לאליהו מנדל יש שתי בנות, חמישה נכדים ו-14 נינים. אתמול (שלישי) הוא חגג את יום הולדתו ה-98 אך בשל הגבלות משרד הבריאות והתפשטות מגיפת הקורונה נאלצו נכדיו וניניו לבטל את מסיבת יום ההולדת שתכננו לו. אך הם החליטו לא לוותר והגיעו לשיר לו מתחת לחלון.
1 צפייה בגלריה
יום הולדת לסבא אליהו בימי קורונה
יום הולדת לסבא אליהו בימי קורונה
יום הולדת לסבא אליהו בימי קורונה
(צילום: לירון לוריא)
מנדל הוא ניצול שואה שעלה ארצה מהונגריה, והוא איש פעיל מאוד שעבד במכון ויצמן שנים רבות. אז עבד במכון וולקני בהשבחת מטעים וב-22 שנים האחרונות עבד בחברת אורבוטק ביבנה – הוא יצא לפנסיה רק לפני שלוש שנים וגם כיום הוא פעיל מאוד ב'עמך' רחובות.
"בגלל כל נושא הקורונה החלטנו שלא מבקרים והוא כמובן לא יוצא, ואם צריך יש את המטפלת שיוצאת וקונה ועושה את הפרוצדורה של החלפת בגדים ושטיפת ידיים", מספר לירון לוריא, אחד מנכדיו של אליהו.
"תכננו יום הולדת הפתעה שהוא לא יודע ממנה ליום שישי בעוד שבוע ועקב המצב החלטנו לעשות משהו ללא התקהלות ומגע, אחת הנכדות רווית, ונין ששמו זהר הביאו מערכת הגברה ושרו לו מתחת לחלון, הוא מאוד התרגש וגם השכנים יצאו ושמעו את השיר".
סבא אליהו גר במגדלי אייזנברג בעיר רחובות, ולמזלם בקומה הראשונה, שאפשרה את המחווה. בלב האירוע ובשיא ההתרגשות הוא אף הביע דאגה לנכדיו וניניו וצעק להם מהמרפסת תודה, והוסיף שיורד גשם, ודאג שלא יירטבו.
יום הולדת שמח סבא אליהו!