הבחירות ברחובות מתחממות והמרכז לצדק חברתי קורא לציבור להחליט על ארבעת הנושאים החשובים ביותר במערכת הבחירות. ההצבעה מתקיימת במסגרת קמפיין חדש של 'המרכז לצדק חברתי' תחת הכותרת '5 דקות. 5 שנים' שמטרתו: העלאת אחוזי ההצבעה בבחירות הקרובות לרשות המקומית שיתקיימו ב-30.10.
לאחר שהנושאים יבחרו, יאסוף המרכז מראשי הסיעות המתמודדות את המצע של כל סיעה ביחס לנושאים שנבחרו, ויעלה אותם לאתר אינטרנט מיוחד שיקום בתחילת ספטמבר.
2 צפייה בגלריה
5 דקות 5 שנים | צילום מסך לוגו הקמפיין
5 דקות 5 שנים | צילום מסך לוגו הקמפיין
5 דקות 5 שנים | צילום מסך לוגו הקמפיין
מטרת הקמפיין היא לעורר את "האדישים" שלא משתתפים ומצביעים בבחירות. "הבחירות משפיעות על המון תחומים בחיינו", אומרת אביגיל שחם, מנהלת המרכז. "חינוך, תשתיות, תחבורה, תרבות ועוד. אך לרוב אנשים לא מגלים מעורבות ולא בקיאים בנעשה במועצת העיר ובהחלטות שמתקבלות בה".
ברחובות הצביעו בבחירות האחרונות 47% בלבד מהתושבים, אחוז נמוך מהנתון הארצי, שאף הוא נמוך מאוד, ועומד על 51% בלבד. את הנתון הזה מתכוון הקמפיין לשנות באמצעות פעילות ברשתות החברתיות, מפגשי פאנלים פתוחים לקהל הרחב עם מועמדים ומועמדות למועצת העיר, מבצעי "דלת לדלת" במהלכם פעילים יגיעו לתושבי העיר, והפתעות נוספות, "כולל שימוש בהומור", מבטיחים במרכז.
2 צפייה בגלריה
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: הרצל יוסף
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: הרצל יוסף
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: הרצל יוסף
"ההיענות לקמפיין גבוהה מאוד עד כה. ביקשנו מהפעילים והפעילות שלנו להשתתף בבחירת שם הקמפיין והשם שנבחר "5 דקות. 5 שנים" בא להראות כמה פעולה כל כך פשוטה כמו הצבעה יכולה להשפיע על כל כך הרבה מתחומי חיינו", מסבירה שחם.
הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק בקמפיין, שינוהל מתוך המרכז לצדק חברתי ברחוב הרצל 185 ברחובות. מנהלי המרכז מדגישים שאין הם קוראים להצביע לרשימה ספציפית, אלא רוצים לעודד את הציבור הרחב לגלות יותר מעורבות בנוגע לנעשה בסביבתו.
ההצבעה מתבצעת באמצעות הלינק: http://o-r.co/p/subjects-rehovot