כשאתם בוחרים את שכונת המגורים, אלו הפקטורים שחשוב לשקול:
חינוך
אחד הפקטורים החשובים ביותר כשבוחרים שכונת מגורים למשפחות עם ילדים הוא החינוך. אתם רוצים שהילדים שלכם ילמדו במוסדות איכותיים ומבוססים, עם מורים מצוינים עם תואר שני בחינוך ועם הנהלה מעולה. לכן, כשאתם בוחרים שכונה חדשה, בדקו את בתי הספר באזור ומה הם מציעים. התחילו בלחפש בגוגל את בתי הספר ולראות מה אתם מוצאים עליהם - אפילו ביקור באתר האינטרנט של בית הספר יכול להניב תובנות חשובות - ולאחר מכן הגיעו לבית הספר עצמו. בדקו כמה גדולות הכיתות, כמה תלמידים בכל כיתה, המצב התחזוקתי של בית הספר, מי המורים, מהו אחוז קבלת הבגרות בתיכון וכדומה. חינוך הוא חשוב מאוד והוא צריך להיות פקטור עיקרי בבחירה בשכונת מגורים.
פשע בשכונה
כמובן, פקטור נוסף שחייבים לשקול הוא רמת הפשע בשכונה. גם אם בבתי הספר תמצאו מורים שכולם עם תואר שני בחינוך, עדיין הייתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו בשכונה בטוחה ונוחה. מומלץ לחפש את שם השכונה באינטרנט ובאתרי החדשות, ולבדוק מהי רמת הפשע בשכונה. שימו לב שגם בערים שנחשבות בטוחות לחלוטין אפשר למצוא שכונות מפוקפקות יותר ופחות, ולכן כדאי לבדוק, לשאול מסביב וכמובן גם לצאת לנסיעה באזור ביום ובלילה ולבחון את האזור.
שכונה צעירה
כדאי לבדוק גם את האוכלוסיה בשכונה - הייתם רוצים שהילדים שלכם יגדלו באזור עם ילדים נוספים, ולכן מומלץ לבחור בשכונה "צעירה" עם הרבה ילדים. אפילו ביקור קליל בשכונה אחה"צ או ביום שבת יחשוף אתכם לכמות המשפחות באזור, ותוכלו להעריך האם מדובר במקום השוקק במשפחות או במקום "זקן" יותר.
1 צפייה בגלריה
כך תבחרו את שכונת המגורים לילדכם
כך תבחרו את שכונת המגורים לילדכם
כך תבחרו את שכונת המגורים לילדכם
(צילום: FREEPIK)
נגישות ברגל
סביר להניח שאתם מחפשים לילדיכם אזור שבו נוח ללכת ברגל ממקום למקום - שבית הספר קרוב, המתנ"ס עם החוגים קרוב, וכן גם מרכז קניות או מקום לבלות עם חברים. לכן, בדקו האם מדובר על שכונה שנוח ללכת בה ברגל והיא בטיחותית וידידותית להולכי רגל, או דווקא שכונה מרוחקת שבה יש צורך להתנייד עם רכב ממקום למקום. ככל שהמקום יותר נגיש ברגל, כך סביר שמדובר על שכונה קהילתית יותר עם אופציות רבות עבור ילדיכם.
פארקים
אם הילדים שלכם צעירים במיוחד, כדאי לבדוק גם את הפארקים באזור ואת הקירבה לבית הפוטנציאלי שלכם - האם יש פארק במרחק הליכה? האם יש פארקים רבים מסביב? פארקים יכולים לתרום המון לאיכות החיים של הילדים, בין אם בגיל צעיר במיוחד כשאתם מלווים אותם, ובין אם בגיל בית הספר כשהם נפגשים עם החברים שלהם.