במהלך שלושה ימים, תרבות הג'אז הייחודית מארצות-הברית הדרומית תמלא את חלל מוזיאון תל אביב והרחבה החיצונית באווירת ג'אז מחשמלת, בשלל סגנונות מוזיקליים שצמחו בניו-אורלינס החל מג'אז, ג'אז צועני, בלוז, סווינג, בוגי ווגי, ה"ביג בנד" ועוד.
3 צפייה בגלריה
Dr Michael Whit. Photo: Braden Piper
Dr Michael Whit. Photo: Braden Piper
Dr Michael Whit. Photo: Braden Piper
מוזיקת ניו אורלינס טומנת בחובה מנעד רחב של תחושות ורגשות, מחום, שמחה ואהבה לתוגה ועצב. הקהל הישראלי מאוד מתחבר אליה. כל אלו יבואו לידי ביטוי השנה בתכנית האמנותית בה ישתתפו למעלה מ-90 אמנים, מתוכם 26 מוזיקאים והרכבים בין לאומיים בניו-אורלינס סטייל מארצות הברית, הונגריה, צרפת, אנגליה, נורבגיה, קובה ושוויץ, שינחתו היישר בתל אביב-יפו.
הסקסופוניסט אולייביה פרנק (צרפת) וחמישיית הג'אז סידני בשה במחווה לבשה, ערב מחווה לזמרות הג'אז הגדולות: פיצג'ראלד, הולידיי וווהאן בביצוע "אירופה סושיאל קלאב". ערב גוספל ובלוז עם הזמרת דניס גורדון (בריטניה) ואייל וילנר ביג בנד (ארה"ב). הקלרניטן מייקל וויט (ארה"ב) והניו אורלינס בנד עם החצוצרן גרג סטאפורד במחווה לבלוזיסט ואבות שושלת הג'אז - באדי בולדן. הפסנתרן האגדי סילבן זינג (שוויץ) במופע סווינג ובוגי עם נגן הטרומבון רונלד וילקינס (ארה"ב) וכן מסיבה קובנית צבעונית עם הלוס האצ'רוס (קובה/ ארה"ב).
3 צפייה בגלריה
Denise Gordon, צילום: בארי רוברטס
Denise Gordon, צילום: בארי רוברטס
Denise Gordon, צילום: בארי רוברטס
כמו כן יתקיים ערב הוקרה לפסנתרן הג'אז הישראלי דני גוטפריד, שחוגג 80 ובהשתתפותו במחווה ללואי ארמסטרונג. שתי הפקות מיוחדת לפסטיבל – ערב מחווה נוסף לארמסטרונג עם בכירי החצוצרנים בארץ אברהם פלדר- אליו יצטרפו החצוצרנים אנריקו תומאס (אנגליה) וברוס האריס (ארה"ב) ומופע עם מלך ה"בוגי ווגי" סילבן זינג (שוויץ).
במהלך הפסטיבל יתקיימו מופעי חוצות פתוחים לקהל, וביניהם: בטירוף הבוגי ווגי של שנות ה-30, עם פסנתרן העל השווייצרי סילבן זינג במופע סוחף יחד עם השישייה של מאסטרו שי זלמן. הרכב הג'אז המסורתי דוקטור ג'אז בחגיגת דיקסילנד עם טעימה ממוזיקת ניו-אורלינס בג'אז שמח ומקפיץ. מסיבת ריקודי סווינג עם הביג בנד של אייל וילנר (NY) ולהקת רקדני בית הספר "סווינג איט" בריקודי שנות ה-30. ובסיום הפסטיבל - מסיבת רחוב גדולה של מארש דונדורמה שתוביל את הקהל לקצב שיא באווירת ניו-אורלינס, דיקסילנד ומוזיקה אתנית צוענית מקפיצה.
3 צפייה בגלריה
מארש דונדורמה. צילום: חן ווגשל
מארש דונדורמה. צילום: חן ווגשל
מארש דונדורמה. צילום: חן ווגשל
פסטיבל ניו אורלינס, 20-21-22 ביוני 2019, מוזיאון תל אביב www.hotjazz.co.il, לרכישת כרטיסים: 03-5733001, מחיר כרטיס: 135-245 שקלים.