עסק שמציע למכירה שירותים או מוצרים שונים עבור קהל הלקוחות שלו חייב שיהיה לו גם אתר מכירות. היום הרי כבר ידוע שרשת האינטרנט היא פלטפורמה שכל בעל עסק חייב שתהיה לו בה נוכחות בצורה כלשהי על מנת שיוכל להמשיך ולעבוד בכל זמן ומכל מקום. האפשרות של ביצוע הזמנות של מוצרים או שירותים מסביב לשעון היא אפשרות מעולה עבור הלקוחות ולכן אסור לוותר על זה. בעל עסק שמעמיד לרשות הגולשים אתר מכירות יצטייר בעיניים כרציני, מקצועי וכזה שמציע שירותים ברמה גבוהה וכמובן בפריסה ארצית ללא מוגבלות פיזית או גאוגרפית לאזור אחד מסוים.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

במה כרוכה הקמת אתר מכירות לעסק קטן

אין ספק שגם עסק קטן חייב אתר מכירות. בעצם אפשר לומר שהקמת אתר מכירות – אין לה קשר לגודל העסק וגם לא בהכרח לאופי המוצרים או השירותים שהעסק מציע. החוכמה האמיתית היא לאפשר לגולשים, שהם קהל הלקוחות, לבצע רכישות בכל זמן, גם בזמנים שאינם נחשבים לשעות פעילות מקובלות. בזכות אתר מכירות שמתאים לעסק – ההכנסות יכולות לגדול, אפשר להציע מבצעים תקופתיים וכמובן להמשיך לתחזק מלאי לאורך כל הזמן. ע למנת שאתר המכירות באמת ישיג את המטרות שלו ויסייע לבעל העסק לשמור על תודעה גבוהה בקרב הצרכנים חשוב מאד להקפיד על כמה עקרונות של אתרי מכירות –
• אחידות בין האתר לבין נכסים פיזיים של העסק – האתר צריך להיות מעוצב בהתאמה מלאה למה שהלקוחות מכירים מהחנות שהם בדרך כלל ניגשים אליה. כך הם ירגישו שהם נמצאים בדיוק באותו העסק ועם אותם בעלים ועובדים.
• עדכון וסנכרון עם מלאי ומחסן – חשוב מאד שאתר המכירות יציע למכירה את מה שקיים במלאי ויהיה ברור מה לא ניתן להשגה, זאת על מנת למנוע אכזבה מצד הלקוח.
• שמירה על האתר פעיל לאורך כל היממה – אי אפשר לדעת באילו שעות יבחרו הלקוחות לבקר באתר. מכאן שחשוב מאד שהאתר יהיה תמיד זמין, בכל שעה ומכל מחשב.
• שימוש בשפה – התוכן באתר צריך להיות תואם למה שהלקוחות רגילים – אותה שפה כתובה, התמונות של המוצרים צריכות להיות ברורות וכמובן שכל הפרטים אודות המכירה, התשלום ובמידת הצורך – המשלוח, הכל צריך להיות מפורש וללא סימני שאלה.
• תשלום מאובטח – הלקוח שמבצע רכישה באתר מכירות רוצה לדעת שהפרטים שלו שמורים ומאובטחים ואין שום סיכון שיגיעו לידיים לא נכונות. מכאן שחשוב מאד גם לדאוג לפלטפורמה שמציעה זאת וגם כמובן לציין זאת במפורש בין דפי האתר.
• אפשרויות ליצירת קשר – חשוב מאד שבכל מצב הגולש יוכל ליצור קשר עם בעלי העסק או האתר על מנת להשלים את המכירה, לשאול שאלות או לברר כל פרט שדרוש לו לשם המשך הפעילות עם האתר.

אתר מכירות חכם שיניע קדימה את העסק!

לא מומלץ לוותר על עבודת ההכנה הדרושה לשם בניית אתרים לעסקים קטנים, לרבות אתר מכירות נכון, מותאם וכזה שיהיה נוח ופשוט לתפעול. כאשר מתגברים על חסמים גאוגרפיים או טכנולוגיים אין ספק שהעסק יכול לצעוד קדימה, להציע מוצרים או שירותים חדשים וכמובן להגדיל גם את מעגל הלקוחות וגם את מחזור ההכנסות. עצם הקמת האתר יש בה אמירה טכנולוגית וכזאת שבעל העסק אומר שהוא לא נשאר מאחור ומציע ללקוחות שלו שירותים מסביב לשעון בצורה שתהיה להם נוחה לצרוך אותה וכך קל להם להמשיך להיות לקוחות של העסק כפי שהם בעצם רגילים להיות עד כה. אתר המכירות פתוח גם ללקוחות חדשים ומכאן יתרון נוסף שלו.