תבשיל פסטה קצרה עם בשר ועדשים, שום וכוסברה או פטרוזיליה, הוא סוג של בולונז מקומי בגירסה הסורית-חלאבית. זו מנה נפלאה לימי החורף המבורך, צלחת של מאמות משביעה, טעימה ומאוד מנחמת, שאני בטוח שכל ילד ישמח לקבל.
2 צפייה בגלריה
פסטה קצרה עם בשר ועדשים
פסטה קצרה עם בשר ועדשים
פסטה קצרה עם בשר ועדשים
(צילום פרטי)

חומרי הגלם פשוטים ביותר, וגם ההכנה לא מסובכת. הסוד הוא בהכנת כל החומרים מראש, עם השקעה בהכנת ציר עוף, שאני ממליץ לא לוותר עליו כי הציר מחבר בין כל חומרי הגלם ומכניס עומק והמון עסיסיות לתבשיל והוא סוג של מרכז ומעצים טעמים (אומאמי).


פסטה קצרה עם בשר ועדשים

החומרים:
חבילת פסטה קצרה – פרפרים, קונכיות או מה שאוהבים (אני בחרתי בקוקטייל של גם וגם)
כוס עדשים ירוקות
500-400 גרם בשר בקר טחון עבה או קצוץ גס (אפשר גם טחון רגיל)
חבילת כוסברה קצוצה גס (אפשר להמיר בפטרוזיליה)
3-2 בצלים יבשים, קצוצים דק
10-8 שיני שום כתושות
מיץ לימון טרי
כפית פלפל שחור
כפית שטוחה פלפל אנגלי
מלח
מעט שמן זית
רכז רימונים בהגשה (לא חובה אבל מוסיף)
ציר עוף:
3-2 שוקי עוף
2 בצלים חצויים ופרוסים
3-2 שיני שום מעוכות
מעט שמן לטיגון
כפית שטוחה פלפל שחור
מלח לפי הטעם
ליטר וחצי מים רותחים

2 צפייה בגלריה
פסטה קצרה עם בשר ועדשים
פסטה קצרה עם בשר ועדשים
פסטה קצרה עם בשר ועדשים
(צילום פרטי)

ההכנה:
מתחילים עם הציר:
מטגנים את הבצל עד זהוב עמוק, מוסיפים את שיני השום ואת שוקי העוף ומטגנים יפה מכל הצדדים, מוסיפים מים רותחים, מביאים לרתיחה, מסירים קצף עד לקבלת נוזל צלול ומתבלים.
מנמיכים אש ומבשלים 45 דקות. אפשר להכין כמות כפולה ולשמור במנות קטנות במקפיא. משביח תבשילים (המקפידים מסננים ושומרים נוזל צלול).

קראו גם:

מבשלים את העדשים עם הרבה מים עד לריכוך. אם רוצים לקצר תהליכים ממליץ להשרות תחילה כחצי שעה במים רותחים. מסננים, מניחים בצד.
מבשלים את הפסטה לפי הוראות היצרן עד לריכוך רצוי, מסננים. רצוי לעשות את זה במקביל להכנת הבשר ולהוסיף ישירות למחבת. אפשר גם לצקת מעט שמן (שלא יידבק לעיסה).
בסיר שטוח ורחב מטגנים את הבצל עם מעט שמן עד שקוף, מוסיפים את הבשר הקצוץ ומטגנים יחד, מועכים ומפוררים את הבשר עד שהוא משנה את צבעו, מתבלים בפלפל שחור, פלפל אנגלי ומלח. לאוהבי החריף מומלץ בחום להוסיף מעט צ'ילי גרוס או פלפל חריף אדום פרוס לטבעות.
מוסיפים כחצי כוס מציר העוף ומבשלים על אש נמוכה כחצי שעה. אפשר להוסיף במידת הצורך. חשוב שהתערובת לא תהיה יבשה, היא אמורה להיות רטובה ולחה (אבל לא מרק).
מוסיפים את העדשים, הפסטה המבושלת, השום הכתוש והכוסברה (או את הפטרוזיליה הקצוצה), מערבבים בעדינות, מוסיפים עוד ככוס ציר עוף ומבשלים יחד עוד כ־10 דקות תוך כדי ערבוב מדי פעם.
בהגשה מוסיפים מעט מיץ לימון, ומומלץ גם מעט רכז רימונים מעל.