בצל פרשת השחיתות בעיר השכנה ראשון לציון ובערים נוספים, אמש (ב') התקיים טקס בו הוענק לעירית רחובות אות מיוחד משר הפנים על ניהול תקין ברשויות המקומיות.
את הפרס קיבל בשם עיריית רחובות ראש העירייה רחמים מלול, מידי שר הפנים אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים מרדכי כהן ויו״ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס.
מלול העיד כי מאז שנכנס לתפקידו, בשנת 2009, הוא השקיע מאמץ רב כדי להביא את העירייה ליציבות כלכלית ואיזון בתקציב, ולכן הביע התרגשות רבה מההכרה שקיבל על מאמצו.
1 צפייה בגלריה
רחמים מלול ודורון מילברג מקבלים את הפרס מאריה דרעי | צילום: באדיבות העירייה
רחמים מלול ודורון מילברג מקבלים את הפרס מאריה דרעי | צילום: באדיבות העירייה
רחמים מלול ודורון מילברג מקבלים את הפרס מאריה דרעי | צילום: באדיבות העירייה
הפרס ניתן על התנהלות תקינה של העירייה לאחר שעמדה במבחנים ובקריטריונים של משרד הפנים, וביניהם: עמידה בכללי מנהל תקין, העלאת מספר העסקים בעלי רישיון עסק, הכנת העיר לשעת חירום, מדדי ביצוע שנתיים (גרעון, גביית ארנונה, הוצאות ביחס להכנסות),ועוד. הפרס ניתן על סמך הנתונים מהדו"ח המבוקר של העירייה לשנת 2016.
מלבד המאמץ בשמירה על איזון תקציבי, נעשו מאמצים רבים כדי להגדיל את הכנסות העירייה בצורה מבוקרת, מבלי לפגוע בשירות הציבורי הניתן לאזרחים. למאמצים אלה היו שותפים חברי הנהלת העיר, מנכ״ל העירייה, וועד העובדים וכל עובדי העירייה.
ראש העירייה רחמים מלול: "פעלנו במשך שנים לצמצום הגרעון, תוך גילוי אחריות כדי לא לפגוע בשירות לתושבים, אלא להיפך- לשכלל ולפתח אותו. אני גאה ושמח כי מאמצינו בעירייה נשאו פרי וקיבלו גם את ההכרה של משרד הפנים. אני מודה למנכ״ל העירייה דורון מילברג ולכל העובדים אשר לקחו בכך חלק".
דורון מילברג, מנכ״ל עיריית רחובות: "מאז שנכנסנו לתפקיד שאפנו להגיע להתנהלות תקציבית מאוזנת. כל תושבי רחובות מרוויחים מההתנהלות הזו, כיוון שעירייה חזקה תוכל לתת שירותים ברמה הגבוהה ביותר. הפרס הוא תוצאה של מאמץ משותף בן שנים של כל עובדי העירייה".