כבר כמעט שני עשורים הזמר והיוצר אבי בניון (40) פעיל בסצנת המוזיקה המקומית. שנים רבות הוא ליווה בהופעותיו ברחבי הארץ את אחיו עמיר שגדול ממנו בארבע שנים. בשנים האחרונות השקיע בניון יותר זמן בלימודי חינוך והוראה, וכיום הוא רב־מורה בישיבת אמי"ת בירוחם. ואולם, השבוע יצא לאור סינגל חדש שלו, ובשבוע הבא הוא יופיע בהחלוץ 33.
"אני רואה את עולם המוזיקה ועולם החינוך כשני עולמות שהולכים יד ביד", הוא אומר. "זה נשמע קצת מוזר אומנם שאני מורה בבוקר ומופיע בערב, אבל כיום, לאחר חמישה אלבומים ושני שירים, אני כבר לא חלק מהמירוץ הזה. אני כותב בראייה רחבה יותר, אני מביא את העולם החינוכי והתורני שאותו אני חי אל עולם המוזיקה, וזו הדרך הנכונה לפי דעתי".
1 צפייה בגלריה
אבי בניון. צילום: יוסי בר
אבי בניון. צילום: יוסי בר
אבי בניון. צילום: יוסי בר
ביום שני השבוע, יום אחרי צום תשעה באב, הוציא בניון סינגל חדש לתחנות הרדיו ולרשתות החברתיות ששמו "ניחמתנו". "יש סיפור בתלמוד שמספר על רבי עקיבא וחכמים שראו שועל יוצא מבית המקדש לאחר החורבן. הרבנים בכו ורבי עקיבא צחק. שאלו אותו החכמים 'למה אתה צוחק?' ורבי עקיבא ענה להם 'אני יודע שאם נבואת החורבן התגשמה, אז נבואת בית המקדש הבאה תתגשם גם'. החכמים ענו לו 'ניחמתנו' וקיבלו את מילותיו", מספר בניון ומוסיף, "הטיימינג של הוצאת השיר היה בכוונה מיד לאחר תשעה באב למרות שהוא נכתב לפני כשנה. בפזמון יש משפט מוכר מהתנ"ך שאומר 'מעז יצא מתוק' וככה גם המסלול האישי שלי - תקופה ארוכה שלא עסקתי במוזיקה שזה סוג של 'עז', ולעומת זאת החזרה שלי למוזיקה היא בבחינת 'מתוק'". בניון ממשיך ואומר, "אני עוסק המון שנים במוזיקה באופן מקצועי, וככותב, אני חושב שבשנים האחרונות ישנה רדידות גדולה מאוד בטקסטים במוזיקה הישראלית. החיבור לשירים עם זיקה דתית, שאומנים כמו ישי ריבו, חנן בן ארי וגם אני עושים, הוא משהו שהקהל צמא לו. זאת כבר לא מוזיקה חסידית של פעם, אלא המילים יותר נגישות לאנשים, הן שזורות בטקסטים רגילים, ובסופו של דבר, לעניות דעתי, יש לנו כיהודים זיקה מסוימת לטקסים עם נדבך דתי מסויים".
כתושב הנגב, איך התחושה לחזור להופיע בדרום?
"כיף גדול להופיע בדרום. זה הבית שלי, המקום שבו גדלתי וכאן אני חי. משחק ביתי תמיד יותר נעים ממשחק חוץ. אני ער להתעוררות של סצנת ההופעות בבאר־שבע ואני רואה שהיום לא מעט אומנים מהשורה הראשונה מגיעים להופעות בעיר. אני רואה את זה כמשהו מבורך".
את אבי בניון תוכלו לראות ביום רביעי, 21.8, שעה 20:30, החלוץ 33, באר שבע.