אם הייתי פרופסור לסוציולוגיה, הייתי יוזם מחקר מיוחד על השינויים שעוברים סטנדאפיסטים ישראליים לאורך השנים. שאולי בדישי (39) התחיל להופיע ב-2005 ב"קומדי קלאב" וגם במועדון "הקומדי בר" שבתל אביב, עם חיקויים של שחקן הכדורגל ראובן עובד ועם בדיחות על חשבון העובדה שהוא תימני "כשאשכנזי פוגש ימני תמיד יוצאות התפעלות וגזענות ביחד 'אתה תימני?! יש לי שכן תימני!' כאילו זה סוג של כלב".
כמובן שהיו לו אינספור בדיחות על חשבון הנשים שהוא וחבריו הרווקים יצאו איתן בשעתו: "יושב עם חברה שלי, נכנס לי פרפר. התחיל להציק לי, פתאום חברה שלי אומרת 'פרפר לא הורגים. פרפר זה נשמה'. דפקתי לו מצילתיים (עושה תנועת מעיכה עם הידיים) ואמרתי לו 'נשמה אתה בא לי לא טוב'". אבל למען האמת, באותם ימים הוא היה מפורסם יותר בגלל שהיה אח של השחקן סער בדישי.
עם השנים בדישי זכה להכרה והצלחה. בין היתר הוא הופיע בתוכניות "צחוק מעבודה", "האיש הכי מטומטם בעולם", "גולסטאר 3", "החברים של נאור" וכמובן "מחוץ לחוק" - התוכנית שאין שבוע שאיננה משודרת בשידור חוזר ב"הוט", ואילון רק המשתתפים בה היו מקבלים תמלוגים בכל פעם שהיא משודרת, הם היו יכולים לקנות חברת כבלים משל עצמם.
1 צפייה בגלריה
שאולי בדישי. צילום: משה נחומוביץ
שאולי בדישי. צילום: משה נחומוביץ
שאולי בדישי. צילום: משה נחומוביץ
14 שנה לאחר שהחל את דרכו בעולם הסטנדאפ, שאולי בדישי מופיע עם מופע סטנדאפ אפקטיבי שמלא בהמון אילתורים. הוא נשוי ואב לילד קטן, רבות מהבדיחות שלו עוסקות בזוגיות של נשואים ובגידול זאטוטים, אבל הוא עדיין גר ברחובות עיר הולדתו, אוהד את קבוצת הכדורגל המקומית מכבי שעריים וכמובן ממשיך לצחוק על תימנים. לדוגמה: "ראש העין היא עיר שיש בה תימנים תימניות וחתולת. מיצי סעידה למשל". וגם: "הזמרים הכי טובים הם תימנים. עד היום זכו באירוויזיון תימנים. יזהר כהן? תימני! גלי עטרי? תימניה! דנה אינטרשיונל - גם תימני וגם תימניה".
כאמור, חלק מהמופע שלו מבוסס על אלתורים. כשהוא נשאל מהקהל "מה עם נטע ברזילי זכתה באירוויזיון הוא משיב: "טוב, היא בטח אכלה תימני. חוץ מזה, כשהיא שרה באירוויזיון מה היא עשתה עם הידיים? תנועת של תרנגולת! מה עושה תרנגולת? ביצים! מה הולך טוב עם ביצים? ג'חנון! הנה - תימניה... החלום שלי שייקחו את דנה אינטרנשיונל להישרדות VIP. המנחה יגיד 'והערב הדחה כפולה' ורק היא יוצאת". כשאני כותב על זה עכשיו זה אולי נשמע פחות מצחיק, אבל בשילוב עם המימיקה הייחודית לו, הקהל שבוי וצוחק.
בזמן שחלק מחבריו למקצוע, מאסו בבדיחות על ערסים ועדות, בדישי גם לא מוכן לוותר וממשיך להשתמש בכל מה שמצחיק צעירים. וכן, במופע שלו הרוב המוחלט הוא של צעירים והכוונה היא לאלה שאפילו לא יודעים מי זה סער בדישי רחמנא ליצלן.
כאמור, חלק מהמופע מוקדש לזוגיות של גברים נשואים. לדוגמה: "אשתי אמרה לי תפתיע אותי - חזרתי עם מישהי". או אחרי רגע של שקט במופע, הוא אומר: "אני אוהב את השקט הזה. אין לי את זה בבית, אז אני בא לפה".
בדישי גם מקדיש הרבה זמן מהמופע לאילתורים עם הקהל. לדוגמה, הוא מבקש מהקהל ללמד אותו משפטים שאיתם מתחילים עם בנות וכשאחד הנוכחים עונה "אפשר להזמין אותך לשקשוקה? ואם לא אז לפיצה וטרופית?" בדישי עונה לו: "פיצה וטרופית? מה נהיה איתך? אתה מתחיל עם ילדות בנות ארבע? אתה פדופיל?".
בשורה התחתונה - בדישי עומד בהצלחה במבחן הזמן ומצליח להצחיק צעירים במופע שמשלב היטב בין הומור של צעירים למה שמצחיק נשואים עם ילדים וגם כשהוא יורד על הקהל, איש לא באמת נפגע.
למופעים הקרובים של שאולי בדישי לחצו כאן.