כתבה: ירדן סלמון.
בעבר נתפסה רחובות כעיר לא כל כך מבוקשת בנוף הישראלי. ריחוק מהמרכז, חוסר תעסוקה לעובדי הייטק ואקדמאים, מחסור במקומות בילוי ועוד. אך בעשור האחרון חוותה העיר תנופת פיתוח אדירה והפכה ליעד עבור אנשים איכותיים, הבוחרים להתרחק מהמרכז בגלל יוקר המחייה, הפקקים וההמולה.
אסף חילו, תושב העיר רחובות, שעבר אליה לפני כעשור, חזה בהתפתחות המהירה של רחובות בתקופת זמן זו והסביר: "כשהגעתי לרחובות העיר הייתה מעט אפורה, לא היו הרבה מרכזי תעסוקה - בטח לא תעסוקה איכותית, אך כיום ניתן לראות אזורי הייטק, משרדי דיגיטל, עבודות ממשלתיות ועוד". חילו מוסיף: "העיר עברה מהפך אמיתי וכיום ניתן בהחלט לומר שרחובות היא עיר ששווה לחיות בה".

יעד מבוקש לזוגות צעירים

ברחובות הבינו כבר מזמן שבשביל להפוך ליעד עבור אוכלוסייה ברמה גבוהה, על העיר ליצור מקומות תעסוקה, נגישות ומחירי נדל"ן נוחים. כעת, לאחר עשור של עשייה אינטנסיבית בתחומים אלו - יותר ויותר זוגות צעירים בוחרים בעיר רחובות כביתם.
"בעירייה מקדמים המון פרויקטים למשפחות צעירות, בניינים חדשים רבי קומה, דירות מפנקות והכל במחיר משתלם ונוח", מספר חילו. "במחיר של דירת 2-3 חדרים בתל אביב או רמת גן, אפשר לקנות דירת 5 חדרים חדשה מהניילון ברחובות, עם מפרט עשיר, חנייה, מחסן ויישאר עודף - לגור ברחובות מאפשר לזוגות צעירים לחיות ברמת חיים גבוהה הרבה יותר מאשר במרכז", הוא מוסיף.

2 צפייה בגלריה
אסף חילו: "תעשיית הייטק ענפה ברחובות - מביאה אוכלוסייה איכותית"
אסף חילו: "תעשיית הייטק ענפה ברחובות - מביאה אוכלוסייה איכותית"
אסף חילו: "תעשיית הייטק ענפה ברחובות - מביאה אוכלוסייה איכותית"
(צילום: canva)

תעשיית הייטק ענפה ומוסדות אקדמיים

דרומית לפארק המדע של נס ציונה הקימה עיריית רחובות פארק מדע נוסף בשם פארק ת.מ.ר (תעשייה-מדע-רחובות) על שם יצחק רבין. פארק המדע של רחובות נושק לתחנת הרכבת רחובות, מה שהופך אותו לנגיש מאוד, ומכיל מרכז מסחרי. ברחובות עשו מאמצים רבים כדי לגרום לחברות הייטק להגיע לעיר - וניתן לומר שמדובר בהצלחה מסחררת.
"כשאני הגעתי לרחובות לראשונה לא הייתה כמעט תעשיית הייטק בכלל, כיום ניתן לראות חברות מובילות וחברות סטארט-אפ, כמו: HP Indigo, ElOp Condoit, , QBI, Navoto , SkiLIT ,Vroom, PractiTest ועוד", מסביר לנו אסף חילו.
רחובות לא רק פיתחה את אזורי ההייטק, אלא הצליחה גם לשפר באופן משמעותי את ההיצע של מוסדות ההשכלה הגבוהה בעיר. בעיר פועלות מספר מכללות מובילות כגון: המכללה למנהל, מכללת אורט, המרכז האקדמי פרס ועוד. בנוסף הפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, שוכנת בצפון העיר.
בעיר רחובות שוכן גם מכון ויצמן למדע, מכון מחקר מהמובילים והמוכרים ביותר בארץ. המכון עוסק בחקר תחומי המתמטיקה ומדעי הטבע, והוא מציג תגליות מדהימות ששינו את פני המחקר והמדע בישראל ובעולם. בנוסף להיותו מכון מחקרי, מפעיל מכון ויצמן תוכניות ללימודי תואר שני ושלישי, באמצעות מדרשת פיינברג הפועלת תחת חסותו של המכון.

2 צפייה בגלריה
אסף חילו: "רחובות עברה מהפך אמיתי"
אסף חילו: "רחובות עברה מהפך אמיתי"
אסף חילו: "רחובות עברה מהפך אמיתי"
(צילום: canva)

"כעת אנחנו מתחילים לראות את הפוטנציאל האמיתי של העיר מתממש, אני בטוח שבעוד כמה שנים רחובות תהפוך לאחת הערים המבוקשות ביותר בישראל, עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה שתמשיך להוביל את העיר לשיאים חדשים. בסופו של דבר אנשים מחפשים רמת חיים גבוהה במחיר שפוי ואין ספק שרחובות מאפשרת זאת", סיכם אסף חילו.