יש ילדים שהכל קורה להם: השוקו תמיד נשפך להם, את השיעורים הם שוכחים להכין והקשיים החברתיים והרגשיים לא נותנים להם מנוח. לכבוד כל אלה שחשים היעדר מסוגלות, כתבה גלית טליה־אילוז, פסיכותרפיסטית התנהגותית-קוגנטיבית מקריית עקרון את הספר "הכל קורה רק לי".
2 צפייה בגלריה
"זה מתסכל לראות את הילד שלך מתקשה ולא להצליח לעזור לו"
"זה מתסכל לראות את הילד שלך מתקשה ולא להצליח לעזור לו"
"זה מתסכל לראות את הילד שלך מתקשה ולא להצליח לעזור לו"
(צילום: shutterstock)
במסגרת עבודתה פגשה טליה־אילוז ילדים רבים כאלה, ועתה היא יוצאת בגיוס המונים כדי להוציא לאור את ספרה למענם.
"הספר נועד להיות הפה של הילדים הביישנים. אלה שחווים כל יום חוויות שגורמות להם לוותר ולהסתיר את הקושי", היא אומרת. "הסיפור שכתבתי, שמלווה יום בחייו של רוי, מאפשר להורים ולאנשי חינוך להציץ אל עולמו הפנימי של הילד, להבין אותו, לתת לו כלים להתמודדות ולהוביל אותו אל החשיבה החיובית והקבלה העצמית".
2 צפייה בגלריה
גלית טליה־אילוז
גלית טליה־אילוז
גלית טליה־אילוז. "אמרתי, קדימה, אני כותבת על הילדים האלה"
(צילום פרטי)
טליה אילוז, רחובותית לשעבר, עוסקת בטיפול בגישת C.B.T. היא יועצת חינוכית ובעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, עם ניסיון רב בגיל הרך. גיבור הספר שלה, רוי, חווה קשיים שונים שמשפיעים על תפקודו בבית ובבית הספר. האווירה בבית לאט לאט מתלהטת וכל אחד מהצדדים חש תסכול, כעס ואכזבה.
"הספר, שמתאים לגילאי גן חובה ומעלה, נולד מתוך מפגש עם ילדים כמו רוי, שחשים תסכול, חוסר אונים, כעס על העולם ועל עצמם וחושבים שמשהו בהם לא בסדר", היא אומרת.
"דרך הסיפור, הילדים יכולים להזדהות עם גיבור העלילה ולקבל ממנו טיפים שעבדו אצלו מבלי להרגיש שמישהו מטיף להם ובעיקר לראות שהתחושה שהם חווים אינה משהו שקורה רק להם אלא ילדים נוספים חווים את זה".
"הורה שקורא את הספר יכול גם הוא להזדהות עם ההורים של רוי שחשים גם הם תסכול, אכזבה, כעס, ובצדק. זה מתסכל לראות את הילד שלך מתקשה ולא להצליח לעזור לו. להורים אלה, יש בספר מענה בצורת הסבר קצר על גישת C.B.T, המאפשרת להם להבין מה עומד מאחורי ההימנעויות של ילדם וגם טיפים כיצד להעלות את הדימוי העצמי של ילדם, מה שבאופן ישיר יכול להשפיע על תחושת הרווחה שלו ועל תפקודו".
"כמטפלת אני נעזרת בספרות, יש הרבה ספרים על כעס ופחד אבל בנושא הזה לא נתקלתי, ואז אמרתי, קדימה, אני כותבת על הילדים האלה, שזהו סיפור החיים שלהם. בקליניקה הקראתי את הטיוטה לילדים ושאלתי אותם, מה אתם אומרים על הילדים האלה? הם השיבו: זה כאילו מדבר עליי. אני בטוחה שילדים רבים חווים את אותה תחושה".
לתמיכה בגיוס: הדסטארט - "הכל קורה רק לי" - הפרויקט של גלית טליה־אילוז