לא פעם בני המשפחה של אותו אדם בטוחים שהם יכולים לסייע לו להיגמל אם רק יביאו אותו לביתם וישגיחו עליו, אולם חשוב מאוד לדעת שללא ידע מקצועי הנוגע לתהליכי גמילה וללא ניסיון בתחום, בלתי אפשרי לסייע לאדם מכור. על כן, אם אתם מזהים כי בן משפחה קרוב ואהוב לכם מכור, זה הזמן להפנות אותו למרכז גמילה מקצועי שבו יסייעו לו ויתמכו בו בתהליך הגמילה.
למה דווקא מכון גמילה? מכון גמילה מהווה צעד חשוב, בסיסי וראשוני בתהליך הגמילה של כל מכור. הגמילה המתבצעת במרכז גמילה בתנאי אשפוז, מאפשרת לכל מכור לשהות 24 שעות ביממה במסגרת תומכת, אשר יש בה צוות מקצועי שיודע כיצד להתמודד עם תהליך גמילה מכל סוג. הצוות המקצועי יתמוך באדם בכל שלב ושלב בתהליך, הוא ידע כי בשלב הראשוני ישנם לא מעט תסמיני גמילה שהאדם יחוו הן במישור הגופני והן במישור הנפשי ויהיה ערוך לסייע לו בצורה הטובה ביותר. לאחר השלב הראשון שבו הגוף יתנקה מהסם או מהאלכוהול, יגיע השלב השני שהוא שלב התמיכה הנפשית המקצועית שיברר עם האדם מדוע בעצם הגיע להתמכרות שלו וכיצד עליו להתמודד בחיים האמיתיים שלו עם הטריגרים השונים שעלולים לגרום לו לשוב ולהתמכר.
1 צפייה בגלריה
מכון גמילה שבטיא
מכון גמילה שבטיא
מכון גמילה שבטיא
(צילום: canva)
כיצד בוחרים מכון גמילה ניתן למצוא כיום מרכז גמילה מסוג פרטי ומרכז גמילה ממשלתי. בעוד שמרכז גמילה ממשלתי לא תמיד מכיל את הצוות המקצועי הטוב ביותר עבור כל מכור ולא תמיד יתאים תכנית ספציפית לגמילה בהתאם למצבו של כל אדם, הרי שבמרכז גמילה פרטי יציעו לכל אדם תוכנית ליווי ספציפית הנוגעת למצבו הספציפי שמטרתה היא לסייע לו להיגמל מסמים, אלכוהול, הימורים ועוד. צוות של מרכז פרטי יהיה מקצועי מאוד, מנוסה בתחום כלל סוגי ההתמכרויות והגמילה מסוגי התמכרויות שונות, הוא יהיה זמין עבור האדם כל היממה על מנת לסייע לו בתהליך הגמילה עד כמה שניתן ועוד. על אף שניתן למצוא כיום לא מעט מרכזי גמילה פרטיים, טרם תבחרו מרכז גמילה עבור בן משפחה שצריך לעבור תהליך גמילה, כדאי שתבדקו כמה דברים: ראשית כל, חשוב מאוד לבדוק האם מדובר על מרכז שיש לו מוניטין והמלצות. האם ידוע כי לא מעט אנשים עברו תהליך גמילה מוצלח באותו המרכז. כדאי וחשוב לקבל המלצות על המרכז ממכורים שעברו תהליך גמילה או מבני המשפחות שלהם. שנית, חשוב מאוד לבחון את התנאים במרכז. חשוב לספק לכל אדם את הסביבה הנעימה ביותר עבור מגורים במקום לאורך כל תקופת הגמילה ועל כן, יש לבחון את המרכז עצמו, את האסתטיקה והניקיון שלו ועוד. כמו כן, חשוב לבדוק מיהו הצוות המקצועי, האם הוא מנוסה בתחום תהליכי גמילה מכל סוג, האם הוא מציע לכל אדם תוכנית גמילה אישית וספציפית בהתאם למצבו הייחודי והאם הצוות זמין עבור האדם המכור. חשוב לוודא שהמרכז עוסק בתהליך גמילה מהסוג הספציפי שהאדם עתיד לעבור. אם מדובר על סמים כבדים, יש לדאוג שהצוות המקצועי במקום ערוך לתהליך גמילה מעין זה ויודע כיצד להתמודד אתו. מרכז גמילה מהווה את המקום הטוב ביותר לגמילה טובה של כל אדם מכור. על כן, חשוב לבחור אותו בצורה הטובה ביותר. כאשר בוחרים מרכז גמילה מקצועי אפשר להיות רגועים ובטוחים כי האדם שמכור מצוי בידיים הטובות ביותר.