959 מיליון שקלים: זה הסכום העומד לזכותה של עיריית רחובות בשנת 2018, עלייה של 7% ביחס לשנה שעברה.
הערב (ד') התקיימה ישיבת מועצת העיר שבה אושרה חלוקת התקציב לשנה הקרובה. זה אומנם נראה כמו הליך שנתי שגרתי, אבל מאחורי הקלעים היה מתח וחשש האם סגן ראש העירייה, מתן דיל, יצביע בעד התקציב.
דיל ביקש להגדיל את סכום הכסף שיושקע בספורט, ושקל להתנגד להצעה הנוכחית אם בקשתו לא תאושר- מה שהיה פוסל את ההצעה, בגלל עמדתו כסגן ראש העירייה. לאחר מספר ימים מתוחים של השערות, הערב הוא החליט להתפשר ואישר את ההצעה הנוכחית.
1 צפייה בגלריה
ישיבת התקציב | צילום: באדיבות העירייה
ישיבת התקציב | צילום: באדיבות העירייה
ישיבת התקציב | צילום: באדיבות העירייה
בגלל העניין שהיה סביב הנושא, דיל אף הוציא הודעה רשמית מטעמו, שזו לשונה: " בדרכי הפוליטית ידעתי מלחמות לא פשוטות, ולא היססתי לרוץ ברשימה עצמאית ולהתמודד נגד הכוחות החזקים בעיר. תמיד ידעתי שכשאתה הולך עם הלב ועם האמת שלך, אתה כבר מנצח.
לפעמים צריך לקחת החלטות קשות, אבל מי שבחר בדרך הציבורית חייב לבחון את עצמו כל יום, לזכור כי יש לו אחריות ציבורית ולעשות את מה שטוב לעיר ולתושבים. הכרת הטוב, יושרה והגינות הם ערכים שמהווים לי מצפן".
עוד הוסיף: "סיעת רחובותי בחרה בתושבים. אנחנו מאשרים את מסגרת התקציב. אנחנו בעד התקציב. אנחנו בעד המשך פיתוחה ושגשוגה של העיר וכמובן שאנחנו בעד הספורט".
הוא ניסה לדבוק ברצונו לפתח את הספורט, ואמר: "אני מצהיר כאן שאני מבטיח לתקן את העיוות הזה ולדאוג לספורט... לצערי לא זכינו להגדיל את תקציב הספורט ולהזניק את הספורט ההישגי קדימה, לא מספיק חברי מועצה הצביעו בעד".
הספורט אומנם לא זכה לתוספת, אבל בתחומי החינוך, תברואה וסביבה, שיטור עירוני ורווחה דווקא גדל הסכום ביחס לשנה שעברה. באופן כללי, התווספו לתקציב 66 מיליון שקלים ביחס לתקציב של שנת 2017.