מגעים אינטנסיביים מתנהלים בימים אלה בחדרי הדיונים בעירייה. המטרה: הרכבת קואליציה שתשרת בצורה המיטיבית את הראש העירייה, רחמים מלול. מידע שהגיע לידי "מיינט רחובות" מלמד שלפחות שתי סיעות יישארו כנראה בחוץ, והקואליציה כנראה תהיה מורכבת מ-18 חברים בלבד.
2 צפייה בגלריה
דיל ומלול. יחד בקואליציה? | צילום: אביגיל קדם, אבי מועלם
דיל ומלול. יחד בקואליציה? | צילום: אביגיל קדם, אבי מועלם
דיל ומלול. יחד בקואליציה? | צילום: אביגיל קדם, אבי מועלם
ההחלטה הדרמטית ביותר המסתמנת כרגע היא שסיעת 'רחובותי' בראשות מתן דיל, שנבחרה כסיעה השנייה בגודלה במועצה, עשויה להישאר בחוץ. הסיעה השנייה היא 'רחובות חופשית מרצ' בראשות איטל בציר-אלשיך.
עוד עולה מהדיונים כי מחזיק תיק החינוך הנוכחי, זהר בלום, ימשיך ככל הנראה בתפקידו הנוכחי, דבר מתבקש לאור הצלחת סיעתו בבחירות האחרונות. בנוסף נראה שיכהן כממלא מקום ראש העיר, שני בתפקיד, אחרי בן ציון שרעבי שיממונה כמ"מ ראשי.
אם זו תהיה תמונת המצב, נראה שמלול יממש את האיום שהושמע במהלך הקמפיין לאחר שיחסיו עם דיל עלו על שרטון: "להושיב אותו באופוזיציה". המשמעות עבור ציבור המצביעים היא שלמרות שרבים בחרו בסיעת דיל, והיא זכתה ב-5 מנדטים, חבריה לא יכהנו בתפקידים משמעותיים.
ביניהם תיק הכספים, תכנון ובנייה, החינוך הבלתי פורמאלי, וגם תיק השפ"ע. תיק שחבר המועצה, מסיעתו של דיל, אביב איטח, הצהיר שהוא שואף אליו.
2 צפייה בגלריה
איטל בציר־אלשיך | צילום: גל חרמוני
איטל בציר־אלשיך | צילום: גל חרמוני
איטל בציר־אלשיך | צילום: גל חרמוני
גם לגבי 'רחובות חופשית מרצ' המצב לא נראה אופטימי. גורמים פוליטיים מספרים שראש העירייה נחוש לא להכניסם לקואליציה, למרות שהפתיעו ביום הבוחר עם 2 מנדטים במועצה.
במידה ותרחיש זה אכן יצא לפועל צפויה למלול קואליציה של 18 חברים, שתאפשר לו רוב לקבלת החלטות, אך הן יהיו מלוות באופוזיציה דעתנית ואולי אף לוחמנית.
מבציר-אלשיך נמסר בתגובה: "רחובות חופשית מרצ לדורותיה ידעה ימים יפים גם בקואליציה וגם באופוזיציה. גם הפעם נשמח להיות שותפים בעשייה אך לא בכל מחיר. חשובה לנו בהכרח ההתחייבות שלנו כלפי 4,607 בוחרים תושבים שסומכים עלינו שלא ניכנס בכל מחיר ונהיה היכן שנוכל ליישם את העקרונות המרכזיים שלנו. בוחרינו סומכים עלינו שנעשה את המיטב לשמור על רחובות חופשית על כל ההיבטים הנובעים מכך".
מתן דיל ביקש שלא להגיב על הדברים.