מועדון "דוקו לייף" הוקם לפני כשלוש שנים ביוזמת חברת המועצה איטל בציר אלשיך. במסגרתו הוקרנו, מדי סוף חודש, סרטים אקטואליים העוסקים בנושאי סביבה וחברה, וכמו כל הדברים הטובים, גם הוא יצא להפסקת קורונה.
2 צפייה בגלריה
ארץ הדבש
ארץ הדבש
ארץ הדבש
(צילום: Ljubomir Stefanov)
בסוף פברואר, עיריית רחובות והחברה העירונית מזמינות את הציבור לחזור לצפות בהקרנת סרטי הדוקו האיכותיים, והפעם: הסרט "ארץ הדבש".
כדאי להגיע בשעה 20:00, להתכנסות וכיבוד קל באזור הרחבה הסמוכה לאולם הקולנוע. מומלץ להביא כוס רב פעמית מהבית.
קראו גם:
הסרט "ארץ הדבש" מאיר זרקור על עולם הדבורים: בשנים האחרונות אנו עדים לקריסת כוורות כתוצאה ממשבר האקלים וסיבות נוספות שלא כולן ידועות עד תום.
כיוון שלדבורה יש תפקיד חשוב בשרשרת המזון, והיא אחראית על 75% מהתוצר שאנו אוכלים, הרי שמדובר בחשש אמיתי ובצורך מהיר למציאת פתרון.
2 צפייה בגלריה
ארץ הדבש
ארץ הדבש
ארץ הדבש
(צילום: מתוך כרזת הסרט)
"ארץ הדבש", שדובר טורקית ומתרחש בנופי מקדוניה הקסומים, זכה בפרסים רבים, בפסטיבלים בינלאומיים לרבות בפסטיבל "סאנדנס" ובפסטיבל דוקאביב.
העלילה מציגה את סיפורה של הדבוראית האחרונה באירופה, שעדיין רודה דבש מכוורות טבעיות ומגיעה אליהן במסעותיה המפרכים אל הדבורים החבויות בפסגות צוקים, בנקיקים, דרך טיפוס בשבילים צרים ועד למסעותיה בדרך לשוק למכור את צנצנות הדבש שלה. עד אשר מופרת השגרה כשמגיעה משפחת נוודים ומאיימת על פרנסתה.
"פרופ' איינשטין טען שביום שהדבורה תיעלם, תוך 3 שנים תיעלם האנושות", אומרת איטל בציר אלשיך. "לכן, ולאור משבר האקלים, ערים צריכות לאמץ פעולות כדי להכניס את הטבע לעיר וגם לאמץ את המגמה של דבוראות אורבנית הפושטת בעולם. אני בטוחה שזה רק עניין של זמן עד שנראה יותר ויותר ערים משלבות כוורות במרקם העירוני".
"ארץ הדבש", 26.2, 20:30, בית העם רחובות – היכל התרבות העירוני, אולם בימת הנוער. עלות: 20 ₪ בלבד.
כרטיסים: 08-9232200