חברת דיגיטל.אס.טי, הפועלת בשוק מזה כ-15 שנה ונחשבת לאחד השחקנים המובילים בענף, השכילה להבין את הוואקום שנוצר. החברה משיקה בניית אתרים עם מערכת מסחר ייחודית, וופיקס (Whoopix), העומדת בחזית הטכנולוגיה. מערכת שהינה פרי פיתוח של מיטב מתכנתי ומעצבי החברה, בשיתוף עם מחלקת חוויית המשתמש של דיגיטל אס.טי.
כעת החברה פונה להרחיב את החשיפה ומגייסת משקיעים לשיווקה של וופיקס ברמה הגלובלית לחברות בניית אתרים. "וופיקס קוראת תיגר על מערכות הקוד הסגור והקוד הפתוח, בין אם זה וורדפרס או וויקס", אומר אור שוורץ, מנכ"ל דיגיטל אס.טי, "אנחנו שואפים להעמיד סטנדרט אחר מכל מה שמוכר עד כה לגבי בניית אתרים".
"מוצר שהוא מאסטר פיס, לא פחות"
המהפכנות במוצר החדש נגזרת מתוך ממשק משתמש עשיר וידידותי. מצד אחד, אין ספור אפליקציות המבוססות על בניית אתרים עם מודולים של אוטומציה. שליטה כמעט מוחלטת בכל הצרכים של העסק מבחינת מכירות, שיווק, קידום בגוגל, קשרי לקוחות, ניהול מלאי והרשימה נמשכת. במישור נוסף, חשוב לא פחות, החברה השקיעה משאבים אדירים בפיתוח בניית אתרי אינטרנט עם ממשק נוח לתפעול שכל אחד יכול להתנהל בו בקלות וביעילות. ללא ידע טכנולוגי מוקדם ועם קסטומציה לצרכים ספציפיים.
"המהפכנות שבמערכת שלנו, וופיקס, היא מלאכת המחשבת שהושקעה בפיתוח", אומר שוורץ, "לא השארנו אבן על אבן והטמענו את מלוא הידע שצברנו עם בניית אתרים במשך כמעט שני עשורים. המתכנתים שלנו, שכולם בעלי רקע של יותר מ-10 שנות ניסיון, הביאו כאן מוצר שהוא מאסטר פיס, לא פחות".
דיגיטל אס.טי אמנם צברה את השם והמוניטין שלה בעבודה מול מותגים גדולים ומורכבים (כמו המרכז הבינתחומי בהרצליה, פירמות תכשיטים ומשרדי ממשלה), אך הרעיון שבמערכת הוא שהיא מתאימה גם לעסקים קטנים ובינוניים.
"שחקנים קטנים או בינוניים יכולים עכשיו ליהנות מהכלים שהיו שמורים עד כה לגדולים בלבד", אומרים בחברה, "זו לא רק תפיסה טכנולוגית אלא חזון סדור ומפורט בענף של בניית אתרים. דיגיטל אס.טי ידועה כחברה שעובדת עם מותגים, אבל מותג מבחינתנו יכול להיות גם עסק קטן או חברה בתחילת דרכה, ובלבד שבעליו רואה את עצמו כמתעלה מעל מתחריו".
אופטימיזציה לגוגל מעולם לא הייתה נוחה יותר
אחד האלמנטים המעניינים במערכת של וופיקס הוא היכולת לשלוט על קידום האתר בגוגל באמצעים פשוטים ונגישים. מדובר על בניית אתרי אינטרנט עם המערכת שמשקפת בכל רגע נתון את הביצועים בגוגל ואת הנתונים המהותיים לגבי תעבורת גלישה, זמני שהייה, אחוזי נטישה וכדומה. בנוסף "דיגיטל" הטמיעה מערכות פנימיות המייצרות התראות לגבי משימות שוטפות לטובת קידום. למשל, תכנים הזקוקים לעיבוי, שגיאות שדורשות תיקון, פיזור ביטויי מפתח וכדומה.
"בתקופה האחרונה, ובמיוחד מאז פרוץ הקורונה והשינויים שחלו בעולם הדיגיטל, אתר האינטרנט עובר לקדמת הבמה בפעילות העסקית", מסביר שוורץ, "אם לפני שנים ספורות האתר היה רק אמצעי משלים לשיווק באפיקים האחרים, היום הוא בלב המיינסטרים הדיגיטלי. כל הדרכים מובילות לאתר ומושגים כמו 'יחס המרות' או 'שימור' הופכים לרלבנטיים יותר ויותר".
לדבריו, כשם שהעסק צריך להשקיע את מלוא המשאבים והאנרגיות בבחירה נכונה של חברה לשירותי בניית אתרים, כך עליה לדאוג לחשיפה אפקטיבית בפלטפורמות השונות. בין אם בניהול קמפיינים ובין אם בנוכחות בתוצאות מנועי החיפוש. היות שרוב בעלי העסקים מחפשים פתרונות שיווקיים אפקטיביים באינטרנט, תוך שהם משאירים את עיקר העבודה אין-האוס, המערכת של דיגיטל אס.טי תוכננה בכדי לשפר ולייעל את משימתם.
וופיקס מציעה באופן שוטף מידע על הביצועים לצד הערות בונות ומשימות לביצוע. שילוב שמאפשר גם לעסק ו/או למחלקת השיווק שלו להיות תמיד עם היד על הדופק.
הדבר החם הבא בעולם של בניית אתרים חכמים
דיגיטל אס.טי השלימה כעת את השלבים הקריטיים של פיתוח המוצר ולצד הטמעתו בקרב לקוחותיה כחברת בניית אתרים, היא מגייסת משקיעים שיעזרו להרים את המיזם ולקחת אותו קדימה והחוצה לשוק הגלובלי. שוורץ והצוות בטוחים כי המערכת מסוגלת להיות הדבר-החם-הבא בעולם של בניית אתרים חכמים. היכולת של המערכת לענות לצורכי הלקוחות ברמה הרוחבית ביותר, מהווה אפוא קרקע יציבה להגדלת הפתרונות המוצעים באמצעותה.
"דיגיטל אס.טי היא לא רעיון או סטראט-אפ בתחילת דרכו", מדגיש שוורץ, "אנחנו מושקעים במיזם עד צוואר ופועלים רק במסגרתו. בזכות הניסיון העשיר שצברנו, שמתחבר במערכת שלנו עם האיכות והראייה החדשנית, אין לי ספק שנמצא את המשקיעים המתאימים. הכיוון הוא כמובן למשקיעים שמגיעים מתחום הדיגיטל אשר יכולים לספק לנו לא רק תקציב ראוי אלא חשוב מכך – ערך מוסף. משקיעים שמגיעים מעולמות של שיווק דיגיטלי, חוויית משתמש, בניית אתרי אינטרנט, סחר אלקטרוני וכדומה".
המערכת זמינה במספר גרסאות. למשל, גרסה המיועדת לחנויות ווירטואליות לצד גרסה שנבנתה לטובת אתרי תדמית. ההתאמה לסגמנטים הינה מהותית ויושבת בליבת החזון של דיגיטל אס.טי והוא שאתר אינטרנט איכותי הוא כזה שמתאים לא רק ללקוחות של העסק אלא גם לעסק עצמו.
"הצרכים שונים והמערכות שונות בהתאמה", אומר שוורץ, "וופיקס נועדה לדבר בכמה שפות ולענות על מטרות שונות ומוגדרות. כל זאת תוך שמירה על ממשק מאורגן ומסודר שמשלב אפקטיביות טכנולוגית עם קלות תפעול ונוחות גישה".