"הגיע תורנו לבחור", מצהיר הבוקר (שלישי) מתן דיל, ואומר: "אנחנו בוחרים באופוזיציה".
1 צפייה בגלריה
מתן דיל. | צילום: אבי מועלם
מתן דיל. | צילום: אבי מועלם
מתן דיל. | צילום: אבי מועלם
כפי שהתפרסם ב"מיינט רחובות" לפני כשבוע הקואליציה החלה להתגבש ללא מתן דיל , וכעת מגיע אישור רשמי בהצהרה שהוציא דיל.
"חלפו כשבועיים מיום הבחירות, בו הפגנתם ברשימת 'רחובותי' ובי אמון גדול וזכינו בזכותכם בייצוג של 5 מנדטים במועצת העיר", אומר דיל בהצהרתו. "לפי כל הפירסומים והמסרים שהעבירו לנו, כל התיקים כבר חולקו ומכירת החיסול של העיר רחובות בעיצומה. לפיכך הגיע תורנו לבחור. מלול אמר שהוא עוד יקרא לנו, אנחנו מוותרים מראש, אין טעם שנגיע. אנחנו בוחרים באופוזיציה".
דיל מסביר שאת המהלך הזה הוא עושה בצער, ומסביר כי במו"מ הקואליציוני נעשו בחירות שלדעתו אינן לטובת הציבור. "אנחנו לא מוכנים לקחת חלק בתהליך המביך הזה, שיהיה בסופו של יום על חשבונכם, על חשבון הציבור".
עוד מתייחס דיל לאחוזי ההצבעה הניכרים עבור הפתק הירוק (המביע התנגדות למתמודד היחיד לתפקיד ראש העירייה), 36.48% מהקולות שנספרו בקלפיות, ואמר: "קרוב ל - 40% מהתושבים יצאו מהבית ואמרו שהם מעוניינים בכל ראש עיר אחר רק לא מלול. זו קריאת אי אמון גדולה. מהנתון הזה אני לא יכול להתעלם. 11,069 תושבים יצאו מהבית והצביעו למען הרשימה העצמאית "רחובותי". זו הצהרת אמונים עוצמתית. מהנתון הזה אני לא יכול ולא רוצה להתעלם".
לסיכום הוא אומר כי לא הגיע לפוליטיקה עבור "ג'וב כזה או אחר", ומזכיר שבחמש השנים האחרונות לא הייתה למלול אופוזיציה, "כעת אני מבטיח לכם שתהיה. כפי שפעלנו למענכם ולמען העיר רחובות מספסלי הקואליציה, נמשיך ואף ביתר שאת לפעול ולהצטיין בכך משורות האופוזיציה".
מצוות המו"מ הקואליציוני נמסר בתגובה: "בניגוד לאופן הצגת הדברים- צוות המו"מ הקואליציוני נפגש עם כל הסיעות שנבחרו למועצת העיר, מתוך התנהלות שקולה והגונה, המתייחסת בכובד ראש לדרישות הסיעות. רוב התיקים עדיין פתוחים. המו"מ עדיין בעיצומו ולא נחתם אפילו הסכם אחד עם אף סיעה. לכשייחתמו, יפורסמו ההסכמים.
חשוב לציין כי במפגש הראשון של צוות המו"מ הקואליציוני עם נציגי 'רחובותי', הוצג תנאי בל יעבור: ללא תפקיד הסגן וממלא מקום בשכר- אין מה לדבר על תיקים כאלה או אחרים. וכי הציבור בחר בדיל רק כדי שישרת אותו בשכר? הציבור ישפוט בין עשייה ושינוס מותניים למען העיר – לבין השמצות חסרות בסיס. למרות אי הדיוקים שנכתבו ע"י דיל, ועל פי סיכום קודם, סיעת 'רחובותי' תוזמן לפגישה נוספת מול צוות המו״מ, ובה תובא בפניהם ההצעה לתיקים".