הקונדיטורית הירושלמית הצעירה עמית ברקת מכינה מאפים ללא גלוטן המתאימים לחולי צליאק.
3 צפייה בגלריה
עמית ברקת. "אמא התמוגגה"
עמית ברקת. "אמא התמוגגה"
עמית ברקת. "אמא התמוגגה"
(צילום: אסף קרלה)
לשמחת הצליאקים, המקופחים בתחום הקינוחים, בימים אלה היא מפעילה פופ אפ בשרונה מרקט שאמור לפעול עד סוף ספטמבר, ולאור תגובות הקהל, יש סיכוי שתהפוך את המקום הזמני לקבוע.
ברקת (25), בתו של ח"כ ניר ברקת (ליכוד), לשעבר ראש עיריית ירושלים, איננה צליאקית.
קראו גם:
את החלומות לקהל הזה היא החליטה להגשים תחילה עבור אמא שלה. לדבריה, אמה היא בשלנית מדהימה שנהגה להכין למשפחתה עוגות מושקעות לימי ההולדת ואף פסטות לארוחות צהריים על אף שלא יכלה לטעום מהן בעצמה כי היא צליאקית.
3 צפייה בגלריה
ברקת בשרונה מרקט
ברקת בשרונה מרקט
ברקת בשרונה מרקט
(צילום: איה שחק)
עמית אהבה לבשל איתה עוד מגיל צעיר, להמציא קינוחים ולחלק לחברים. כשהתחילה ללמוד בקורדון בלו בפריז את תחום הפטיסרי, אמה הגיעה לבקר אותה, ובכל יום עמית ניסתה להכין עבורה בדיוק את מה שלמדה עם הבדל אחד קטן - ללא גלוטן.
מהניסיונות שערכה נולדה ההשראה לפתוח את "עמית ברקת פטיסרי". "אמא שלי אהבה כל כך את הקינוחים שיצרתי. היא הייתה מתמוגגת מהטעם וזאת הסיבה שהתחלתי לייצר עוד ועוד קינוחים ללא גלוטן. אני יודעת מה זה החיים האלו – לגדול בצל צליאקי, זה לא פשוט".
אילו תגובות את מקבלת בעניין הגלוטן?
"הגיעה אליי למשל לקוחה בהיריון ואמרה שגילו לה צליאק והיא צריכה לשנות את כל התזונה. או למשל ילד קטן שאבחנו לו לא מזמן צליאק. אנשים לא יודעים איך זה הופך את החיים, זה טוויסט שהוא לא מבחירה ולכל אחד יש סיפורים מטורפים.
3 צפייה בגלריה
הקינוחים של ברקת
הקינוחים של ברקת
הקינוחים של ברקת
(צילום: גיל אבירם)
"הגיעה אליי משפחה: בעל, אישה ושלושה ילדים. לבעל יש צליאק, לשלושת הילדים גם גילו צליאק. האמא סיפרה לי שהיא צריכה להתאים את עצמה ולחיות עם צליאקים. אבל הדבר הכי מרגש זה ילד קטן שרגיל שאסור לו לאכול דברים כאלו, הוא מגיע אליי ופתאום הוא מתרגש, מותר לו לאכול הכל. ברגעים כאלה אני עם דמעות בעיניים".
בין המוצרים שמציעה ברקת: מקרונים בטעמים שונים (וניל, פטל, מנגו, שוקולד), אקלרים, טארט לימון, גאטו שוקולד ופרלינים.
למה החלטת לפתוח בתל אביב?
"הלקוחות שלי שכנעו אותי. אחוז גבוה מהם ביקשו ממני שאביא את זה לתל אביב אז אמרתי טוב, אם הם מבקשים אז יש בסיס להתחיל איתו".
והיו חששות לפני ההחלטה?
"החשש העיקרי שלי היה מבחינת הייצור. לא ידעתי מה יהיה הביקוש ואיך אני אסתדר מבחינת מלאי. גם חששתי שאולי הקהל התל אביבי בכלל לא יאהב".
מדי בוקר ברקת יוצאת מירושלים בשעה 6:00 וחוזרת הביתה רק לקראת חצות.
"לצערי, לא נשאר לי זמן למשפחה ולחברים", היא אומרת. "אבל מי שחבר אמיתי מגיע לשרונה לפרגן לי".