חודש לבחירות והעיר רוחשת פוליטיקה. היחידים שקולם כמעט ולא נשמע עד כה הם חברי סיעת 'כיכר העיר עוז', שכבר ישבו במועצה בקדנציה האחרונה. בשל קשיים תקציביים כמעט ולא תראו שלטים שלהם בעיר, אבל הם כאן, וטוענים שהגיע זמן העדה לייצוג הולם.
2 צפייה בגלריה
ארגאו טסמה | צילום: פרטי
ארגאו טסמה | צילום: פרטי
ארגאו טסמה | צילום: פרטי
"בבחירות הקודמות היו לנו 2,800 מצביעים, הפעם אנחנו מצפים לפחות לארבעה או חמישה מנדטים", אומר ארגאו טסמה, מספר 3 ברשימת הסיעה. לאור הנתון, המתבסס על האחוז הגבוה של בני הקהילה האתיופית ברחובות, טוענים בסיעה שהגיע הזמן לתפקיד בכיר. הפעם סגנות, ובפעם הבאה יתכן ומתמודד לראשות העיר מבני העדה.
"אף פעם לא היה סגן ראש עיר מהעדה האתיופית, ואין שום סיבה שלא יהיה. בקדנציה הבאה אין גם שום סיבה שלא יהיה מועמד לראשות העיר מטעם הקהילה. אנחנו לא עלה נידף של קהילות אחרות, זו סיעה שמייצגת את הקהילה האתיופית ואת כל האוכלוסייה, ואנחנו רוצים להתוות דרך לדורות הבאים שהקהילה האתיופית יכולה להיות מובילה", מסביר טסמה.
בשבועות האחרונים חווים נציגי הסיעה תופעה שטסמה מכנה "השחרת רשימה". לדבריו, ישנן סיעות אחרות שרוצות את הקול של בני העדה, ופונות לנציגיהם כדי שיצטרפו לרשימתם, לטובת היותם "הנציג האתיופי". למרות הפניות החליטה 'כיכר העיר עוז' להישאר מאוחדת. בראשה רץ שאול צגהון, במקום שני יעל גוראון, וטסמה במקום השלישי.
2 צפייה בגלריה
קריית משה | צילום: אביגיל קדם
קריית משה | צילום: אביגיל קדם
קריית משה | צילום: אביגיל קדם
כתושב קריית משה, אומר טסמה, שהוא רואה כיצד מגיעים כעת "מחזרים" רבים לשכונה, אבל לדבריו דבר לא נעשה כדי לפתור את הבעיות המהותיות של תושביה, רובם בני העדה האתיופית.
"עקרו את לב השכונה והביאו תלמוד תורה לתוך קריית משה במקום בית ספר 'הדרים', מעניין מה היה קורה אם היו עושים את זה בשכונה אחרת בעיר", הוא אומר. "לא שואלים אותנו שום דבר. בלי ידיעת התושבים הקימו לנו תחנת משטרה, התחבורה הציבורית בשכונה לא מספיקה, לא נעשה גיזום לעצים, וכבלי החשמל כל הזמן פוגעים בעצים וזו סכנת נפשות. יש שני מנקים מבוגרים על שכונה של 9,500 דונם אדמה, אזור התעשייה מוזנח".
על תכנית פינוי בינוי שמתוכננת בשכונה הוא בוחר לא לדבר, ומסביר: "יש בעיות בשכונה, והשכונות החדשות והשכונות הישנות ברחובות? אין ביניהן שום חיבור למרות שאפשר ליצור את החיבור".
למרות הבעיות קול הסיעה כמעט ולא נשמע. הסיבה לכך היא בעיקר תקציבית. "אבל זה לא אומר שאנחנו לא נמצאים בפעולה מתמדת. אנחנו צריכים את הקולות של הבוחרים כדי לשנות וכדי לשפר", הוא אומר, ומדגיש: "לא תראו שלטים שלנו מתנוססים בכל מקום, אנחנו אנשי עשייה ועבודה ובאים למועצה כדי לשנות".