ראש עיריית נס ציונה, שמואל בוקסר, ומנכ"ל קרית התרבות גיל בלט נכנסו לבידוד באופן עצמאי לאחר שפורסם הבוקר (שבת) כי איש הבידור טוביה צפיר עימו נפגשו והצטלמו בפורים נושא את נגיף הקורונה.
1 צפייה בגלריה
שמואל בוקסר
שמואל בוקסר
שמואל בוקסר
(צילום: אבי מועלם)
למרות שמשרד הבריאות לא נתן לבוקסר הנחיה שכזו, ולמרות שעברו כ-12 ימים מאז פורים, החליט בוקסר באקט זהירות להכנס לבידוד.
יש לציין בהקשר זה, כי גם ראש עיריית רחובות רחמים מלול הכניס עצמו כזכור לבידוד כאקט מונע עקב נוכחות חולה קורונה בסעודת פורים בה שהה.
בהודעת העירייה כפי שפורסמה היום (שבת) נכתב: "נודע כי השחקן טוביה צפיר נדבק בנגיף הקורונה באירוע שהיה בו ב 6.3.2020. טוביה הופיע במסגרת חגיגות פורים העירונית ב10.3.20, כלומר לפני 12 יום.
נבקש לעדכן, כי ראש העיר, שמואל בוקסר, ומנכל קרית התרבות, גיל בלט, ערכו עמו צילום משותף בזמן האירוע. שניהם חשים בטוב ולא גילו כל תסמין מחלה, כמו כן לא קיבלו הנחיית בידוד ממשרד הבריאות. יחד עם זאת, והגם שכבר חלפו 12 יום מהמפגש, הם ישהו בבידוד עד לתום 14 היום.
נבקש להדגיש כי נכון לרגעים אלה לא התקבלה כל הנחיה לבידוד ממשרד הבריאות, ביחס למשתתפים שראו את המופע. למרות זאת, ככל שמישהו נוסף, היה עם סבא טוביה במגע קרוב אנו ממליצים לפנות להנחיות למשרד הבריאות".
עדכון:
ד"ר חבקין הרופאה המחוזית מעדכנת, כי לאחר החקירה האפידימיולוגית שבוצעה ע"י משרד הבריאות בנוגע לטוביה צפיר - לא חלה חובת בידוד על אף אחד ממשתתפי אירוע פורים בעיר. חובה זו חלה רק על מי שעמד עם חולה מאומת (טוביה צפיר) במגע קרוב - פחות מ-2 מטר ליותר מרבע שעה. עוד ציינה כי מאז האירוע חלפו 12 יום".