בית המשפט הכריע הבוקר (שלישי) בעניינו של חנניה וינברגר, ודחה את עתירתו. וינברגר לא יוכל להתמודד למועצת העירייה בבחירות הנוכחיות.
כזכור, הרשימות לסיעות המתמודדות למועצת העיר נסגרו סופית בשבוע שעבר, אך לא כל הרשימות שניגשו לוועדת הבחירות אושרו, אפרים קפרא שביקש להתמודד לראשות העירייה מול רחמים מלול עם רשימתו 'מעשים טובים' וחנניה וינברגר, חבר המועצה לשעבר עם רשימתו 'שירות לתושב', נפסלו בשל כשלים טכניים.
2 צפייה בגלריה
חנניה וינברגר בזמן הגשת העתירה | צילום: פרטי
חנניה וינברגר בזמן הגשת העתירה | צילום: פרטי
חנניה וינברגר בזמן הגשת העתירה | צילום: פרטי
שניהם הגישו בשבוע שעבר עתירות לבית המשפט המחוזי לעניינים מנהלים בלוד. בעניינו של קפרא התקיים דיון ביום ראשון השבוע, והוא נפסל סופית. כעת נפסל גם וינברגר.
בעתירתו הסביר וינברגר שהגיע לוועדת הבחירות בכדי להגיש את הרשימה ביום האחרון להגשה ה-10.10.18, בשעה 20:30, חצי שעה טרם מועד סגירת הרשימות, משום שהיה מאושפז בימים שקדמו לכך בבית החולים 'קפלן'.
לטענתו, לאחר שחברי הוועדה הסתכלו על החוברות שהגיש נאמר לו כי קיימים ליקויים. "ביקשתי-דרשתי שיכתבו ויפרטו לי באופן מדויק – מהן הסיבות המשפטיות והחוקיות, הפוסלות לדעתן את קבלת הרשימה שלי, אך סורבתי", טען בעתירה.
2 צפייה בגלריה
חנניה וינברגר |צילום אבי מועלם
חנניה וינברגר |צילום אבי מועלם
חנניה וינברגר |צילום אבי מועלם
"במהלך הדיון נדמה היה שכבוד השופט מנסה לתת לי זמן לתקן את הפגמים הטכניים ושאל אותי: תוך כמה זמן תוכל לתקן את הפגמים", מספר וינברגר בתום הדיון. "עניתי שאני יכול להגיש באופן מיידי הכל, היות וכל הפגמים תוקנו. למרות זאת, קם נציג הפרקליטות והתנגד. אני מצטער מאוד על ההחלטה שקיבל בית המשפט. אני בוחן את האפשרויות העומדות בפניי כדי לערער על ההחלטה, אף שברור לי שהסיכויים לכך אינם רבים".
וינברגר מסכם בהבעת תודה לתומכיו: "לתושבי רחובות הרבים שליוו אותי בתמיכה ובהערכה, שלוחה תודתי והוקרתי מקרב ליבי. לידידיי וחברי בסיעת 'שרות לתושב', השותפים הנאמנים למאבקיי הציבוריים ולהישגיי הלא מעטים - הטבענו חותם בציבוריות הישראלית בכלל (חוקים ודוחות מבקר המדינה) וברחובות בפרט, ועל כך תודתי והוקרתי".
כזכור, בבחירות הקודמות (2013) התמודד וינברגר לראשות העירייה מול רחמים מלול וזכה ל-7.5% תמיכה. ההצבעות לסיעתו היו נמוכות, ולמרות תמיכה רבה שקיבל מהציבור, נותר מחוץ למועצה.