"תחשוב על זה...", התבקשתי לצאת למסע של דמיון מודרך באחד הפוסטים שהתפרסמו לפני מספר חודשים בעמוד הפייסבוק של גלידריית "בלובר" בקרית גת, "קוראסון חמאה רותח במילוי גלידה מלא שוקולד למעלה".
אלוהים עדי כי התמונה הנאה והמגרה של המנה שהיתה מצורפת לבקשה גרמה לכך שלא הפסקתי לחשוב על זה, איך לכל הרוחות בעל עסק שמכין ומגיש את המאפה הצרפתי הנפלא הזה, קורא לו "קוראסון" ולא כפי שהוא אמור להיקרא באמת.
כי ככה אני. בן אדם קטן. אבל למה שאתם, אנשים שבטוח הרבה יותר טובים ממני, תהיו קטנוניים? למה להיתפס לקטנות? מה זה משנה מה כתוב?
2 צפייה בגלריה
"בלובר". קרואסון או קוראסון? תכל'ס, תסתפקו בגלידה | צילום: אשר קשר
"בלובר". קרואסון או קוראסון? תכל'ס, תסתפקו בגלידה | צילום: אשר קשר
"בלובר". קרואסון או קוראסון? תכל'ס, תסתפקו בגלידה | צילום: אשר קשר
למה לא להסתכל על זה שבא בן אדם, פותח גלידרייה, מחליט לפנק את הלקוחות לא רק בכדורים בגביע בלבד, אלא להיות יצירתי ולהציע קרואסון עם גלידה, ובטעות משכל אותיות. טעות אנוש. קורה.
סליחה, רבותיי. ואולי זו לא טעות? על זה לא חשבתם, נכון? אולי הוא קרא לזה בכוונה "קוראסון" (לב בספרדית) במקום "קרואסון" (סהר בצרפתית). כשחושבים על זה, הקרואסון שלו בכלל לא נראה כמו סהר, מה שמחזק את האופציה הראשונה.
נכון, הוא גם לא נראה כמו לב, אבל זה שוב כי אני נתפס לקטנות. אתם ללא ספק הרבה מעבר לזה. אנא אל תהיו כמוני. אם זה קוראסון אז זה קוראסון. זה העסק שלו ורק הוא יחליט איך הוא יקרא למאפה שהוא מגיש.
חלום ורוד כמו גלידת מסטיק
גלידריית "בלובר", שניצבת בבדידות עסקית מזהרת בכיכר ארזואן בעיר, היתה פעם קיוסק בשם "מפגש הכיכר", והיום אנשים נפגשים שם לגלידה איטלקית במגוון טעמים נאה שמכינים במקום, פרוזן יוגורט ואפילו טוסטים למי שרוצה.
המקום נקי, שולחנות מוצבים רק בפנים למרות שבחוץ יש רחבה רחבה, אבל בחום שהיה בתחילת השבוע בקרית גת היה ברור שעדיף לשבת בפנים, ליהנות מהמזגן האינטנסיבי למדי וללקק קוראסון.
מבחר הטעמים כאן בסיסי למדי אבל בהחלט מספק, עם יציאות נאות ויצירתיות שצצות מדי פעם, כמו גלידת שוקולד לבן עם קרם פיסטוק או בננה קליק. בנוסף יש כאן גם מאפים מלווים כמו פנקייקים רגילים והולנדיים, ופל בלגי וסופלה שוקולד.
אבל אני ביקשתי כמובן את מושא חלומותיי - הקוראסון עם הגלידה - ואף אחד מעבר לדלפק לא ממש נראה מופתע שקראתי לזה ככה, במיוחד כשהיה שם רק בן אדם עם אף אחד.
הוא הזמין אותי לשבת עד שהמנה תהיה מוכנה. האמת? לא חשבתי שזה יהיה תהליך ארוך כל כך. מזל שלא היו לקוחות אחרים בזמן שהמתנתי לקוראסון עם הגלידה שלי.
בחלומותיי הוורודים כמו גלידת המסטיק שחייכה אליי (או שמא היה זה תות שדה?) דמיינתי כיצד ברגעים אלה ממש, כמו בפרסומות, בצק הקוראסון הלבנבן שלי מתפרך בתנור, נצבע בחום אט אט והוא יגיע אליי לוהט כמובטח עם מילוי קר ומפעים.
אבל לא דובונים ולא פירות יער.
טעם לוואי של חברים מהפריזר
לאחר שהדלפקיסט הזמין אותי לבוא אליו ולהגיד מה אחפוץ בקוראסון שלי, ביקשתי כדור גלידת לואקר וכדור גלידת עוגת גבינה ודובדבנים (או שמא היה זה תות שדה?).
2 צפייה בגלריה
בלובר. תסתכל בקנקן | צילום: אשר קשר
בלובר. תסתכל בקנקן | צילום: אשר קשר
בלובר. תסתכל בקנקן | צילום: אשר קשר
הוא ניגש לבקבוקוני השוקולד והזליף פסים דקיקים ומגרים של שוקולד ושוקולד לבן. זה נראה נהדר ואני לא הסתרתי את התלהבותי למראה יצירת המופת הקטנה והמבטיחה שלו.
הדלפקיסט, שנהנה מההתלהבות שלי, החליט ללחוץ על הגז. "בוא תגיד לי מה אתה עוד רוצה על הקוראסון שלך", הוא אמר וניגש לעמדת השוקולדים ושאר הממתקים.
המבחר שם היה עצום, מוחי התערפל, חשתי סחרחורת בעקבות נפילת סוכר דרמטית. "תביא לי כבר את הקוראסון", לחשתי, "לא רוצה תוספת".
הגלידות בבטן הקרואסון היו טעימות, מתוקות במידה, ללא טעמי לוואי, מדויקות. אחלה. הבעיה היתה במאפה, יהא שמו אשר יהא. החלום שלי על קרואסון הנאפה בתנור הפך לסיוט על קוראסון שהוקפא בפריזר של הגלידרייה מתישהו לפני פסח כנראה.
וזה היה גרוע. ממש גרוע, כי בניגוד לגלידה המצוינת הקרואסון היה עמוס בטעמי לוואי של חברים מהפריזר, שחגגו יחד במהלך חול המועד.
ועוד דבר: עם מרקם מזעזע כזה הוא אכן ראוי שיקראו לו קוראסון, כי קרואסון הוא בטוח לא היה.
מראה מקום:
גלדיריית "בלובר", שד' גת 203, כיכר ארזואן,‏ ‏קרית גת‏
טלפון: 072-3713071
שעות פעילות: א'-ה' 14:00-2:00, מוצ"ש עד 4:00
פסקול: טכנו (בווליום נסבל)
תג מחיר: קוראסון עם גלידה - 27 שקל, בקבוק מים - שבעה שקלים; סף הכל: 34 שקל