מחר (שלישי) יתקיימו ברחובות הבחירות המקומיות ורק רחמים מלול יתמודד לתפקיד ראש העירייה, אך עד לפני כחודש היה טוען נוסף לתפקיד. אפרים קפרא, שמועמדותו נפסלה ע"י ועדת הבחירות בשל ליקויים טכניים. בימים האחרונים הוא פנה שוב לבית המשפט והפעם בתביעה יצוגית בסך מיליונים.
2 צפייה בגלריה
כסף |  שאטרסטוק
כסף |  שאטרסטוק
כסף | שאטרסטוק
יתכן שבבית המשפט המחוזי בלוד הופתעו בשבוע האחרון לפגוש שוב את אפרים קפרא. שבוע קודם הוא ניצב שם בערעור שהגיש נגד החלטת ועדת הבחירות שפסלה אותו מהתמודדות נגד ראש העירייה המכהן, רחמים מלול, וכעת חזר עם תביעה נגד העירייה.
בבקשת התביעה הייצוגית, על סכום של חמישה מיליון שקלים, שהגיש קפרא, הוא טוען כי יש להשיב לו כספים שנגבו ממנו ביתר, עקב חיוב בריבית פיגורים על תשלומי חובה בשיטה של ריבית דריבית ללא כל הסכמה בחוק.
אמנם זה נשמע סינית, אך מדובר בסוגיה פשוטה למדי שאמורה לעניין כל בעל נכס בעיר. בבקשת התביעה מסביר קפרא שאביו היה בעליו של שטח ברחוב רמב"ם ברחובות. כשנפטר התברר למשפחה כי קיימים חובות ארנונה על הנכס, החובות הכילו ריבית פיגורים בשיטה של ריבית דריבית אסורה, ובשיעורים משמעותיים ביותר.
מהי ריבית דריבית? סכום הריבית מחושב בכל פעם מחדש על בסיס החוב שנותר, הכולל גם את הקרן גם את הריבית, בין תשלום ותשלום עולה סכום החוב בשל הצטברות ריבית על החוב הנותר.
כך שבסופו של ההליך נדרש קפרא לשלם 1.300.000 שקלים, כאשר חלק משמעותי מהחובות הנו כאמור רק ריבית דריבית.
2 צפייה בגלריה
עיריית רחובות | צילום: אביגיל קדם
עיריית רחובות | צילום: אביגיל קדם
עיריית רחובות | צילום: אביגיל קדם
קפרא טוען בתביעתו כי לרשות לא ניתנה כל סמכות להוסיף ריבית זו לקרן ולגבות ריבית על הריבית שהתווספה לקרן, לטענתו, החוק מתיר לרשות לגבות ריבית צמודה בסך 0.5% על הקרן של תשלום החובה בתוספת הפרשי הצמדה בלבד.
לסיכום הוא דורש מהעירייה, שבראשה שאף לעמוד, פיצוי בסך חמישה מיליון שקלים.
תגובת עיריית רחובות תתפרסם כשתתקבל.