שבוע לפני הבחירות ערך ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, מסיבת עיתונאים, ובה סיכם את הקדנציה שחלפה ותכניותיו לעתיד. על רקע הדיון הציבורי בנושא ההדתה, הזכיר מלול את הכיפה שעל ראשו, והתייחס גם למערכת הבחירות הסוערת ברשתות החברתיות.
2 צפייה בגלריה
רחמים מלול במסיבת עיתונאים | צילום: אביגיל קדם
רחמים מלול במסיבת עיתונאים | צילום: אביגיל קדם
רחמים מלול במסיבת עיתונאים | צילום: אביגיל קדם
"בטקסים שהשתתפתי לזכר רבין דיברתי גם על מערכת הבחירות והלקח שאנחנו צריכים להסיק מהרצח", אמר מלול בראשית דבריו, והדגיש: "לא לאלימות. אנשים מתלהמים ברשתות החברתיות, וצריך לשמור על צורה מתורבתת, לכל סיעה התוכניות שלה ואת כל זה ניתן לעשות בצורה מכובדת".
בדבריו התייחס מלול למערכת הבחירות החריפה שמתנהלת בזירות שונות באינטרנט ואמר: "נכון שברשתות מתבצעות מלחמות. זה פלוס גדול מצד אחד, ומינוס מצד שני כי הדברים מתפשטים כאש בשדה קוצים, וזה ההבדל בין המערכה הזו ובין אחרות".
מלול התייחס גם לנושא ההדתה שתופס תאוצה בציבור ברחבי הארץ, וגם בקרב תושבי רחובות, ואמר שהציבור בעבר חשש מפניו, מאחר והוא חובש כיפה, אך לטענתו התבדו. "הסטטוס קוו נשמר, ולמזלנו העיר הזו סובלנית", אמר.
מנגד אמר שעלה החשש שתחולל שבת בבית העם, אך זה לא קרה, ואמש (מוצ"ש) התקיים במקום אירוע של הציבור החרדי.
2 צפייה בגלריה
מפגן אחדות חרדי בבית העם | צילום: יח"צ - יעקב כהן
מפגן אחדות חרדי בבית העם | צילום: יח"צ - יעקב כהן
מפגן אחדות חרדי בבית העם | צילום: יח"צ - יעקב כהן
מלול התייחס גם למתחריו ואמר: "אני לא אומר אני, אני אומר אנחנו, ואלה מחבריי שבראיונות שונים בעיתונים מתהדרים בהישגים, וכל הישג שהוא טוב אומרים אני אני אני, וכל מה שלא טוב זה הוא הוא הוא, אתה אתה אתה, זה לא הוגן, כל ההישגים - לא היה ולא נברא".
עוד התייחס מלול לנושא החינוך ולטענה שנשמעה לאחרונה שהעלייה בהישגים בחינוך נובעת משיעורים פרטיים. "מי שאמר שההשקעה של החינוך היא בגלל שיעורים פרטיים? אנשים שאומרים את זה היו שותפים למועצה וראו כמה עשרות מיליונים הוספנו כל שנה. על זה לייחס את המהפכה? לא לבד, אני אומר אנחנו, הכול נעשה בשיתוף פעולה".
בהמשך נשאל על נושא הניקיון ומחאת הזבל בעיר, וענה: "תפסו נושא והתלבשו עליו, מתברר היום שהמחאה הזו שורשה היה פוליטי וסופו פוליטי. עובדה שפעילי המחאה אמרו שהם מצטרפים למתמודד, להגיד שאין מה לשפר? אחטא לאמת, אני מתכוון למנות מנהל ניקיון, להוסיף תקנים של הפיקוח, העובדים של הניקיון עובדים במסירות נפש, זה מאוד פוגע בהם. במה יתקפו אותי? בפיתוח העיר? במרכזים קהילתיים? לשפר ניקיון תמיד אפשר ואמרתי איך אפשר לשפר".
כאשר נשאל מי ימלא את תפקיד סגן ראש העירייה בשכר, וענה: "לאחר הבחירות רואים את התוצאות, וצריך להרכיב קואליציה. לא מבטיח שום דבר אבל שיהיה ברור, שיילקחו בחשבון כל מיני שיקולים. כמובן שמספר המנדטים הוא פרמטר, אני צריך שיתוף פעולה מלא לאורך כל הקדנציה, ועל פי המדד הזה אחליט על קבלת תפקידים. שנית, אני הולך לבדוק מי תומך בי לראשות העיר, מי שמנהל קמפיין ירוק או שחור, ברור שיהיה בעדיפות אחרונה", אמר ורמז לקמפיין הפתק הירוק שמתנהל ברשת.
לסיום נשאל לגבי סגנו, מתן דיל, שאיננו מתמודד לתפקיד ראשות העירייה, אך מהווה מתחרה חזק במירוץ למועצת העירייה, וציין שכרגע קיים ביניהם נתק.