1. אשמח שתספרי לי על עצמך
אני אשת חינוך במקצועי, כיום מנהלת בית ספר יסודי, נשואה ואם לשלושה בנים. מתגוררת במושב חצב ומחוברת מאוד לטבע, לשקט ולשלווה שהמקום משרה.
בין היתר בעלת תואר ראשון בספרות וחינוך, תעודת הוראה, תואר שני בניהול מערכות חינוך מטעם אוניברסיטת בן גוריון ובוגרת מסלול למנהלים של "אבני ראשה".
2. האם תמיד דמיינת שתכתבי ספר?
משחר ילדותי הרבתי בקריאת ספרות יפה ושירה ובהגדרה הייתי ועדיין "תולעת ספרים". כמו כן, תמיד כתבתי למגירה ובמהלך השנים הגשתי לבגרות בספרות וחיבור, בדקתי בחינות בגרות והמשכתי לכתוב נאומים, ברכות ועוד במסגרת תפקידיי במערכת החינוך כך שמעולם לא התנתקתי מהמילה הכתובה.
תמיד דמיינתי שאוציא ספר לאור וידעתי שאעשה זאת באחד מן הימים.

2 צפייה בגלריה
תמר דוד-כריספי- מחברת הספר "הבגדים האבודים"
תמר דוד-כריספי- מחברת הספר "הבגדים האבודים"
תמר דוד-כריספי- מחברת הספר "הבגדים האבודים"
(צילום: ספרי צמרת)

3. מאין הגיעה ההשראה לספר?
כמנהלת בית הספר מדי בוקר בטרם הגעת התלמידות והתלמידים לבית הספר אני אוספת בחצר בית הספר חפצים ובגדים ששכחו ילדים, ואף מבוגרים המשחקים בערבים במגרש הספורט בבית הספר.
באחד הימים בעודי מלקטת את הפריטים הרהרתי בתחושות וברגשות של הפריטים והסיפור החל להיווצר בראשי. על מנת לא לשכוח מיהרתי למשרד, כתבתי טיוטה ראשונית ומשם הדרך לספר הייתה מהירה.
4. מה משך אותך לכתוב דווקא לילדים?
העבודה היומיומית עם ילדים ובני נוער בכל שכבות הגיל (בעבר גם לימדתי במכינה קדם אקדמאית ובבתי ספר תיכוניים) יוצרת חיבור רגשי לילדים, מכניסה לעולמם מתוך רצון להבינם, לקדמם ולהיות שם עבורם. עולם הילדים הוא יצירתי, מסקרן, קסום ומשאיר אותי ברוחי צעירה ולכן כתיבה לילדים הינה פועל יוצא של החיים בעולם הילדים שאני מוצאת אותו מעניין, מלא בחלומות ומאתגר יותר מעולמם של המבוגרים.
5. האם נתקלת באתגרים/ קשיים במהלך הכתיבה?
האתגר היה להאניש את הדמויות, לחברן לעולמם של הילדים ולהעביר מסרים ערכיים שיהיו רלוונטיים גם למבוגרים. גם לאיורים יש משמעות רבה בהחייאת הדמויות כך שבזכות שיתוף הפעולה והעבודה המיטבית עם גליה וזואי המאיירות ניתן להתחבר לדמויות. כמו כן, הליווי של הוצאת "ספרי צמרת" ראוי למלוא ההערכה ועורר מוטיבציה להמשיך ולעסוק בכתיבה.

2 צפייה בגלריה
תמר דוד-כריספי- מחברת הספר "הבגדים האבודים"
תמר דוד-כריספי- מחברת הספר "הבגדים האבודים"
תמר דוד-כריספי- מחברת הספר "הבגדים האבודים"
(צילום: ספרי צמרת)

6. מה המסר שלך לקוראים?
המסר הוא שבכל אדם חבוי כישרון כזה או אחר, כך שעליך ועלייך לגלות את הניצוץ וללכת בעקבות החלום.
ברמת הספר- הספר מעביר מסרים של קבלת אחריות, שמירה על רכוש, עזרה הדדית וחינוך סביבתי- מסתבר שדבר שננטש יכול להפוך לבעל ערך עבור אדם אחר.
7. האם נראה עוד ספר פרי עטך בקרוב?
במהלך החודש הקרוב אמור לצאת לאור ספר ילדים נוסף. כמו כן, שיריי מתפרסמים בכתבי עת, בתערוכות בגלריית "בן עמי" ועוד.

מראיינת: ניצן יהושע
"הבגדים האבודים", מאת תמר דוד-כריספי
הוצאת "ספרי צמרת"
לרכישה בחנויות הספרים המקוונות ובאתר NETBOOK


מוגש מטעם הוצאת צמרת