דרמה פוליטית ברחובות. המשנה לראש העירייה, ויו"ר סיעת 'לב' המתמודדת למועצת העיר רחובות, עו"ד יניב מרקוביץ', הגיש עתירה לבית המשפט, ובה הוא דורש לפסול את רשימת "רחובותי" בראשות סגן ראש העירייה, עו"ד מתן דיל. אם העתירה תתקבל - רשימתו של דיל לא תוכל להתמודד למועצה. דיל טוען בתגובה שכל המהלכים נעשו בשקיפות ובתיאום עם ועדת הבחירות.
2 צפייה בגלריה
מתן דיל. | צילום: אבי מועלם
מתן דיל. | צילום: אבי מועלם
מתן דיל. | צילום: אבי מועלם
הסיבה לעתירה שהוגשה בבית המשפט לעניינים מנהליים מרכז, היא מסמכי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת 'רחובותי' לבין סיעת 'רחובות ביתנו'. בעתירה נטען שהמסמכים לא הוגשו כנדרש, ולכן יש לפסול את הרשימה מהתמודדות.
נזכיר שעו"ד קארין ברגינסקי, העומדת בראש רשימת 'רחובות ביתנו', הייתה בקדנציה הקודמת מס' 5 ברשימת 'רחובותי' של מתן דיל, ועזבה לקראת הבחירות הנוכחיות. בתחילה הוצבה ברשימת 'מחל' של רחמים מלול, לאחר מכן מוקמה כיו"ר סיעת 'רחובות ביתנו' של מפלגת 'ישראל ביתנו'.
בתחילת ספטמבר נחתם הסכם בין סיעת 'רחובות ביתנו' לבין סיעת 'רחובותי', וברגינסקי מוקמה כמספר 2, אחרי מתן דיל שניצב במקום הראשון.
ההסכם בין הסיעות נחשף אתמול (שני) לציבור. אז הוציא דיל הודעה לעיתונות, ובה הציג את ההסכם המלא שנחתם בין השניים. דיל טען שעל פי בדיקתו לא היה מחויב להציג את ההסכם בפני ועדת הבחירות, וזאת בשל העובדה שמדובר בהסכם תמיכה שאינו כולל מרכיב מימון.
2 צפייה בגלריה
יניב מרקוביץ | צילום יח"צ
יניב מרקוביץ | צילום יח"צ
יניב מרקוביץ | צילום יח"צ
בתגובה לעתירה מסר דיל: "כפי שהודענו מוקדם יותר, ולאחר בדיקה מקדימה עם ועדת הבחירות ומכיוון שאין כל מרכיב של מימון של סיעת 'רחובות ביתנו', הרי שלא נדרשה מסירה של ההסכם לוועדת הבחירות. אף על פי כן הוצאנו את ההסכם מיוזמתנו מתוך רצון לפעול בשקיפות מקסימלית אל מול בוחרינו. אנחנו מציעים לעו"ד יניב מרקוביץ לעסוק בנושאים חשובים יותר למען התושבים ולא לבזבז את זמנו בעתירות קנטרניות ומיותרות".
הדיון בעתירה צפוי להתקיים מחר (רביעי) בבוקר בבית המשפט לעניינים מנהליים בלוד.