כתבה: צליל דבקר.
הספר "אומרים תודה" מאת פמלה גזית מספר את סיפורו של קוף חמוד וסקרן, שמחליט לצאת לטייל ולהכיר את העולם בו הוא חי. הוא מטייל בג'ונגל בין העצים, מקשיב לנחל בעודו זורם, צופה בשקיעת השמש ובירח הזורח, פוגש חברים מיוחדים, ואת כל זאת הוא עושה תוך כדי הערכה והוקרת תודה לטבע ולסובב אותנו.

2 צפייה בגלריה
כריכת הספר
כריכת הספר
כריכת הספר
(איור: פמלה גזית)

הספר בא ללמד על משמעות המילה תודה, מדוע היא חשובה, מתי אפשר ורצוי להשתמש בה, מה מרגישים כאשר משתמשים במילה הזאת וכיצד השימוש בה הופך את העולם ליותר טוב.
דבר מיוחד ומעניין שקורה בסוף הספר הוא כאשר הקופיפון הסקרן מזמין אותנו לשאול האם יש מישהו לו אנו בעצמנו רוצים להודות, דבר המעודד יצירת שיח ופעילות משותפת עם הילד איתו אנחנו קוראים יחד את הסיפור. הקופיף מזמין לחשוב למי אנו רוצים להודות, ואפילו מוקדש עמוד שלם בספר בו ניתן לכתוב בעצמנו.

2 צפייה בגלריה
פמלה גזית והספר
פמלה גזית והספר
פמלה גזית והספר
(צילום: ניצן ראובני)

אמירת תודה מגבירה בנו את תחושת האושר וגורמת לנו להעריך את כל הסובב אותנו. התחושה הנוצרת בעת קריאת הספר היא כאילו ממש ניתן לצלול ולהיכנס לתוכו, וביחד עם הקופיף לשוטט במרחבים הקסומים בהם הוא מטייל, ללמוד על הוקרת התודה לכל מי ומה שנקרה בדרכנו, ולבסוף אפילו להודות בעצמנו למישהו אחר. כשאתה מחייך לעולם, העולם מחייך אליך בחזרה, ואין דרך נפלאה יותר להעביר את המסר החשוב הזה מאשר באמצעות סיפור קסום כמו זה. הילדים שלכם יודו לכם שהקראתם להם אותו!
"אומרים תודה", 24 עמודים, כריכה קשה. הוצאת צמרת. לרכישה בחנויות הספרים ובאתר netbook.