המתמודדים לבחירות יוצאים לשטח, והטרנד הנוכחי הוא פאנלים פוליטיים. מועמדי הסיעות השונות עולים לבמה, עונים לשאלות תושבים ומתמודדים גם עם הערות פחות נעימות, כפי שקרה בשבוע האחרון ברחובות ההולנדית. בנוסף הושמעו לא מעט הבטחות בחירות. הכל נרשם.
1 צפייה בגלריה
הפאנל התחמם | צילום: אלי בן ברון
הפאנל התחמם | צילום: אלי בן ברון
הפאנל התחמם | צילום: אלי בן ברון
בפאנל הראשון, שהתקיים בשכונת רחובות המדע, השתתפו מאות תושבים והוא הונחה על ידי יו"ר ועד השכונה, אלי בן ברון. נציגים מטעם ארבע סיעות השתתפו: 'עבודה עם לב' בראשות יניב מרקוביץ, 'רחובותי' בראשות מתן דיל, 'שירות לתושב' בראשות חנניה וינברגר ו'הבית היהודי' בראשות אמיתי כהן.
לכל אחת מהסיעות ניתנה הבמה להציג עצמה בקצרה, ומיד החל שלב שאלות שנבחרו על ידי תושבי השכונה בסקר מקדים. בהמשך הוזמנו התושבים לשאול שאלות נוספות, ואכן נשאלו שאלות לא פשוטות שחלקן נגעו ישירות בשכונת רחובות המדע וחלקן נגעו בענייני העיר כולה.
המועמדים מצדם יצאו בהצהרות ובהן הבטחה של מתן דיל לחיבור השכונה לכביש 431 שעתיד להתרחש במקביל לבניית השכונה המזרחית החדשה, והבטחתו של יניב מרקוביץ שמרכז 'פסגה' יהפוך עד לחודש דצמבר למתנ"ס שכונתי ששירותיו ייבחרו בשיתוף עם התושבים.
הפאנל ברחובות המדע היה רגוע מהפאנל ברחובות ההולנדית, שם הרוחות סערו כאמור בעקבות חילופי דברים קשים בין מחזיק תיק שפ"ע בעירייה, גיורא בן ארי, ובין מתן דיל וחבריו לסיעה. "נוריד אותך", אמר בן ארי בתגובה לכך שחברי סיעת 'רחובותי' בראשות דיל טענו שהעיר אינה נקייה.
"הוא תקף את יו"ר הסיעה מתן דיל כי אנחנו הרשימה היחידה שאומרת שהעיר לא נקייה, מכיוון שהוא כשל בתפקידו. זו עובדה", אמר אביב איטח, חבר הסיעה, לאחר האירוע. "הוא שייך לדור שחושב שמתי שהציבור לא חושב כמו המנהיגים, אז צריך להחליף את הציבור".
עוד קודם לכן עזב ראש העירייה את המקום בהפגנתיות כשהגיע תורו של דיל לדבר בפאנל.
היום (רביעי) צפוי להתקיים פאנל נוסף שבו יתארחו ארבע סיעות: 'החינוך בראש' בראשות זהר בלום, 'רחובות חופשית' בראשות איטל בציר־אלשייך, פנחס הומינר ו'כיכר העיר עוז' בראשות שאול צגהון.