9 צפייה בגלריה
אפשר שאלה? | צילום: pixabay
אפשר שאלה? | צילום: pixabay
אפשר שאלה? | צילום: pixabay
'מחל' - רחמים מלול
העיר רחובות סובלת מבעיות תחבורה כמו פקקים בשעות העומס, מחסור בחניות, מחסור בשבילי אופניים ותחבורה ציבורית טעונת שיפור. כיצד אתה מתכוון לפעול כדי לשפר את הנושאים הללו?
"בשנים האחרונות הכנסנו שיפורים גדולים במערכת הרמזורים, שהפכו לרמזורים חכמים, התקנו 'גלים ירוקים' לקיצור משך הנסיעה, בנינו כיכרות, הרחבנו כבישים וסללנו אותם מחדש. לאחרונה התקבל אישור ממשרד התחבורה לתכנון של נתיב תחבורה ציבורית על ציר הרצל. בקרוב נכשיר מגרש חניה נוסף בסמוך לרכבת, מתחת להפרדה המפלסית, שיוסיף עוד עשרות מקומות חניה, ואנו בוחנים עוד פתרונות על מנת להקל על העומס. אנו מתכננים להוסיף עוד שבילי אופניים בעיר".
9 צפייה בגלריה
"שיפורים גדולים". רחמים מלול | צילום: דני בכר
"שיפורים גדולים". רחמים מלול | צילום: דני בכר
"שיפורים גדולים". רחמים מלול | צילום: דני בכר
כיצד אתה מתכוון לפעול כדי לשפר את חייהם של בני הגיל השלישי בעיר?
"בעירייה יש מחלקה לרווחת האזרח המבוגר באגף לשירותים חברתיים, שמטפלת בצורכי האוכלוסייה. בשנים האחרונות הוקדשו תקציבים לטובת פרויקטים בתחום, וכמובן ‑ חודש ההצדעה העירוני לאזרח המבוגר, שיחול בחודש הבא. הקצנו קרקע במרכז העיר לטובת בניית בית על"ה בהשתתפות של מיליונים. נמשיך לפעול לטובת בני הגיל השלישי, ואף להגדיל את המשאבים וההשקעה בפרויקטים ואירועים חדשים".
השוק העירוני נמצא במצב של הזנחה קשה, והבניין לצדו עומד ריק כבר למעלה משנה. כיצד אתה מתכוון לפעול כדי לתקן את המצב?
"ישבתי עם הסוחרים בעשרות פגישות, גם עם הוועד הקודם וגם עם הוועד החדש. הלכתי לקראתם בכל הבקשות שהם ביקשו. נראה לי שהם רוצים לקבל הכל בחינם, ואיני מוכן להפקיר את הקופה הציבורית. איני נכנע לסחטנות. לאחר הבחירות נמשיך במשא ומתן, ואני מקווה מאוד שסוחרי השוק יבינו סוף־סוף שהשוק החדש שנבנה יביא לפריחה כלכלית לכולנו - סוחרים ולקוחות".
העיר צפויה לגדול בצורה משמעותית בשנים הקרובות, האיזון בין ארנונה מעסקים וארנונה מבתים עלול להיות מופר בשל כך. מהו לדעתך הפתרון למשיכת עסקים נוספים לעיר?
מסחר: "אנו מתכננים תוספת של מיליוני מטרים מרובעים לעיר בשנים הבאות לצורכי תעסוקה ומסחר, ובמספר תוכניות צפויים אף יותר מ"ר למטרה זו מאשר למגורים. בנוסף, המינהלת המיוחדת שהקמנו לצורך קידום הפיתוח העסקי והכלכלי בעיר כבר החלה לפעול ואין לי ספק שהדבר יביא למשיכת עסקים וחברות רבות לעיר, נוסף על שמירת שביעות רצונם של העסקים הקיימים".
אם היית יכול לבחור בכל תיק בעיריית רחובות, מהו התיק אותו היית רוצה?
"אני סבור כי בידי ראש העירייה צריכים להישאר תיקי ההנדסה והכספים, בשל הקשר ההדוק ביניהם. הם הענף שעליו מתבססות העיר והעירייה. מצד אחד אני פועל לקידום ההכנסות לעיר בעזרת מינהל ההנדסה, ומצד שני חשוב לי לקיים שמירה צמודה על התקציב ועל האיזון הכלכלי, כפי שעשיתי בשנים האחרונות. ברור כי בנוסף לכך, ראש העירייה מעורב בעשייה ובהחלטות בכל התיקים בהם הוא האציל סמכויות לחברי המועצה השונים, כפי שעשיתי בקדנציה הקודמת והנוכחית".
'רחובותי' - מתן דיל
תחבורה: "סיעתי פועלת לקדם נתיב תחבורה ציבורי ברחוב הרצל, ביצוע חיבור הכביש בין רחובות ההולנדית לכפר גבירול, לצד קידום החיבור עם כביש 431. בנושא החניות בעיר פעלנו לקדם 'מחסניות' חניה ‑ מתקן של 16 חניות חדשות על כל שתי חניות קיימות בצפון העיר וברכבת, שיוסיפו עשרות מקומות חניה, פתרון שאושר ושיבוצע מיד לאחר הבחירות. בנוסף, נפעל להשלים את שבילי האופניים לכיוון שלולית החורף, להשלמת סלילתו של שביל האופניים בצפון הרצל ועוד".
9 צפייה בגלריה
מתן דיל | צילום: אבי מועלם
מתן דיל | צילום: אבי מועלם
מתן דיל | צילום: אבי מועלם
בני הגיל השלישי: "סיעתי רואה בגיל הזהב אחד מעמודי התווך של העיר. בהתאם לכך ברשימה שלי נמצא משה אידלמן, יו"ר גמלאי מכון ויצמן שהצטרף אלינו כדי לייצג את הקהילה המדהימה הזאת ולפעול למענה".
השוק העירוני: "אני היחיד שהרים את הכפפה בעניין ופעל למען השגת פתרון עבור כלל הצדדים. מיד לאחר הבחירות אממש את הפתרון שהצעתי בזמנו יחד עם ועד הסוחרים לכניסה לשוק. אני מאמין שהשוק יוכל לחזור לתפקוד מלא בחודשים הקרובים במידה וראש העירייה רחמים מלול יקבל את הצעתי לפתרון המחלוקת עם הסוחרים".
מסחר: "הפתרון האידיאלי הוא הפתרון שהבאתי לשולחן ההנהלה. לפעול על פי התוכנית של מכון גיאוקרטוגרפיה שאותה יזמתי, וזאת לצד דאגה מוניציפלית להגברת הכנסות ממסחר ותעשייה לטובת הנוסחה המתבקשת - 60 אחוז ממסחר ותעשייה לעומת 40 אחוז מארנונה למגורים. יצרנו תוכנית עסקית לרחובות וזאת על מנת לדאוג להמשך התפתחותה ושגשוגה של העיר ושיפור השירות לתושב בשנים הבאות".
תיק מועדף: "החינוך ברחובות נמצא ברמה טובה והרבה בזכות ההורים שמשקיעים אלפי שקלים בשיעורים פרטיים. כעיר המדע והתרבות, אנחנו חייבים לשים את החינוך בראש סדרי העדיפויות. אין היום רצף חינוכי, אין ניהול אחד שמוביל את כל מערך החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, ורשת 'חוויות', במקום שתהפוך למרכזים שכונתיים למצוינות והעצמה, משמשת כפלטפורמה לחינות וימי הולדת. חייבים לבנות תוכנית אב לחינוך ולהקטין את הנטל הכלכלי של ההורים. חייבים לשאוף לחינוך מצוין".
הרשימה החסידית החברתית - פנחס הומינר
תחבורה: "יש לי תוכנית להפוך שליש מהחניות ב'כחול־לבן' לחניה ללא תשלום לתושבי העיר. זאת תוכנית שמאזנת בין צורכי הציבור לבין העירייה. התוכנית תבוצע בשיתוף הציבור. בכל הנוגע לתחבורה ציבורית, אין ספק שדרושה מהפכה בתחום, ואני מתכוון לפעול בנושא".
9 צפייה בגלריה
"שיתוף הציבור". פנחס הומינר 
"שיתוף הציבור". פנחס הומינר 
"שיתוף הציבור". פנחס הומינר 
בני הגיל השלישי: "'והדרת פני זקן' הוא ציווי. אני חושב שיש בהחלט הרבה מה לשפר בנושא. בין היתר אני רוצה להקים מוקד עירוני מיוחד שבו יוכלו בני הגיל השלישי לקבל סיוע מקצועי ועזרה בכל הנוגע למיצוי זכויותיהם העירוניות".
השוק העירוני: "בחמש השנים האחרונות לא הייתי במועצת העיר כך שאיני מצוי בפרטי העניין, אבל אני אלמד את הנושא ואעשה כל שביכולתי על מנת שהשוק יוכל לפעול לרווחת תושבי העיר".
מסחר: "אין ספק שלטובת תושבי העיר חשוב שיהיו עוד עסקים ואזורי מסחר. כמחזיק תיק הכספים לשעבר אני מכיר את הסוגיה היטב, ואני מאמין שבעבודה עירונית בשיתוף משרדי הממשלה ניתן לשפר את המצב".
תיק מועדף: "אשתדל לעשות את המיטב בכל תיק שאקבל".
'החינוך בראש' - זוהר בלום
תחבורה: "הנושא זקוק לרענון ושיפור. בקדנציה הבאה נדאג ונעשה הכל למען הקמת שבילי אופניים מסודרים ובטוחים בכל העיר בצירים המרכזיים ובדגש על היציאה מהשכונות. נפעל להקמת גשר הולכי רגל בצפון העיר באיזור הרכבת על מנת לשפר את הגישה להולכי הרגל ורוכבי האופניים. נקדם מערך שאטלים יעיל מהשכונות אל תחנת הרכבת, מרכזי עסקים ולמרכזי החוגים של הילדים והנוער אחר הצהריים. נפעל לפתרונות חכמים למצוקת החניה בתחנת הרכבת וברחוב הרצל".
9 צפייה בגלריה
"פתרונות חכמים". זוהר בלום 
"פתרונות חכמים". זוהר בלום 
"פתרונות חכמים". זוהר בלום 
בני הגיל השלישי: "האוכלוסייה הוותיקה תמיד בלבי ואני עושה ואעשה הכל על מנת לקדם פרויקטים הקשורים בשיפור איכות חיי הגמלאים בעיר. בשנה האחרונה התחלתי פרויקט חדש ומוצלח מאוד של כיתות גמלאים. הגמלאים מגיעים לבתי הספר, משתתפים בשיעורים מעבירים מהידע והניסיון לתלמידים ויוצרים עימם קשרים עמוקים ומשמעותיים. מעבר לכך כבר שנים ארוכות שאני תומך במועדון 'עמך' לניצולי השואה תוך כדי דאגה לרווחת באי המועדון. אמשיך לעשות כך ביתר שאת גם בעתיד".
השוק העירוני: "למרות המון רצון טוב מכל הצדדים בנושא, מהלכים מסוימים לא צלחו וכולם יצאו נפגעים. כידוע לכל, ראש העירייה מוביל באופן אישי מהלך גישור מול הסוחרים. מטבעו, ההליך רגיש והפרעה של גורמים פוליטיים רק עשויה לפגום במהלך ולחבל בהצלחה עתידית של כל המיזם. לכן, הדרך האחראית היא לתת לראש העירייה קרדיט בעניין הזה, בדמות זמן, וללוות את הנושא באחריות ולא בפופוליזם".
מסחר: "זיהינו את הבעיה ואת הפתרון התחלנו ליישם בשנה האחרונה. הקמנו מינהלת לפיתוח עסקי של העיר, ורק לאחרונה נבחרה לה סמנכ"לית לפיתוח כלכלי. זוהי תחילתה של דרך חדשה שנראה את פירותיה בשנים הקרובות. לא מספיק רק להכריז על בניית אזורי תעשייה על חשבון מגורים. צריך לעודד את העסקים קודם כל לרצות להגיע לכאן. לאורך העשור הקרוב אנו נדאג לאזן בין קצב בניית המגורים בעיר לקצב הפיתוח העסקי".
תיק מועדף: "כמובן שלהמשיך בתיק החינוך. בתשע השנים האחרונות חוללנו מהפכה בחינוך בעיר, מהפכה שזכתה להכרה מצד שרי החינוך, ללא קשר להשתייכות פוליטית מפלגתית, והכי חשוב - מצד התושבים. החינוך ברחובות הוא הצלחה ענקית, מהווה מודל עבור ערים אחרות והוא הראשון שאחראי על ההגירה החיובית של משפחות צעירות לעיר. הכל מתחיל בחינוך, והעבודה הקשה שלנו משתלמת. אני גאה במערכת החינוך שבנינו, ובטוח שנמשיך להצעיד את המערכת לשיאים חדשים".
לב' - יניב מרקוביץ'
תחבורה: "אנו סבורים שאישור תוכנית מתאר לצד תוכנית אסטרטגית רב־שנתית בתחום התחבורה בעיר לשנים הבאות תוכל להקל על העומסים ובעיקר לייצר חלופות לנסיעה ברכב פרטי. כל הבניינים החדשים על ציר הרצל מחויבים כבר עכשיו להקים מקומות חניה ציבוריים כחלק מאישור התוכנית. נפעל להקמת תחנת רכבת נוספת שתביא להקלה על העומס בתחנה הקיימת ולהקטנת נפח התנועה בפארק המדע. חייבים להמשיך לקדם הקמת שבילים חדשים ונביא לחידוש השבילים הקיימים".
9 צפייה בגלריה
"תיק חדש". יניב מרקוביץ' | צילום: משה כהן
"תיק חדש". יניב מרקוביץ' | צילום: משה כהן
"תיק חדש". יניב מרקוביץ' | צילום: משה כהן
בני הגיל השלישי: "נפעל לחיזוק מעמדה ותקציבה של על"ה כעמותה שמספקת שירותים רבים לאזרח הוותיק בעיר, למינוי נציג מטעם הרשימה שיהווה כתובת אישית זמינה ונגישה לאזרחים המבוגרים, להקמת מרכז מידע בעירייה לגמלאי שיעזור לו בהתנהלות מול גופי העירייה השונים, לריכוז שירותי העירייה תחת קורת גג אחת ועוד. לצד השקעה בפעילות אנו מתחייבים לפעול להגדלת התקציבים המופנים לאזרח הוותיק".
השוק העירוני: "אנו סבורים שיש לנהל שיח בין הצדדים ולהימנע ככל האפשר מהליכים חד־צדדיים או משפטיים. דווקא נציגי ציבור, לצד הבנה של הסוחרים, שמצב השוק הקיים פוגע בראש ובראשונה בפרנסתם, יכולים למצוא את הפשרה שתביא לפתיחת השוק. לצד השיח וההידברות אני חושב שהעירייה חייבת להציב לוח זמנים ברור ולקבוע שהמועד האחרון לפתיחת השוק הינו אביב 2019 ולהימנע מסחבת נוספת לאחר מכן".
מסחר: "אנו סבורים שיש למתן את הקמתם של בתי מגורים בשלב הזה ולשים את הדגש על פיתוח, הקמה ושדרוג של אזורי התעסוקה והמסחר בעיר. לצד הפעילות התכנונית חייבת לפעול מינהלת שמוקמת בימים אלה בחברה לפיתוח רחובות, שתגייס את אותם גופים וחברות גדולות ותביא אותם הלכה למעשה לעיר".
תיק מועדף: "היינו שמחים לפעול להקמתו של תיק חדש: חזות העיר - שיתייחס לכלל ההיבטים הקשורים לנראות, טיפוח ותחזוקת העיר. מדובר בתחום שדורש ראייה מערכתית שנוגעת במספר תחומים. בנוסף כאמור נדרוש להשאיר את תיק האזרחים הוותיקים והאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים וכן נבקש את תיק הספורט, שם נוכל לקדם שינוי בסדרי העדיפויות".
'כיכר העיר עוז' - שאול צגהון
תחבורה: "נמשיך את הקו שהובילה חברת המועצה שלנו יערה ספיר. נדרשת עבודה מסיבית על תחבורה משלימה: שבילי אופניים ותחבורה ציבורית נוחה ואמינה שתושבי העיר ירצו להשתמש בה, ולצמצם את השימוש ברכב. לכן נפעל כך שבכל שיפוץ מדרכה, בכל מהלך של התחדשות עירונית, יונחו תשתיות ופתרונות לתושבים. נשים דגש מיוחד על הרחבת המדרכות לטובת הורים עם עגלות תינוק, קשישים ואנשים עם מוגבלויות".
9 צפייה בגלריה
"תחבורה משלימה". שאול צגהון | צילום: אומרי צפירה
"תחבורה משלימה". שאול צגהון | צילום: אומרי צפירה
"תחבורה משלימה". שאול צגהון | צילום: אומרי צפירה
הגיל השלישי: "גדלתי על 'כבד את אביך ואמך'. כולנו חייבים להוקיר תודה לאלה שבזכותם אנחנו כאן. גיבשנו תפיסה כוללת בנושא בני הגיל השלישי, כך שנחזק את החיבור שלהם למרקם החיים העירוני. נשים דגש על הרחבת השירותים שמעניקה העירייה בשכונות העיר, כמו מיצוי זכויות ותמיכה רגשית ופיזית. נקדם פרויקטים של מפגשים בין בני נוער לבני הגיל השלישי ונרחיב את היצע הפעילויות האפשריות דרך רשת 'חוויות' וגופים נוספים".
השוק העירוני: "העיר האהובה שלנו נמצאת בתהליך מואץ של התחדשות עירונית והשוק במשבר. נקדם מהלך של התחדשות גם בשוק ובסביבתו. השוק הוא חלק בלתי נפרד מהקסם והחוסן של העיר. מקום שבו אנשים מגוונים מרחבי העיר יכולים להיפגש, גם לצורך קניות וגם לצורך בילוי. ההתחדשות העירונית חייבת לתת לו מענה. כזה שייתן לסוחרים ולעסקים הקטנים סביבם פרנסה, ובתקווה גם יביא תיירות מהערים מסביב".
מסחר: "נביא מודלים חדשניים של פיתוח בר קיימא לעסקים בעיר. ידוע שעסקים קטנים מחזיקים את המשק הישראלי. נדאג להרחבה משמעותית של השירותים שניתנים גם להקמה של עסקים חדשים וגם לחיזוק הקיימים. נפעל להעמיק את התשתיות לעסקים בעיר, כמו הקמת חממות נוספות בשכונות, בחיבור למכון ויצמן, ופתיחה של חללי עבודה נוספים".
תיק מועדף: "יש לנו מומחים מהשורה הראשונה בתחום החינוך. כתבנו תוכנית כוללת לשדרוג מערכת החינוך בעיר ונדרוש את תיק החינוך. נדרשים השקעה, תכנון ודרכי חשיבה חדשות לשכונות החדשות בדגש על השכונות הוותיקות".
'הבית היהודי' - אמיתי כהן
תחבורה: "בישיבת המועצה לא מזמן הגיעו אנשי מקצוע לישיבה מיוחדת בנושא תחבורה והעלו כמה הצעות וכמה חלופות לנושא. בכוונתנו לטפל באופן מיידי בשורש הבעיה. ברמה העקרונית יש חברה מיוחדת שהעיר שכרה באופן ספציפי על מנת שתטפל בכל בעיות התחבורה. לכל דבר יש פתרונות, רק צריך להשקיע, ובשביל זה אנחנו כאן".
9 צפייה בגלריה
"קרית ממשלה". אמיתי כהן
"קרית ממשלה". אמיתי כהן
"קרית ממשלה". אמיתי כהן
בני הגיל השלישי: "אני רוצה להזכיר לציבור שלפני ארבע שנים אף סיעה לא רצתה לקחת את התיק הזה ואנחנו ביקשנו אותו ועשינו פעילות ענפה למען הגיל השלישי. אנו נדאג לכך שיהיו להם את הפעילויות המתאימות להם, ויש לנו פרויקטים רבים שעשינו ואנחנו פועלים למענם גם בימים אלה ובעתיד".
השוק העירוני: "מי שמטפל בנושא במסירות רבה זה ראש העירייה יחד עם אנשי מקצוע הפועלים רבות על מנת למצוא את העמק השווה. אעשה הכל על מנת למצוא את הפתרון הראוי ולדחוף למען התקדמות בנושא כדי שהשוק יפעל במתכונת הנכונה ביותר".
מסחר: "צריך להקים בעיר קריית ממשלה. היא זו שתיתן לנו עוגן מבחינת משיכה של עסקים. ברגע שקמה קריית ממשלה באופן אוטומטי כל האיזור יקבל דחיפה רצינית וכן גם איזור הרכבת. הוקמה ועדת מומחים מיוחדת לנושא זה וקיבלנו פתרונות ואלטרנטיבות. להפוך את רחובות לעיר של תעשייה ידידותית לסביבה זו לא בעיה".
תיק מועדף: "החינוך. אני מאמין בכך שהכל מתחיל בחינוך. סבי וסבתי עלו לארץ והחליטו למען ילדיהם שהם שמים את כל חסכונותיהם למען חינוך ילדיהם, ואכן שבעה מילדיהם עוסקים בחינוך. הכל נשאר במשפחה. שני הוריי הם אנשי חינוך. דרך החינוך אפשר לבנות בתים יותר טובים לעם ישראל, לתת שוויון הזדמנויות גם לחלשים ולהעמיק את הקשר שלנו למסורת. אנשים חושבים שלתת כסף לאנשים זה הפתרון כדי לגרום להם לחיות טוב יותר. אני אומר שזה כמו אקמול. מדובר על פתרון רגעי אבל ברגע שנתתם לאדם חינוך ‑ עם זה הוא יכול ללכת הלאה ולהתקדם".
'שס"ד' - אבנר אקווע
תחבורה: "באיזור הרכבות מתחת לגשר יש מקום מסודר שניתן להכשיר אותו לחניה. אפעל לקדם את ההסדרה של החניון. מרכזי עיר זו בעיה ארצית. אפעל לשפר את התחבורה הציבורית ולהסדיר יותר שבילי אופניים גם במרכז העיר היכן שניתן".
בני הגיל השלישי: "נדאג להפעיל בשעות הבוקר במתנ"סים פעילות חווייתית, לימודית, בכל שכונה. המתנ"סים יכולים לשמש את הציבור יותר בבקרים. אני יודע שבמתנ"ס 'מהות' כבר מפעילים חוגים בבוקר, ונפעל להפנות משאבים לכך".
השוק העירוני: "אפעל לדאוג למציאת פתרון שיהיה מקובל על כלל הצדדים. כולם צריכים לדעת שצריך לוותר, והגיע הזמן לפתור את הבעיה. חבל שזה יגיע לבית המשפט".
מסחר: "הוקמה מינהלת לשיווק שטחי התעשייה. אפעל לקידום פארק תעשיות מדע ב' שכבר אושר עקרונית. כמו כן פארק הורוביץ מתאכלס, כך שאני חושב שבחמש השנים הבאות נראה יותר מבני תעשייה ועסקים. יש גם את רחובות החדשה ליד חבצלת וגם שם יהיו שטחי תעשייה".
תיק מועדף: "תשתיות. פיתוח העיר קרוב ללבי מאוד. אפעל לשפר את חזות העיר. וגם תיק שירות לתושב שבו מופעל המוקד העירוני. כמי שנולד וגדל ברחובות, הקשר עם התושבים קרוב ללבי".
9 צפייה בגלריה
איטל בציר־אלשיך | צילום: גל חרמוני
איטל בציר־אלשיך | צילום: גל חרמוני
איטל בציר־אלשיך | צילום: גל חרמוני
'רחובות חופשית מרצ' - איטל בציר־אלשיך
תחבורה: "הפתרון צריך להיות משולב ומוטה תחבורה ציבורית: יש ללחוץ על משרד התחבורה כדי להביא לשיפור בתדירות אוטובוסים אל ומהרכבת ולהוספה ושינוי של מסלולי קווים. יש להוסיף שבילי אופניים רציפים ככל האפשר מהשכונות לרכבת. יש להקים בשטח עירוני בסמוך לתחנת הרכבת מתקן חניה גדול ומקורה לאופניים. יש לעודד הגעה לרכבת בתחבורה ציבורית ובתחבורה שיתופית ולשקול הקצאת שטח חניה לרכב המגיע עם שלושה נוסעים ויותר. יש לבחון הפעלת מיניבוסים להסעה בין השכונות למרכז העיר ולמתחמי פעילות מרכזיים".
בני הגיל השלישי: "חובה לבנות תוכנית לוותיקים הכוללת שיתוף בין הקהילות השונות, לרבות צעירים, שוותיקים יהיו שותפים בחינוך בבתי ספר ומנגד בני נוער יהיו שותפים כחלק מאחריות חברתית לבילוי זמן איכות ביחד. יש להקים סיירת למניעת הונאות של קשישים, ולקדם מרכז שכל תכליתו הוא מתן מענה בתחום התרבות, בריאות, זמן איכות ילדים והוריהם - בני הגיל השלישי".
השוק העירוני: "נתמוך בכל מהלך מפשר שיביא לפתיחת השוק בהקדם מבלי לוותר על אינטרסים ציבוריים".
מסחר: "נפעל בדומה לנעשה בערים אחרות, להקמת מינהלת או שימוש במסגרת קיימת (כמו החברה לפיתוח רחובות, ה.ל.ר) למשיכת יזמים לעיר, לליוויים מול הבירוקרטיה העירונית וכו'. ניזום פורום בעלי עסקים בעיר כדי לדון בבעיות ולמצוא פתרונות".
תיק מועדף: "אנו מקווים שהציבור ייתן לנו כוח לבקש מספר תיקים. הנושאים בהם יש לנו יתרון וניסיון הם חינוך, חינוך בלתי פורמלי ותרבות, אזרחים ותיקים, סביבה ועוד".