים והרי לכם עוגה נהדרת לשבת בבוקר. באופן כללי אפשר להחליף את המנגו עם כל פרי אחר שאתם אוהבים, תוכלו להכין את המקפא עם פסיפלורה, אוכמניות, תותים קיווי ואפילו בחלווה, ריבת חלב, אגוזים וחמאת בוטנים.
לסיכום, עוגות של סוף שבוע יכולות להיות סופר מפנקות, טעימות, נימוחות וטעימות, עד כדי כך שלא תוכלו לחכות עד סוף השבוע הבא כדי להכין עוגה חדשה.


מוגש מטעם השף הלבן