גיל קופטש: נייר טואלט ומשמעות החיים

"אני רואה את הדברים הטובים בקורונה", אומר הסאטיריקן גיל קופטש. "ריסוק הקפיטליזם, הלמידה מרחוק ואי־נישוק מזוזות. לא קונים. לא נוסעים. לא הולכים לקניונים. הקורונה היא יותר תוכנית חיסכון ממגפה. נשאלת גם השאלה, אם אסור לך לנשק את המזוזה, אתה צריך להתעלם ממנה? לעשות כאילו אתה לא מכיר אותה? אולי לפחות לסמן לה קטנה עם הראש, אולי לקרוץ לה. אולי רק ללחוש לה מרחוק. כיהודי, זה נחמד בעיניי שכולם התחילו לשמור נגיעה, להקפיד על נטילת ידיים ולאכול כשר.
4 צפייה בגלריה
גיל קופטש
גיל קופטש
גיל קופטש
(צילום: יאיר שגיא)
"לפני כמה ימים הייתי בסופר וראיתי אנשים קונים אוכל ונייר טואלט בטירוף. וזה הכניס אותי למחשבות על משמעות החיים. זה כל מה שזה? יש לי אלרגיות לחילופי עונות כי אני אשכנזי. ועכשיו כל אפצ'י אנשים מסתכלים עליי בגועל. וגם בודקים בן כמה אני".
4 צפייה בגלריה
הוכמן ובר
הוכמן ובר
הוכמן ובר
(צילום פרטי)

גיא הוכמן: כמה שיותר ציפרלקס וקלונקס

הקומיקאי גיא הוכמן ביקר לפני כמה ימים בסניף של רמי לוי בחולון והביט בהשתאות במחזה. "אתה רואה שמסתערים ואתה לא יודע אם אנשים שם בבידוד או יצאו ממעצר בית", הוא אומר. "עברתי כמו מסכן מסופר לסופר כי רציתי לצלם סרטון בתורים. ניסיתי למצוא, ואין שום בידוד, כולם אחד בתוך השני. בואי נגיד שישראלים בתור - אם יש משהו שהם לא יעשו זה ישמרו שני מטר מרחק".
הוכמן שאמור להתחתן עם בחירת ליבו אביה בר בעוד חודש, כבר נערך לביטול האירוע. "כנראה שהחתונה לא תקרה, וחוץ מזה קורונה מאתגרת אותנו כי יש אווירה של בידוד, זה כמו יום כיפור ארוך. אין מה לעשות, אז אתה איתה כל היום בבית וזה לא מתכון טוב לשימור יחסים לפני נישואין".
בשבוע שעבר הוא מצא את עצמו במעלית עם שליח של אחת מחברות השליחויות המוכרות. "לא דיברתי איתו בכלל והוא אומר לי: 'תאמין לי הקורונה, רק שתישאר', הם מבחינתם גם מרזים וגם עושים ארגזים עלינו. לדעתי, תהיה גם קורונה בום. אין מה לעשות, אי אפשר לדבר כל היום. מתקתקים ילד".
ויש לו גם מסר מרגיע: "ציפרלקס חבר'ה, כמה שיותר. אפילו יותר מלחם, תדאגו שיש לידכם ציפרלקס וקלונקס".
4 צפייה בגלריה
נחום דידי
נחום דידי
נחום דידי
(צילום: תומי הרפז)

נחום דידי: מסונג'ר בניקיונות פסח

"זהו זה", אומר הקומיקאי נחום דידי. "זה הגיע גם אלינו, אל הפנינה של המזרח התיכון. אל העם הנבחר. רק לפני שבועיים ריחמנו על הסינים כי הם תקועים בבידוד בזמן שהרחובות שלהם ריקים, ועכשיו, כשהם מתאוששים, הם מרחמים עלינו שאנחנו תקועים כל יום ב־20:00 בערב עם משה בר סימן טוב ויואב אבן. הסטטיק ובן אל של רוח התקופה.
"באמת שלא ציפינו לזה. לא היינו מוכנים. נגיף קטן ובלתי נראה עושה בנו שמות ומשתק את כל העולם. כלכלות קורסות, אימפריות נופלות וכולנו – כמו בשיר של דני סנדרסון – הולכים אל הלא נודע.
"דווקא בתוך הכאוס, יוצא מיטב חוש ההומור מאנשים, כי תכל'ס זה הדבר היחיד שנשאר לעשות. לצחוק על המצב בזמן שהכל קורס כמו מגדל קלפים ודברים נסגרים בזה אחר זה, חוץ מביטוח לאומי ומס הכנסה. אלה ישרדו גם מתקפה גרעינית ויישארו עם הג'וקים.
"ואצלי? מתחילת השבוע האחרון הזמן עצר מלכת – אין הופעות, אין פרנסה, לא חגגנו יום הולדת לאימא שלי, הפסיקו לי את הכדורגל, אשתי מסנג'רת אותי בניקיונות פסח שהוקדמו פתאום, וכל זה בזמן שהיא בחודש התשיעי ואוטוטו אנחנו צריכים לרוץ לחדר הלידה. תשכחו מהשיר של דני סנדרסון. יותר מתאים הדואט של ברי סחרוף ואביב גפן. סוף העולם".
4 צפייה בגלריה
רבקה מיכאלי
רבקה מיכאלי
רבקה מיכאלי
(צילום: צביקה טישלר)

רבקה מיכאלי: יוקפא המרק לליל הסדר

החיבור בין הומור לנגיף הקטלני די מובן לרבקה מיכאלי. "מה שמצחיק בקורונה זה שאתה נלחם באויב שאתה לא מכיר, לא רואה ולא שומע", היא אומרת. "אתה יודע שהוא שם אבל לא יודע לזהות אותו או מי מביא אותו לפתחך. המצחיק הוא שאתה מבין שאתה נורא קשיש, שעכשיו אנשים יעבירו אותך בכוח את המדרכה כי אני למשל מאוד לא רוצה להישאר בבית. אני רוצה ללכת לסופר ולבקר אנשים שמוכנים להסתכן בביקור שלי בביתם. עם כל ההוראות החדשות אני מבינה שמרוב הגנה עליי החליטו לבודד אותי".
בנוגע לליל הסדר היא כבר מבינה שתצטרך לשנות תוכניות. "הסדר היה צריך להיות אצלי, אבל כבר ברור שהילדים לא יכולים להגיע ואני לא יכולה לנסוע אליהם. קניתי ירקות למרק, חשבתי להכין ולהקפיא, אבל לא היה אפילו עוף. קניתי מצות, ירקות יש בשפע, ואכין גם סלט, אורז, תפוחי אדמה וקינוח. מה יותר טוב מזה? קשה לדעת איך יתפתחו הדברים. אוטוטו החג ולא יודעים".